Zastosowanie elementów terapii integracji sensorycznej podczas zajęć terapeutycznych i edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym - warsztaty
WYAMAGANIA KWALIFIKACYJNE:
na szkolenie zapraszamy: terapeutów integracji sensorycznej (pragnących poszerzyć swoją wiedzę i zwiększyć zakres umiejętności praktycznych), fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii (ostatni rok studiów), terapeutów zajęciowych, psychologów, pedagogów oraz terapeuów WWR (pragnących wprowadzić elementy terapii integracji sensorycznej w pracy z dziećmi).
CEL SZKOLENIA:
- Uczestnik zapozna się z podstawami teoretycznymi dotyczącymi integracji sensorycznej.
- Uczestnik nabędzie praktyczne umiejętności, które będzie mógł zastosować podczas zajęć terapeutycznych i edukacyjnych z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
- Uświadomienie uczestnikom konieczności współpracy interdyscyplinarnej i konieczności permanentnego doskonalenia zawodowego.
EFEKTY SZKOLENIA:
Wiedza:
- Uczestnik posiada ogólną wiedzę z zakresu teorii integracji sensorycznej.
- Uczestnik posiada wiedzę dotyczącą funkcjonowania poszczególnych zmysłów i ich dysfunkcji.
- Uczestnik posiada wiedzę dotyczącą sprzętu oraz pomocy dydaktycznych i terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Umiejętności:
- Uczestnik potrafi dokonać analizy diagnozy zaburzeń przetwarzania sensorycznego opracowanej przez certyfikowanego terapeutę integracji sensorycznej.
- Uczestnik potrafi zaobserwować i określić podstawowe zaburzenia w zakresie przetwarzania sensorycznego u dziecka, zgłosić je rodzicowi, skierować na diagnozę do certyfikowanego terapeuty SI.
- Uczestnik rozumie problemy w funkcjonowaniu dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego w środowisku przedszkolnym, szkolnym i domowym.
- Uczestnik potrafi zastosować elementy terapii integracji sensorycznej w swojej pracy terapeutyczno-edukacyjnej z dzieckiem.
- Uczestnik potrafi dostosować pomieszczenie, stanowisko nauki i miejsce zabawy dziecka do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
- Uczestnik (będący certyfikowanym terapeutą SI) poszerzy swoje umiejętności praktyczne, udoskonali swój warsztat pracy.
Kompetencje społeczne:
- Uczestnik rozumie konieczność ścisłej współpracy w terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego pomiędzy terapeutą SI, rodzicem, nauczycielem, a wielu przypadkach także: logopedą, psychologiem, pedagogiem, terapeutą WWR, terapeutą zajęciowym, lekarzem.
- Uczestnik zna swoje ograniczenia zawodowe w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń przetwarzania sensorycznego i wie, że uzyskana wiedza i umiejętności nie upoważniają do samodzielnej diagnozy i terapii dzieci. Mogą być wykorzystane jedynie jako elementy podczas prowadzonych zajęć terapeutycznych i edukacyjnych. (Nie dotyczy to uczestników warsztatów będących certyfikowanymi terapeutami Integracji Sensorycznej).
PROGRAM:
Metody aktywizujące, praktyczny pokaz ćwiczeń (zajęcia w parach), pokaz/ demonstracja terapii pacjentów (filmy z terapii prezentujące wiele różnorodnych ćwiczeń), prezentacja multimedialna.
Wykład wprowadzający do zagadnień przetwarzania sensorycznego.
I blok tematyczny
- Omówienie objawów dysfunkcji zmysłu wzroku.
- Prezentacja praktycznych ćwiczeń i zabaw rozwijających zmysł wzroku i normalizujących jego funkcjonowanie.
- Wskazówki do pracy z dziećmi.
II blok tematyczny
- Omówienie objawów dysfunkcji zmysłu dotyku i zmysłu propriocepcji.
- Prezentacja praktycznych ćwiczeń i zabaw rozwijających zmysł dotyku i zmysł propriocepcji oraz normalizujących ich funkcjonowanie.
- Wskazówki do pracy z dziećmi.
III blok tematyczny
- Omówienie objawów dysfunkcji układu przedsionkowego.
- Prezentacja praktycznych ćwiczeń, gier i zabaw normalizujących funkcjonowanie układu przedsionkowego.
- Wskazówki do pracy z dziećmi
IV blok tematyczny
- Omówienie objawów dysfunkcji zmysłu słuchu.
- Prezentacja praktycznych ćwiczeń, gier i zabaw normalizujących funkcjonowanie zmysłu słuchu.
- Wskazówki do pracy z dziećmi.
- Terapia dziecka z nadpobudliwością psychoruchową oraz deficytami uwagi w kontekście w/w zaburzeń.
ILOŚĆ OSÓB W GRUPIE: 12
KADRA DYDAKTYCZNO - SZKOLENIOWA:
mgr Agata Hesse-Szymonowicz Absolwentka AWF Katowice na kierunki fizjoterapia, studiów podyplomowych - "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka", Studium Odnowy Biologicznej w Sporcie, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta NDT Bobath z rozszerzeniem o kurs NDT - Baby, certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta Integracji Bilateralnej, metody Kinesiology Taping, ukończyła kursu Terapii Manualnej oraz kurs Lehnert-Schroth. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi.
CZAS TRWANIA: 2 dni, 16 godzin szkoleniowych
TERMIN: 24-25.06.2023
GODZINY REALIZACJI: sobota, niedziela 09:00 - 16:00
MIEJSCE REALIZACJI: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5 z Oddziałami Specjalnymi i Integracyjnymi w Sosnowcu, ul. Bohaterów Monte Cassino 46 (wejście główne do szkoły od strony osiedla przy "Polo Markecie" i myjni samochodowej). Tel. kontaktowy 501-291-174
CENA: 890 zł
CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia warsztatów
UWAGI ORGANIZACYJNE: na zajęcia należy zabrać ze sobą strój sportowy oraz obuwie zmienne.
INFORMACJE I ZAPISY:
tel. 32/ 35-70-605, 32/ 35-70-606,
mobil: 696-721-366, 696-728-230,
e-mail: szkolenia@akademiagornoslaska.pl
https://www.facebook.com/CSPKiS.AG
Aktualne usługi w Bazie Usług Rozwojowych: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=9407