Specjalność Marketing i zarządzanie sprzedażą na studiach magisterskich jest dobrym wyborem zarówno dla osób, które chcą kontynuować specjalizację w tym obszarze, którą mają ze studiów licencjackich oraz dla tych, którzy szukają alternatywy lub uzupełnienia dla kierunku, który wcześniej ukończyli. Sukces zawodowy w tym obszarze wymaga doświadczenia, dlatego im wcześniej zaczniesz je zbierać, tym lepiej.Jeśli naprawdę chcesz sprawdzić się w marketingu, dobrze jest zacząć pracować nad swoim portfolio jeszcze w trakcie studiów – umożliwi Ci to bogata oferta naszego Biura Karier, które pomoże Ci także w ukierunkowaniu się w zgodzie z Twoimi kompetencjami i możliwościami.
Ponadto musisz wiedzieć, że w marketingu dobrze jest mieć wiedzę z wielu dziedzin i interesować się różnymi rzeczami – otwarty umysł obok kreatywności to jedne z ważniejszych cech marketingowca, ale w tej pracy istotna jest też współpraca z ludźmi, a więc wysoko rozwinięte kompetencje miękkie.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Marketing i zarządzanie sprzedażą (studia II stopnia)
Studia i co dalej? Perspektywy zawodowe
Marketing dzisiaj wymaga coraz doskonalszych rozwiązań, ponieważ przebicie się z przekazem reklamowym do świadomości konsumenta jest niezwykle trudne. To jednak sprawia, że praca ta niesie za sobą wiele wyzwań i nie pozwala się nudzić. Specjalności w pracy marketingowca jest właściwie nieskończenie wiele – możesz być copywriterem, zajmować się stricte sprzedażą, planować kampanie w mediach społecznościowych, długofalowe strategie wizerunkowe lub plany sprzedażowe, projektować grafiki w mniej lub bardziej złożonych programach, obsługiwać stoiska, tworzyć wydarzenia i eventy – słowem, w tej branży możesz być niemal każdym, kim zechcesz.
Lista przykładowych stanowisk: http://www.praca.pl/poradniki/lista-stanowisk/marketing-reklama-pr
Pracę możesz znaleźć w większości średnich i dużych firm, ponieważ mają one zazwyczaj swoje wewnętrzne działy zajmujące się marketingiem i sprzedażą – choć równie często korzystają z usług agencji reklamowych i kreatywnych, w których też możesz spróbować swoich sił. Praca w obu tych przypadkach będzie się jednak zdecydowanie różnić – w firmie dobrze poznasz marketing jednego sektora, jego strukturę, zachowania klientów – dzięki temu ukierunkujesz swoją wiedzę. Agencje z kolei pracują dla bardzo różnych zleceniodawców, realizują mnóstwo projektów, które mocno się między sobą różnią – to pozwoli Ci z kolei na maksymalnie szerokie spojrzenie na temat promocji.
Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532