Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korgantego - Uczelnia Akademicka

Lean Management

Drukuj

Studia prowadzone we współpracy z:
Logo

 

DLACZEGO LEAN MANAGEMENT?

Filozofia Lean Management jest sprawdzoną koncepcją, którą z powodzeniem stosuje wiele firm w Polsce jak i za granicą. Szczupłe zarządzanie oparte na ciągłym doskonaleniu, eliminacji marnotrastw, współpracy zespołowej i maksymalizacji jakości zwiększa konkurencyjność organizacji na rynku. Program studiów Lean Management łączy w sobie niezbędną wiedzę z zakresu doskonalenia procesów z umiejętnościami stosowania filozofii Lean w praktyce. Aby umożliwić zrozumienie istoty Lean Management – zajęcia prowadzone są w formie warsztatu aktywizującego wraz z licznymi grami symulacyjnymi i biznesowymi, a także w formie mini wykładów.

 

DLA KOGO?

  • Przedsiębiorców
  • Kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla
  • Pracowników działów Lean, Kaizen, Ciągłęgo Doskonalenia
  • Specjalistów oraz inżynierów zajmujących się optymalizowaniem procesów w firmie
  • Wszystkie osoby zainteresowane tematyką szczupłego zarządzania chcących zwiększyć swoje umiejętności i kompetencje w zakresie doskonalenia procesów

 

 CO MOGĘ OSIĄGNĄĆ?

Studia gwarantują zwiększenie umiejętności w zakresie kompetencji miękkich niezbędnych do wprowadzenia kultury Lean w organizacji, a także poznanie praktycznych narzędzi niezbędnych do optymalizowania procesów w firmie.

 

ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PROGRAMEM STUDIÓW KLIKNIJ TUTAJ

 

KTO PROWADZI ZAJĘCIA?

Agnieszka Należnik-Jurek

Absolwentka Politechniki Śląskiej na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. W roku 2014 ukończyła także studia podyplomowe Akademia Lean Lidera w WSB. Doskonaleniem procesów zajmuje się od paru lat, a swoje pierwsze kroki stawiała w firmie General Electric współpracując z pasjonatami Lean. Obecnie jako Lean Lider odpowiada za efektywność procesów produkcyjnych jak również służb wsparcia oraz prowadzi szkolenia z zakresu szczupłej produkcji. Uważa, iż w otaczającym nas świecie powiedzenie „czas to pieniądz” nabiera jeszcze większego znaczenia – dlatego próbuje wdrażać Lean nie tylko w biznesie, ale i w życiu prywatnym

Prywatnie uwielbia oglądać mecze piłki nożnej, a każdą wolną chwilę spędza z synem i labradorem.

 

Piotr Kowalczyk

 


Michał Bratek

Logistyk z krwi i kości. 2 + 2 zawsze daje mu 4. Pragmatyk. Nie uznaje prowizorki, działania ad hoc stosuje wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych. Każde zadanie starannie planuje i rozpisuje na role. Wyznaje zasadę, że lepsze jest wrogiem dobrego i, że każdy nawet najlepiej zaprojektowany system z czasem będzie wymagał zmian.

Absolwent wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej w Gliwicach, już w czasie studiów ukierunkowany na firmy produkcyjne. W 2011 roku ukończył także Szkołę Trenerów Biznesu.

Jego doświadczenie zawodowe obejmuje 12 lat pracy w logistyce w międzynarodowych firmach produkcyjnych. Dzięki doświadczeniom zdobytym w różnych branżach (automotive, budowlanej) potrafi skutecznie diagnozować problemy i dobierać optymalne metody ich rozwiązania. Od 8 lat kieruje kilkudziesięcioosobowymi zespołami osób i odpowiada za całokształt logistyki w firmach, w tym gospodarkę magazynową, planowanie produkcji, zakupy oraz wysyłki. Posiada doświadczenie w projektowaniu magazynów. W dziedzinie Lean production specjalizuje się systemach PULL i doskonaleniu przepływów materiałowych.

W swojej pracy doradczo-szkoleniowej pracował m in. z takimi firmami i instytucjami jak DsSmith (branża opakowaniowa), Proseat (automotive), Sanpol (branża instalacyjna) Polską Agencją Prasową, HFG Polska oraz CMC (branża stalowa) czy IKEA.

Prywatnie ojciec 7-cio letniego miłośnika militariów i 4-letniego przyszłego maszynisty. Pasjonat gór, przewodnik górski, taternik oraz narciarz zjazdowy i skialpinista. W wolnych chwilach, których nigdy za wiele, gra w piłkę nożną oraz odpoczywa z książką w ręku.


Sebastian Matyniak

Lider i wizjoner, który wyznacza kierunki rozwojowe Grupy BRAINSTORM. Zawsze dąży do celu z poszanowaniem wartości własnych i Klienta oraz z troską o Zespół. Pasjonat teorii ciągłego doskonalenia.

Absolwent studiów MBA, z wykształcenia ekonomista. Interdyscyplinarne doświadczenie z różnych korporacji pozwala mu bardzo szybko adaptować się do danej branży, Klienta i kultury organizacyjnej. W swojej praktyce zawodowej zajmował się szeroko pojętym rozwojem organizacji, wdrażaniem i tworzeniem standardów sprzedaży i zarządzania, tworzeniem strategii biznesowej oraz modeli biznesowych, doradztwem w zakresie Lean Management. Jego pasją jest kreowanie nowatorskich rozwiązań pomagających osiągać Klientom założone cele. Od kilku lat tworzy siłę polskiego biznesu rozwijając spółki z różnych branż. Aktywny w środowisku MBA - zaprasza ciekawych ludzi do dzielenia się swoim doświadczeniem wpływając tym samym na podnoszenie standardów pracy w wielu organizacjach. Aktywny w środowisku naukowym - członek rady programowej Fundacji Absolwentów MBA Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, członek Rady Ekspertów w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Jego przygotowanie trenerskie to uczestnictwo w Szkole Trenerów Biznesu oraz w wielu warsztatach z zakresu prowadzenia i doskonalenia umiejętności trenerskich i coachingowych. Ma za sobą ponad 1500 dni szkoleniowych, ponad 100 dni doradztwa dla najwyższej kadry menedżerskiej, ponad 200 dni pracy doradczej w zakresie Lean Management oraz ponad 250 sesji coachingowych. Zawodowo jest twórcą wielu projektów, nowatorskich metod, w szczególności w zakresie sprzedaży. Twórca wielu modelów sprzedaży wykorzystywanych głównie w branży finansowej i mediowej, wielu gier symulacyjnych, wielu autorskich rozwiązań szytych dla konkretnego Klienta. Ma w dorobku sukcesy w dziedzinie Lean Management (głównie w branży motoryzacyjnej) – zmiana poziomu braków produkcyjnych z 1,6% do 0,4%, zwiększenie produktywności o 20%, wyeliminowanie WIP poprzez wprowadzenie One Piece Flow, wprowadzenie systemu Pull, redukcja czasów przezbrojeń gdzie najbardziej spektakularny projekt to z 6,5h do 19 min.

Pracował dla: PKO BP S.A., PZU S.A., BGŻ, Getin Bank, ING, City Bank, Generali, DZ Bank, Allianz, Warta, ING Usługi Finansowe, VB Leasing, Bankowy Fundusz Leasingowy, EFL, Toyota Bank, BNP Paribas, Arval, Lease Plan, PBS, Axa, Rovese, Rigips, Isover, JSW, Silgan White Cap, Kimberly Clark, TRW, Ponar Silesia, Premier MSS, Proster, Esab, Oras, Polskone, MTU, Albea, Nestle, Brembo, SCA, Bilplast, Proseat, Anwil, Orlen, Retting Heating, DS. Smith, Cersanit Invest (Ukraina), Fanina, Swedspan, Bulten, IQS, Siniat, Bolix, Atlas, Ikea, Sirio, HP, Inea, Netia, Polkomtel, Wasko, Comarch, Motorola, Media Recovery, GTI, Exatel, 3S, Rossmann, Praktiker, Canpol, Sanpol, OBI, REAL, Sewera, Opel Wawrosz, Oriflame, Partner XXI, Sanpol, Auchan, Sklep Biegacza, Mini Maxi, ToysRUs, Deloitte, Lionbridge, Mercer, Cefic, PGE, Vattenfall, Atlanco Rimec, Hotel Jawor, Energotest, Hotele Diament, InPost, Baxter, Polpharma, Storck, Beryl Med., Veterina, EZT, ZUS, Urząd Marszałkowski w Olsztynie, Urząd Marszłkowski w Warszawie, Sąd Okręgowy w Warszawie, PUP Tychy, Onet, Starlink, AMS, Hubert Burda Media, Polskapresse, Elamed, Medi Press, PAP, Agencja Leonardo, Studio Kolor, Polish Open University, Krakowska Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Wyższa Szkoła Biznesu, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa.

Jego wielka pasja to wycieczki górskie, podróże rowerowe i camperowe oraz gra w golfa.


Bartosz Rusek

 

Ekspert w dziedzinie zarządzania i sprzedaży. Jest praktykiem biznesu - wiedzę zdobywał pracując i szkoląc się w firmach w Polsce i za granicą.

Posiada 16 lat doświadczenia zawodowego, w tym także 8 lat doświadczenia jako Trener i Konsultant. W Brainstorm Group od 2008 roku. Obecnie pełni funkcję Członka Zarządu i Dyrektora Sprzedaży Brainstorm Group Sp. z o.o., oraz prowadzi projekty szkoleniowo-doradcze.

Z wykształcenia nauczyciel języka angielskiego o specjalności Metodyka Nauczania. Prowadzi projekty w języku angielskim w środowisku międzykulturowym i za granicą. Uczestniczył w projektach szkoleniowych i doradczych w Polsce, Ukrainie, Rosji oraz w wielu korporacjach międzynarodowych.

Prowadził zajęcia na Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz uczelni Łazarskiego w Warszawie. Był trenerem wielu Szkół Trenerów.

Szkolenia i projekty rozwojowe realizował dla takich branż i firm jak: FINANSE: PKO B.P., PZU SA, BGŻ BNP Paribas, Allianz, Warta, ING Usługi Finansowe, Business Lease Polska, Kredobank (Ukraina).

IT/TELCO/BPO: EPAM Systems, Fujitsu, Comarch, Aon Hewitt, South Western Services, CISCO, Infosys, Colgate-Palmolive Services, Transition Technologies.

MEDIA: Grupa Onet.pl. Polskapresse, Hubert Burda Media, AMS S.A., Polska Agencja Prasowa.

DYSTRYBUCJA: Praktiker Polska, Leroy Merlin, OBI, Partner XXI, Beryl-Med., FORTUM Power & Heat, PHILIPS, Arkus Romet, Handlopex.

USŁUGI: Inea, Exatel, Aon Hewitt, Operator Logistyczny Paliw Płynnych, Lionbridge, EZT, Business Beskid, ABENGOA.

PRODUKCJA: Groclin, Silgan White Cap, BREMBO, IKEA Industry, Cersanit, Sanitec KOŁO, Oras Olesno, KDS, SCA Hygiene Products, TRW, Kompania Piwowarska, Polskone.

ADMINISTRACJA PUBLICZNA: ZUS, ARIMR Oddziały Pomorski i Podkarpacki, Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Urząd Miasta Tychy, Urządy Marszałkowskie województw Małopolskiego i Warmińsko-Mazurskiego, Sąd Okręgowy w Warszawie.

Prywatnie pomimo dużej aktywności zawodowej aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził już trzykrotnie.


Damian Ziętara

Trener, Certyfikowany Coach Superwizor (EMCC), Psycholog Biznesu. Członek założyciel European Mentoring & Coaching Council. Menadżer z 10 letnim doświadczeniem w sektorze B2B(Dyrektor Sprzedaży, Dyrektor Operacyjny, Auditor ISO. Od 2008 roku prowadzi Coachingi i koordynuje projekty doradcze dla międzynarodowych i polskich firm. Pasjonat rozwoju osobistego i przełomu kopernikańskiego. Jako Coach pracuje dla biznesu oraz prowadzi Life Coaching i Coaching w sporcie. Łącząc wiedze i doświadczenie z zakresu psychologii biznesu i nowoczesnych metod rozwoju pracuje z managerami i grupami funkcjonującymi w warunkach szczególnego narażenia na stres i presji efektywności biznesowej i osobistej.


Kluczowe doświadczenie i zainteresowania szkoleniowo - doradcze:
• Coaching Indywidualny i Mentoring

• Superwizje dla Coachów
• Szkolenia z zakresu Coachingu, Zarządzania, Przywództwa, Sprzedaży i Obsługi Klienta, Zarządzania nawykami, Rozwoju osobistego, Komunikacji i Zarządzania energia w organizacjach

Realizował projekty szkoleniowe i doradcze między innymi dla: PZU, Gruner Und Jahr, International Paper Kwidzyn, Business Consulting Group, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, UPEMI, MSCDN, Fundacja Obserwatorium Zarządzania, Wektor Consulting, Remedis Sp. Z o.o. Lovells Polska, Rotaerota, Allen & Overy, Komisja Europejska w Brukseli, Siódemka Sp. Z o.o., Coca Cola, Siden S.A, Sephora, GUS, Holiday Inn, ZUS, Baby Design, BGŻ, Hotel Copernicus oraz kilkadziesiąt małych i średnich firm w projektach finansowanych ze środków UE.


Aleksander Wyciślik

 

Continuous Improvement Manager w firmie z branży Automotive, będącej światowym liderem w swojej dziedzinie. Certyfikowany Trener, Trener biznesu, Konsultant. Absolwent Politechniki Śląskiej, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz programu Leadership, organizowanego przez Harvard Business Review oraz ICAN Institute. Pasjonat filozofii oraz praktyki optymalizacji procesów oraz zwiększania wartości dodanej dla Klientów.

Współpracował między innymi z Artech Polska Sp. Z o.o., Avantor Performance Materials S.A., Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa S.A., CHL Sławków (Euroterminal), ESA Logistika Sp. Z o.o. (Grupa Hitachi Transport System Group), Finnveden Polska S.A. , Huta Metali Nieżelaznych Szopienice S.A., Logstor Polska Sp. Z o.o., Manuli – Hydraulics Polska S.A., NT Industry Sp. z o.o., Primo Profile Sp. Z o.o., Plastic Omnium Auto Exteriors Sp. Z o.o, PZL Świdnik S.A., Pfleiderer Grajewo S.A., Pfleiderer MDF Sp. Z o.o., Politechniką Śląską i Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach.

Autor „szytych na miarę” szkoleń z zakresu Lean Management oraz Practical Problem Solving, zrealizował ponad 4000 godzin szkoleniowych dla pracowników wszystkich szczebli struktur organizacyjnych.


Michał Gądek

 

Posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie narzędzi Lean Manufacturing.

Od przeszło 15 lat związany z przemysłem (w firmach Delphi, ECI i obecnie Hager), od 12 lat specjalizuje się w doskonaleniu procesów produkcyjnych, logistycznych i biznesowych, zarówno jako trener wewnętrzny, jak i zewnętrzny. Posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań i budowaniu systemów opartych o ideę Operational Excellence (OpEx).

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Dzięki połączeniu wiedzy i doświadczenia z bardzo różnych obszarów (finanse, informatyka, logistyka, produkcja, Lean Mfg., OpEx) doskonale odnajduje się w bardzo zróżnicowanych zadaniach. W swojej karierze zawodowej pracował w dużych i średnich korporacjach, natomiast jako trener współpracował zarówno z firmami będącymi częścią korporacji, jak i mniejszymi, lokalnymi firmami. Dzięki temu potrafi skutecznie współpracować z ludźmi z bardzo różnych branż i zróżnicowanych struktur organizacyjnych.

Jest specjalistą w zakresie reorganizacji i skracania czasów przezbrojeń w oparciu o metodologię SMED (Single Minute Exchange of Die), doskonaleniu obszarów produkcyjnych lub strumieni wartości w oparciu o dogłębną analizę (głównie metodą Value Stream Mapping, ale również stosuje wiele własnych, autorskich metod analitycznych) oraz specjalistą od projektowania layoutów obszaru / zakładu produkcyjnego w oparciu o zasady Lean Manufacturing.

 


 

CZAS TRWANIA

2 semestry - 176 godzin

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu:

  • soboty: 8.00 - 14.50
  • niedziele: 8.00 - 14.50

 

OPŁATY

Opłata rejestracyjna:  120 zł

Opłata rejestracyjna dla Absolwentów GWSH: 0 zł

Czesne: 6000 zł 5700 zł (-5%): płatne w ośmiu ratach po 712,50 zł

Czesne dla absolwentów GWSH: 6000 zł 5400 zł (-10%): płatne w ośmiu ratach po 675 zł

Aby skorzystać z promocji należy dokonać rejestracji internetowej do 30 września 2018 r. oraz złożyć dokumenty do 7 października 2018 r.

 

Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad 2018

Powyższe terminy mogą ulec zmianie. Liczba miejsc ograniczona.

Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.

Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.

W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.

 

REJESTRACJA NA STUDIA

 

Członek - Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich Członek - Alliance, Universities For Democracy Członek - Światowa Organizacja Turystyki Członek - European Council for Business Education Akredytacja - Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej Forum Członek - Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach Członek - Instytut Gospodarki Nieruchomościami Członek - Polskie Towarzystwo Ekonomiczne - Oddział Katowice Partner - IBM Partner - Kamsoft Partner - Alstom Partner - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów Partner - Green Bridge Partner - Marco Partner - Zakłady Mięsne Henryk Kania Partner - Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Członek - Ogólnopolska Sieć Biur Karier Partner - Capgemini Partner - PWC Partner - BZWBK Partner - Ataxo Partner - Kariera w Finansach.pl Partner - Górnośląskie Forum Informatyczne Partner - Jobs.pl Partner - e-kapita.pl Partner - mlody-inzynier.pl Partner - Cyclad Partner - DlaStudenta.pl Partner - HRInvestment Partner - Rockwell Automation Partner - Randstad Partner - Eures Partner - ING Partner - Logotec Partner - Work Express Partner - Raben
gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice, ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

Erasmus+