PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej

Co digital marketing ma wspólnego z piłką nożną?

Drukuj

Czy warto inwestować w marketing cyfrowy? Warto! Jak to zrobić z głową? Rozmowa z Maćkiem Westerowskim

Marketing internetowy jest zdaniem marketerów jak piłka nożna – każdy się na nim zna?

Może się  wydawać, że marketing internetowy jest niezwykle prosty, przecież praktycznie każdy potrafi obsługiwać Facebooka albo zrobić stronę internatową,, czy przygotować odpowiednie kampanie marketingowe dla swojej firmy. Każdy też uważa, że może krytycznie oceniać kampanie przygotowane przez innych.

Jednak marketing internetowy zmienia się z tygodnia na tydzień, zmieniają się algorytmy Google, powstają nowe narzędzia, jeśli tego nie śledzimy na bieżąco, to nie będziemy potrafili ich dobrze obsługiwać. Łatwo jest wydać pieniądze na digital marketing i dojść do wniosku, że to się jednak nie sprawdza. Wiedza i doświadczenie marketera są tutaj nie do przecenienia.

Studia podyplomowe Akademia e-marketingu są dobrym wyborem dla każdego, kto chce poznać narzędzia, nauczyć się je skutecznie wykorzystywać i zdobyć rzetelną wiedzę. O marketingu internetowym w sieci znajdziemy naprawdę dużo materiałów, jednak powinniśmy umieć odróżnić wartościowe, merytoryczne treści od  treści publikowanych przez domorosłych ekspertów.

Ostatni rok spowodował wysyp „fachowców”. Jak ich odróżnić od profesjonalistów?

Nasz program ma za zadanie przygotować słuchaczy do egzaminu Dimaq. Egzamin zaliczeniowy na studiach jest na zbliżonym poziomie do Dimaq Basic, a nasi absolwenci zdają go średnio na poziomie 85%.

Akademia e-marketingu, czy ten kierunek jest dla osób, które stawiają pierwsze kroki w marketingu internetowym czy raczej do osób mających już doświadczenie?

Kierunek powstał z myślą o osobach początkujących oraz średniozaawansowanych. Słuchacze poznają wszystkie elementy, które składają się na digital marketing, dzięki czemu osobom, które w marketingu stawiają pierwsze kroki będzie i łatwiej wybrać specjalizację dla siebie. Jedni wybiorą jako specjalizację płatne kampanie w wyszukiwarce, czyli Google Ads, inni skoncentrują się na Facebooku i social media, a jeszcze inni skupią się content marketingu czy SEO. Osoby średniozaawansowane mogą natomiast usystematyzować swoją wiedzę i uzupełnić ją o te specjalizacje marketingu, z którymi mniej pracują na co dzień.

Z czym początkujący marketerzy najczęściej mają trudności?

Zauważyłem, że osoby które rozpoczynają przygodę z marketingiem internetowym często nie zdają sobie sprawy jak ważne jest opracowanie strategii marketingowej i persony klienta. Często nie wiedzą, kto tak naprawdę jest ich klientem. Podczas studiów sporo czasu poświęcamy właśnie na opracowanie person klienta i strategii obecności w interneci,e dla równych sektorów działalności, branż i dla różnych budżetów. Te zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem i zbierają bardzo pozytywne opinie od naszych studentów.

Narzędzia zmieniają się nieustannie, Google właśnie wypuścił kolejną wersję analitycsa. Trudno za tymi zmianami nadążyć, czy program studiów nadąża?

Zdecydowanie tak, ponieważ nasi wykładowcy to przede wszystkim praktycy, dlatego są na bieżąco z każdą zmianą w zakresie swoich specjalizacji. Program wykładów jest dostosowywany na bieżąco. Nasi wykładowcy często biorą udział we wprowadzaniu tych zmian lub testują je jako jedni z pierwszych, dlatego mogą się pewną wiedzą podzielić zanim te aktualizacje zostaną oficjalnie wypuszczone na rynek.

Jakie zmiany w programie czekają słuchaczy w nadchodzącym roku akademickim?

Program jest przygotowany tak, aby słuchacze poznali wszystkie segmenty digital marketingu. Jest to kierunek przekrojowy, co słuchacze dwóch pierwszych edycji bardzo sobie chwalili. Wszelkie prezentacje i wykłady są aktualizowane o aktualne dane z najnowszych badań dot. np. tego jak korzystamy z inetrnetu czy jak odbieramy reklamy. Jeśli pojawiają się nowe narzędzia to wprowadzamy je do programu itd. W planach mamy uruchomienie studiów podyplomowych z e-commerce.

Jak wyglądają praktyczne zajęcia? Czy słuchacze dostają zadania domowe?

Każdy ze słuchaczy tworzy swoją własną stronę internetową w WordPress. Dostaje dostęp do hostingu i własną domenę oraz dostęp do niezbędnych narzędzi, takich jak np. Semstorm. Warunkiem zaliczenia studiów jest zbudowanie własnej, zoptymalizowanej strony www i pozytywne przejście audytu – strona jest audytowana przez pozostałych słuchaczy. 3/4 osób tworzy te strony na takim poziomie, że śmiało może zacząć świadczyć tego typu usługi np. dla swoich znajomych a później dla klientów komercyjnych. Studenci także uruchamiają płatne kampanie Google Ads, piszą teksty marketingowe itp. Uczymy poprzez praktykę. Słuchacze informację zwrotną dostają nie tylko od wykładowców, ale również od kolegów, dzięki czemu uczą się oceniać pracę innych marketerów.

Kim są wykładowcy?

Przede wszystkim są to praktycy marketingu. Większość z nich w digital marketingu działa od dawna, specjalizują się w: narzędziach Google, marketing automation, email marketingu, SEO, e-commerce czy social media. Prowadzą własne firmy i świadczą usługi dla średnich i dużych firm. Naszych wykładowców spotkacie podczas kongresów, konferencji i projektów edukacyjnych związanych z digital marketingiem.

Jak wygląda zaliczenie studiów?

Na zaliczenie studiów składają się dwa elementy: uzyskanie pozytywnej oceny podczas audytu samodzielnie zbudowanej i zoptymalizowanej strony internetowej oraz testowy egzamin pisemny.

 

Sprawdź jak wykłada Maciek Westerowski podczas Dnia Otwartego Studiów Podyplomowych SPRAWDŹ NAS!

Zobacz studia podyplomowe Akademia e-marketingu

 

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+