Badanie objęło publiczne uczelnie akademickie, niepubliczne uczelnie magisterskie i państwowe wyższe szkoły zawodowe.
Pomiar reputacji był prowadzony wśród osób znających daną markę z zastosowaniem narzędzia opracowanego przez prof. Dominikę Maison obejmującego pięć kluczowych wymiarów.
Są to:
- Renoma (To prestiżowa uczelnia)
- Referencja (To uczelnia, którą można z czystym sumieniem polecić znajomym)
- Atmosfera medialna (O tej uczelni źle się mówi w mediach)
- CSR (Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa)
- Perspektywa zawodowa (Po ukończeniu tej uczelni można znaleźć dobrą pracę)
Na podstawie uzyskanych wyników dla każdej marki został obliczony wskaźnik reputacji, który przyjmuje wartości w zakresie od 1 do 100 punktów. Na jego podstawie nadane zostały uczelniom tytuły Marki wysokiej reputacji Premium Brand
W rankingu generalnym reputacji niepublicznych uczelni magisterskich Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa zajęla wysokie 9 miejsce zdobywając łącznie 80 punktów i jednoczenie tytuł Marki wysokiej reputacji Premium Brand! To najlepszy wynik wśród uczelni niepublicznych w woj. śląskim.
Najwyżej została oceniona w kategorii CSR (2 miejsce), a w pozostałych kategoriach kolejno - renoma (9 miejsce), referencje (8 miejsce), atmosfera medialna (10 miejsce), perspektywa zawodowa (12 miejsce).
Ranking generalny
CSR Uczelni
Całkość rankingu: http://www.premiumbrand.com.pl/aktualnosci/
Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532