Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korgantego - Uczelnia Akademicka

Dla kogo studia na kierunku Turystyka?

Drukuj

- Globalizacja rynku dotknęła również rynek turystyczny. To zmusza nas do tego, żebyśmy tak konstruowali programy nauczania, żeby nadążyć za zmianami – tłumaczy Prodziekan ds. kierunku Turystyka i rekreacja w GWSH.

Czy kształcenie na poziomie akademickim jest potrzebne branży turystycznej? To jedno z pytań debaty zorganizowanej w maju w Warszawie. W uroczystym podsumowaniu Rankingu Szkół Wyższych kształcących na kierunkach turystycznych przygotowanym przez Wiadomości Turystyczne wziął udział dr Grzegorz Jankowski. Prodziekan ds. kierunku Turystyka i rekreacja w GWSH uważa, że kształcenie na tym kierunku ma sens.

 -  Studiowanie turystyki daje możliwość poznania niuansów. Globalizacja rynku dotknęła również rynek turystyczny. Zarówno w sferze usług, jak i sferze popytu na te usługi. To zmusza nas to do tego, żebyśmy konstruowali programy nauczania tak, aby nadążać za zmianami. Nie tylko organizacyjnymi, ale też mentalnymi - przekonuje prodziekan Jankowski. Dzisiaj jest tak, że jeśli rano mam pomysł na wyjazd, to po południu go realizuję. Obszary, które kiedyś były niedostępne, obecnie są na wyciągniecie ręki. Mało jest miejsc, których nie można zwiedzić.

Jak w takim razie przygotować młodych ludzi do tego, żeby byli dobrymi organizatorami turystyki?

- To pytanie ponawiamy co jakiś czas. Żeby kształcić dobrych turystów musimy skłonić się do teorii dotyczącej interdyscyplinarności. Turystyka jest interdyscyplinarna. W ramach zajęć  student dotyka zagadnień, które pozornie wydają się niepotrzebne. Socjologia, historia, sztuka. Ale jak inaczej odpowiedzieć profesjonalnie na pytania klienta biura podróży, bez odpowiedniej wiedzy? Jeśli student chce być w przyszłości przekonujący, musi mówić o konkretnych walorach destynacji. Powinien umieć rozpoznać życzenia klienta, wiedzieć jak z nim rozmawiać. A to już są umiejętności, które trzeba kształcić. Najlepiej od pierwszego roku studiów. Zachęcam swoich studentów, żeby umieli nie tylko sprzedać produkt, ale też siebie, czyli umieli budować własną markę.

Turystyka w GWSH

Turystyka i rekreacja w GWSH prowadzona jest od początku istnienia uczelni, czyli od 28 lat. Uczelnia proponuje studia licencjackie i magisterskie na tym kierunku, zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym. Od tego roku na licencjacie będzie można wybrać cztery specjalności:

 

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa od lat utrzymuje czołowe miejsce w rankingu szkół, które najlepiej kształcą przyszłe kadry dla branży turystycznej. W tym roku Prodziekan Jankowski odebrał wyróżnienie za zajęcie 4.miejsca wśród najlepszych Uczelni w Rankingu Szkół Wyższych kształcących na kierunkach turystycznych.

 

 

Członek - Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich Członek - Alliance, Universities For Democracy Członek - Światowa Organizacja Turystyki Członek - European Council for Business Education Akredytacja - Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej Forum Członek - Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach Członek - Instytut Gospodarki Nieruchomościami Członek - Polskie Towarzystwo Ekonomiczne - Oddział Katowice Partner - IBM Partner - Kamsoft Partner - Alstom Partner - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów Partner - Green Bridge Partner - Marco Partner - Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Członek - Ogólnopolska Sieć Biur Karier Partner - Capgemini Partner - PWC Partner - BZWBK Partner - Ataxo Partner - Kariera w Finansach.pl Partner - Górnośląskie Forum Informatyczne Partner - Jobs.pl Partner - e-kapita.pl Partner - mlody-inzynier.pl Partner - Cyclad Partner - DlaStudenta.pl Partner - HRInvestment Partner - Rockwell Automation Partner - Randstad Partner - Eures Partner - ING Partner - Logotec Partner - Work Express Partner - Raben Projektor
gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice, ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

Erasmus+