PROGRAM STUDIÓW - ZARZĄDZANIE TALENTAMI (160H)
Zjazd 1. Wprowadzenie do zarządzania talentami – (16 godz.)
- Skąd wzięła się koncepcja talentów?
- Kompetencje i talenty – podobieństwa i różnice
- Atuty i ich rodzaje
- Mapa swoich atutów
- Mapa atutów Twoich pracowników
- Narzędzia wzmacniania mocnych stron
- Model pracy nad doskonaleniem talentów swoich pracowników
Zjazd 2. Rola i potrzeby firm w efektywnym zarządzaniu talentami (16 godz.)
- Misja, wizja i wartości firmy oraz ich znaczenie w doborze i zarządzaniu talentami
- Wpływ kultury organizacyjnej na wyszukiwanie, rozwój i wykorzystanie talentów
- Wpływ strategii firmy na działania ukierunkowane na wyszukiwanie talentów w organizacji i z rynku zewnętrznego.
- Rola organizacji uczącej się i jej zasad w tworzeniu odpowiedniego środowiska dla identyfikacji i rozwoju utalentowanych pracowników
- Diagnoza własnych organizacji i ich umiejętności wykorzystania potencjału ludzkiego – SWOT, siatka celów, analiza pola sił Kurta-Lewina.
Zjazd 3. Zarządzanie indywidualną karierą i rozwojem w oparciu o posiadane atuty i talenty (16 godz.)
- kariera i rozwój oraz zarządzanie karierą w dzisiejszych czasach
- rodzaje ścieżek karier i formy rozwoju zawodowego
- fakty i mity udanej kariery
- poszukiwanie sposobów dopasowania do misji, wizji i wartości firmy
- Najczęstsze przeszkody w zarządzaniu karierą zawodową
- metoda odkrywania potencjału, talentów i umiejętności
- mapa dokonań i wnioski dot. atutów które pomogły w tych dokonaniach
Zjazd 4. Sposoby i techniki rozpoznawania talentów w oparciu o powszechnie stosowane metody HR (16 godz.)
- Wywiady rekrutacyjne
- AC/DC – interpretacja wyników pod kątem identyfikacji talentów
- Programy sukcesji jako narzędzie wykorzystywania talentów w organizacji
- Jak zidentyfikować talenty podczas wspólnej pracy przełożonego z podwładnym - obserwacja zachowań.
- Wykorzystanie rozmów oceniających i rozwojowych w kontekście atutów pracownika
- Wykorzystanie case study oraz zadań projektowych do odkrycia talentów.
Zjazd 5. Narzędzia wpierające identyfikację talentów – (16 godz.)
- Profilowanie behawioralne w kontekście identyfikacji talentów
- Narzędzia – Extended Disc, ENSIZE, Insight, MBTI – możliwości, zalety wady każdego z tych narzędzi.
- Identyfikacja własnych talentów wynikająca z ENSIZE
- Analiza własnych mocnych stron przy pomocy ENSIZE
- Identyfikacja własnych talentów wynikająca z testu Gallupa
- Budowanie indywidualnych programów rozwoju w oparciu wyniki testów
Zjazd 6. Rola organizacji, menedżerów, Działów HR oraz zespołów własnych w wyszukiwaniu i wspieraniu potencjałów (16 godz.)
- Fakty i mity dot. posiadania wyjątkowo utalentowanych pracowników w swoich zespołach
- Odpowiedzialność szefa wobec pracownika, zespołu i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
- Odpowiedzialność HR wobec pracownika, zespołu i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
- Odpowiedzialność zespołu i środowiska pracy wobec pracownika, i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
- Odpowiedzialność pracowników za swój rozwój
- SWOT dla menedżera z punktu widzenia wyszukiwania, zatrudniania i zarządzania pracownikami wyjątkowo uzdolnionymi
Zjazd 7. Organizacyjne programy rozwoju talentów w firmach – początek, realizacja, efekty. (16 godz.)
- Struktura planu rozwoju talentów – cele, program, mierzalne efekty
- Przykłady skutecznego i nieskutecznego wdrażania planów rozwoju talentów.
- Studium przypadku – biznes case przygotowania wdrożenia oraz ewaluacji programu rozwoju i wykorzystania talentów na przykładzie firm.
- Struktura i przeprowadzenie spotkania informacyjnego uruchamiającego program rozwoju talentów.
- Monitoring programu rozwoju talentów oraz wdrażani niezbędnych korekt.
Zjazd 8. Budowanie indywidualnych planów rozwoju dla pracowników, których atuty i talenty są kluczowe dla organizacji. (16 godz.)
- Podstawy i zasady rozwoju ludzi dorosłych
- Indywidualne style uczenia się
- Metody, techniki i narzędzia rozwojowe
- Dopasowanie metod do indywidualnego stylu uczenia się
- Szczegółowe zasady budowania Indywidualnych planów rozwoju
Zjazd 9. Indywidualne rozmowy rozwojowe z talentami oraz budowanie kultury feedbackowej w relacji przełożony, utalentowany pracownik. (8 godz.)
- Motywowanie poprzez docenianie, chwalenie i konstruktywną krytykę
- Rozmowa planująca i kontraktująca działania rozwojowe
- Rozmowa monitorująca i korygująca w trakcie realizacji planu rozwoju
- Rozmowa korygująca i drabinka interwencji.
Zjazd 9. Różnice pokoleniowe w zarządzaniu talentami (8 godz.)
- Charakterystyka pokoleń Baby Boomers, X, Y, Z
- Pokolenia na rynku pracy - charakterystyczne potrzeby i zachowania w organizacji i poza nią
- Sposób postrzegania rozwoju osobistego i zawodowego przez poszczególne pokolenia
- Różnicowanie sposobów, metod, technik i narzędzi w zarządzaniu talentami w zależności od przynależności pokoleniowej.
Zjazd 10. Cześć warsztatowa – projektowanie własnych programów rozwoju talentów (8 godz.)
Zjazd 10. Seminarium przed egzaminem (8 godz.)