PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej
/dla-studenta/studenckie-praktyki-zawodowe.html

Zarządzanie Talentami

Drukuj

PROGRAM STUDIÓW - ZARZĄDZANIE TALENTAMI (160H)

Zjazd 1. Wprowadzenie do zarządzania talentami – (16 godz.)

  • Skąd wzięła się koncepcja talentów?
  • Kompetencje i talenty – podobieństwa i różnice
  • Atuty i ich rodzaje
  • Mapa swoich atutów
  • Mapa atutów Twoich pracowników
  • Narzędzia wzmacniania mocnych stron
  • Model pracy nad doskonaleniem talentów swoich pracowników

Zjazd 2. Rola i potrzeby firm w efektywnym zarządzaniu talentami (16 godz.)

  • Misja, wizja i wartości firmy oraz ich znaczenie w doborze i zarządzaniu talentami
  • Wpływ kultury organizacyjnej na wyszukiwanie, rozwój i wykorzystanie talentów
  • Wpływ strategii firmy na działania ukierunkowane na wyszukiwanie talentów w organizacji i z rynku zewnętrznego.
  • Rola organizacji uczącej się i jej zasad w tworzeniu odpowiedniego środowiska dla identyfikacji i rozwoju utalentowanych pracowników
  • Diagnoza własnych organizacji i ich umiejętności wykorzystania potencjału ludzkiego – SWOT, siatka celów, analiza pola sił Kurta-Lewina.

Zjazd 3. Zarządzanie indywidualną karierą i rozwojem  w oparciu o posiadane atuty i talenty (16 godz.)

  • kariera i rozwój oraz zarządzanie karierą w dzisiejszych czasach
  • rodzaje ścieżek karier i formy rozwoju zawodowego
  • fakty i mity udanej kariery
  • poszukiwanie sposobów  dopasowania do misji, wizji i wartości firmy
  • Najczęstsze przeszkody w zarządzaniu karierą zawodową
  •  metoda odkrywania potencjału, talentów i umiejętności
  •  mapa dokonań i wnioski dot. atutów które pomogły w tych dokonaniach

Zjazd 4. Sposoby i techniki rozpoznawania talentów w oparciu o powszechnie stosowane metody HR (16 godz.)

  • Wywiady rekrutacyjne
  • AC/DC – interpretacja wyników pod kątem identyfikacji talentów
  • Programy sukcesji jako narzędzie wykorzystywania talentów w organizacji
  • Jak zidentyfikować talenty podczas wspólnej pracy przełożonego z podwładnym  - obserwacja zachowań.
  • Wykorzystanie rozmów oceniających i rozwojowych  w kontekście atutów pracownika
  • Wykorzystanie case study oraz zadań projektowych do odkrycia talentów.

Zjazd 5. Narzędzia wpierające identyfikację talentów – (16 godz.)

  • Profilowanie behawioralne w kontekście identyfikacji talentów
  • Narzędzia – Extended Disc, ENSIZE, Insight, MBTI – możliwości, zalety wady każdego z tych narzędzi.
  • Identyfikacja własnych talentów wynikająca z ENSIZE
  • Analiza własnych mocnych stron przy pomocy ENSIZE
  • Identyfikacja własnych talentów wynikająca z testu Gallupa
  • Budowanie indywidualnych programów rozwoju w oparciu wyniki testów

Zjazd 6. Rola organizacji, menedżerów, Działów HR oraz zespołów własnych w wyszukiwaniu i wspieraniu potencjałów (16 godz.)

  • Fakty i mity dot. posiadania wyjątkowo utalentowanych pracowników w swoich zespołach
  • Odpowiedzialność szefa wobec pracownika, zespołu i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
  • Odpowiedzialność HR wobec pracownika, zespołu i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
  • Odpowiedzialność zespołu i środowiska pracy wobec pracownika, i organizacji w zakresie zarządzania talentami pracowników
  • Odpowiedzialność pracowników za swój rozwój
  • SWOT dla menedżera z punktu widzenia wyszukiwania, zatrudniania i  zarządzania pracownikami wyjątkowo uzdolnionymi

Zjazd 7. Organizacyjne programy rozwoju talentów w firmach – początek, realizacja, efekty.  (16 godz.)

  • Struktura planu rozwoju talentów – cele, program, mierzalne efekty
  • Przykłady skutecznego i nieskutecznego wdrażania planów rozwoju talentów.
  • Studium przypadku – biznes case przygotowania wdrożenia oraz ewaluacji programu rozwoju i wykorzystania talentów na przykładzie firm.
  • Struktura i przeprowadzenie spotkania informacyjnego uruchamiającego program rozwoju talentów.
  • Monitoring programu rozwoju talentów oraz wdrażani niezbędnych korekt.

 

Zjazd 8. Budowanie indywidualnych planów rozwoju dla pracowników, których atuty i talenty są kluczowe dla organizacji. (16 godz.)

  • Podstawy i zasady rozwoju ludzi dorosłych
  • Indywidualne style uczenia się
  • Metody, techniki i narzędzia rozwojowe
  • Dopasowanie metod do indywidualnego stylu uczenia się
  • Szczegółowe zasady budowania Indywidualnych planów rozwoju

Zjazd 9. Indywidualne rozmowy rozwojowe z talentami oraz budowanie kultury feedbackowej w relacji przełożony, utalentowany pracownik. (8 godz.)

  • Motywowanie poprzez docenianie, chwalenie i konstruktywną krytykę
  • Rozmowa planująca i kontraktująca działania rozwojowe
  • Rozmowa monitorująca i korygująca w trakcie realizacji planu rozwoju
  • Rozmowa korygująca i drabinka interwencji.

Zjazd 9. Różnice pokoleniowe w zarządzaniu talentami (8 godz.)

  • Charakterystyka pokoleń Baby Boomers, X, Y, Z
  • Pokolenia na rynku pracy  - charakterystyczne potrzeby i zachowania  w organizacji i poza nią
  • Sposób postrzegania rozwoju osobistego i zawodowego przez poszczególne pokolenia
  • Różnicowanie sposobów, metod, technik i narzędzi w zarządzaniu talentami w zależności od przynależności pokoleniowej.

Zjazd 10. Cześć warsztatowa – projektowanie własnych programów rozwoju talentów (8 godz.)

Zjazd 10. Seminarium przed egzaminem (8 godz.)

 

 

 

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532