PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej
/dla-studenta/studenckie-praktyki-zawodowe.html

Zarządzanie Spółdzielnią Mieszkaniową

Drukuj

Studia stacjonarne

UWAGA! Możliwość uzyskania dofinasowania do 100% na studia podyplomowe z Krajowego Funduszu Szkoleniowego!

Dowiedz się więcej: https://www.gwsh.pl/studia/studia-podyplomowe-dofinansowane.html

 

PATRONAT MERYTORYCZNY:

KIGN loga

SPRAWDŹ REKOMENDACJE: patronat merytoryczny

PARTNER KIERUNKU:

 

DLACZEGO WARTO?

Celem studiów jest uzyskanie wiedzy oraz nabycie praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania spółdzielnią mieszkaniową. Kierunek łączy interdyscyplinarne spojrzenie na rynek nieruchomości ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zasobem spółdzielni mieszkaniowej oraz zarządzania spółdzielnią mieszkaniową.

JAKIE SĄ KLUCZOWE ATUTY?

  • Kompleksowy program nauczania – obejmuje wszystkie aspekty prawnego gospodarowania nieruchomościami w ramach spółdzielni mieszkaniowych.
  • Aktualne regulacje prawne – zajęcia uwzględniają najnowsze zmiany w przepisach dotyczących rynku nieruchomości oraz uwarunkowania ekonomiczne.
  • Praktyczne umiejętności – szczegółowe omówienie statutu SM, planów i regulaminów funkcjonujących w SM, omówienie ustawowych organów SM i ich kompetencji, przygotowanie do lustracji.
  • Nowoczesne technologie – program obejmuje m.in. możliwości budowania i rozliczania inwestycji prowadzonych przez SM, obsługę programów wspomagających pracę w SM, poprawę efektywności energetycznej w zasobach SM.
  • Formuła stacjonarna – możliwość nawiązania kontaktów biznesowych, wymiana doświadczeń wśród uczestników.
  • Uczestnicy studiów podyplomowych na tym kierunku, po ich zakończeniu uzyskują licencję Zarządcy Nieruchomości Krajowej Izby Gospodarki Nieruchomościami oraz wpis do Centralnego Rejestru Zarządców Nieruchomości KIGN i Pośredników w Obrocie Nieruchomościami KIGN.

 Licencja_Swiadectwo_zarzadca_2020 (002)

 

DLA KOGO?

Dla osób, które chcą zdobyć lub poszerzyć wiedzę niezbędną w pracy zarządcy nieruchomości w spółdzielniach mieszkaniowych, w szczególności dla:

  • absolwentów kierunków ekonomicznych/technicznych, którzy chcą specjalizować się w branży spółdzielni mieszkaniowych,
  • osób zajmujących się zawodowo zarządzaniem nieruchomościami, które chcą usystematyzować swoją wiedzę,
  • dla osób, które chcą uzyskać licencję Zarządcy Nieruchomości Krajowej Izby Gospodarki Nieruchomościami, potwierdzające profesjonalizm na rynku nieruchomości,
  • dla pracowników administracji publicznej, spółdzielni mieszkaniowych, TBS-ów.

 

PROGRAM:

  • semestr I – teoretyczny – zajęcia w siedzibie AG
  • semestr II – praktyczny – zajęcia w siedzibie AG

Semestr I

BLOK I. Uwarunkowania prawne

  • Prawo spółdzielcze i Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych
  • Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego, prawa zobowiązań i prawa rzeczowego
  • RODO w spółdzielni mieszkaniowej
  • Księgi wieczyste
  • Podstawy budownictwa
  • Gospodarka nieruchomościami - wybrane zagadnienia
  • Wybrane zagadnienia z Ustawy o ochronie praw lokatorów
  • Wybrane zagadnienia z Ustawy o własności lokali.

BLOK II. Rynek nieruchomości

  • Źródła informacji o nieruchomościach – zaświadczenia i dokumenty wydawane w SM
  • Rzeczoznawstwo majątkowe – metody wycen nieruchomości, czytanie operatów szacunkowych
  • Podatki i opłaty związane z nieruchomościami
  • Podstawy marketingu i psychologii na rynku nieruchomości. Obsługa “trudnego klienta”
  • Zarządzanie najmem w ramach działalności gospodarczej

BLOK III. Zarządzanie nieruchomościami

  • Umowy z dostawcami mediów
  • Umowy na roboty budowlane
  • Umowy najmu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej
  • Utrzymanie i eksploatacja techniczna nieruchomości
  • Zarządzanie nieruchomościami innymi przez spółdzielnię mieszkaniową - zabytkowymi, komercyjnymi itp.
  • Zarząd zwykły
  • Zarząd powierzony
  • Oprogramowanie wspomagające prace w spółdzielni mieszkaniowej w zakresie zarządzania nieruchomościami
  • Przejmowanie nieruchomościami do zarządzania
  • Wyodrębnianie wspólnoty mieszkaniowej
  • Wspólnota mieszkaniowa - umowa o zarządzanie nieruchomością wspólną, zebrania WM

Semestr II

BLOK IV. Spółdzielnia mieszkaniowa w praktyce

  • Statut spółdzielni mieszkaniowej
  • Prawa i obowiązki członków spółdzielni
  • Podejmowanie uchwał w spółdzielni mieszkaniowej
  • Zasady rozliczania finansowego i materiałowego w spółdzielniach mieszkaniowych.
  • Regulaminy funkcjonujące w spółdzielniach mieszkaniowych (regulamin porządku, rozliczania kosztów ciepła, zgłoszeń wewnętrznych, przetargów, ustanowienia odrębnej własności, tworzenia funduszu remontowego, itp.).
  • Sprawozdawczość finansowa
  • Plany gospodarcze
  • Plany remontów
  • Rozliczanie i kalkulacje opłat
  • Realizacja nowych inwestycji i ich rozliczanie
  • Efektywność energetyczna budynków.
  • Ubezpieczenia dla spółdzielni mieszkaniowych – osobowe i majątkowe
  • Lustracja w spółdzielni mieszkaniowej

BLOK V. System zarządzania spółdzielnią mieszkaniową

  • Organy ustawowe spółdzielni mieszkaniowej – walne zgromadzenie, rada nadzorcza i zarząd.
  • Kompetencje organów spółdzielni mieszkaniowej, ich powiązania i zasady funkcjonowania.
  • Organizacja walnego zgromadzenia
  • Zarządzanie spółdzielnią mieszkaniową
  • Rady Osiedlowe, Rady nieruchomości – zasady i kompetencje funkcjonowania

 

Liczba godzin/semestrów: 194 godzin / 2 semestry

Dni odbywania się zajęć: sobota, niedziela

Forma studiów: stacjonarnie

 

WŚRÓD WYKŁADOWCÓW:

Alicja Sławińska

Radca prawny oraz partner zarządzający ALICJA SŁAWIŃSKA AS LAW FIRM, który specjalizuje się w szeroko pojętym obrocie nieruchomościami oraz procesie inwestycyjno - budowlanym i obsłudze korporacyjnej. Posiada szeroką wiedzę, praktykę i doświadczenie w obsłudze deweloperskiej oraz komercjalizacji obiektów użytkowych, a także jest zorientowana w towarzyszących nowelizacjach prawa. Regularnie publikuje teksty naukowe dla różnych magazynów naukowych w obszarze nieruchomości oraz prowadzi szkolenia w tym zakresie. Jest wysokiej klasy ekspertem z ugruntowanym doświadczeniem w procesie inwestorskim, a praktykę zdobywała w renomowanych kancelariach warszawskich i trójmiejskich. Więcej informacji dostępnych na www.alicjaslawinska.pl.

Jarosław Wieszołek

Prezes Zarządu Uzdrowiska Goczałkowice-Zdrój Sp. z o.o. Absolwent UŚ, AEw Katowicach i SGH w Warszawie. Od początku kariery zawodowej związany z jednostkami samorządu terytorialnego. Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w restrukturyzacjach majątkowych i organizacyjnych oraz w nadzorze spółek publicznych i prywatnych, które wykorzystuje również w pracy dydaktycznej. Aktualnie współpracuje w tym zakresie m.in. z Akademią Górnośląską w Katowicach oraz Krajową Izbą Gospodarki Nieruchomościami w Katowicach. Od 5 lat związany jest z sektorem ochrony zdrowia. W latach 2017-2021 pełnił funkcję prezesa Zarządu Śląskiego Centrum Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowego w Rabce-Zdroju Sp. z o.o. Od 2019 roku jest przewodniczącym Rady Nadzorczej Szpitala Miejskiego w Rabce-Zdroju Sp. z o.o., a od lipca 2021 roku prezesem Zarządu Uzdrowiska Goczałkowice-Zdrój Sp. z o.o.

Jolanta Juszczak

Absolwentka Wyższej Szkoły Marketingu i Biznesu w Łodzi. Od początku swojej kariery związana jest z mediami, wśród których dominowała branżowa prasa. Doświadczenia z zakresu marketingu, reklamy i PR nabierała w ogólnopolskich periodykach: „Architektura & Biznes”, „Projekty, Domy, Wnętrza” oraz „Pomysł na dom”. Aktualnie zarządza grupą medialną Portalia, która oferuje firmom autorskie rozwiązania marketingowe, ulokowane głównie w przestrzeni cyfrowej. Specjalizuje się też w tworzeniu eventów biznesowych i kulturalnych. Współpracowała przy realizacji koncertów i recitali takich gwiazd jak Maryla Rodowicz, Lady Pank, Budka Suflera, Muniek Staszczyk, Jerzy Kryszak, Katarzyna Zielińska oraz specjalistycznych szkoleń dla Akademii Skutecznego Biznesu. Organizowała liczne konferencje dedykowane branżom: budowlanej i nieruchomości, w tym przede wszystkim cykliczne „Salony Architekta” – wydarzenia towarzyszące Międzynarodowemu Biennale Architektury, Jako miłośniczka kultury słowa oraz pasjonatka sztuki i historii, jest autorką tematycznych felietonów publikowanych w prestiżowych tytułach i redaktorką e-booków Dla potrzeb promocji w Internecie tworzy również artykuły PR dla różnych branż biznesu. Z Krajową Izbą Gospodarki Nieruchomościami związana jest od kilku lat, w szczególności z krakowską Delegaturą, wchodząc w skład jej zarządu. Prowadzi zajęcia z e-marketingu na kursach licencyjnych dla pośredników w obrocie nieruchomościami, zarządców nieruchomości i managerów najmu. Służy też swoją wiedzą przy koordynacji imprez organizowanych przez KIGN i wspiera jej działania w social mediach.

Marek Urban

Prezes zarządu Krajowej Izby Gospodarki Nieruchomościami. Ukończył Wydział Zarządzania AGH o specjalnościach: Marketing oraz Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, jak również Zarządzanie Nieruchomościami (studia podyplomowe), absolwent KSF o specjalności: Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami. Uczestniczył w studiach podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji UJ „Mediacja i inne metody alternatywnego rozwiązywania sporów”, zakończonych w 2021 roku. Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Krakowie w zakresie nieruchomości – gospodarowanie, zarządzanie (między innymi: pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, zarządzanie nieruchomościami, zarządzanie najmem). Wpisany na stałą listę Mediatorów Sądowych dla Sądu Okręgowego w Krakowie. Od ponad 25 lat licencjonowany Pośrednik i Zarządca Nieruchomości. Specjalizuje się w zarządzaniu najmem oraz w obrocie gruntami. Certyfikowany Zarządca Sądowy i Kurator Spadków nieobjętych. Posiada Certyfikat Audytora systemu ISO dla biur Nieruchomości w Polsce. Wieloletni członek Zarządu Małopolskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami. Wielokrotnie wyróżniany, odznaczony złotą odznaką MSPON. Od 2004 roku, prowadzi warsztaty oraz nadzoruje praktykantów po studiach podyplomowych i kursach z zakresu „Pośrednictwo w Obrocie Nieruchomościami”. Współorganizator wielu szkoleń i konferencji naukowych z zakresu Rynku Nieruchomości. Współpracował przy tworzeniu nowych narzędzi, promocji i marketingu medialnego, ogłoszeń nieruchomości, np. z Gratka.pl, Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Gazeta Wyborcza, KRN.pl, Małopolski Kurier Nieruchomości, Giełdowy Przegląd Nieruchomości, Trader.pl (Domiporta). Od 2014 do 2022 roku Wiceprezes Zarządu Delegatury Kraków Krajowej Izby Gospodarki Nieruchomościami. W latach 2018 – 2022 Przewodniczący komisji rewizyjnej Krajowej Izby Gospodarki Nieruchomościami. Nagrodzony złotym „Medalem za Długoletnią Służbę” oraz złotym medalem „Zasłużony dla Gospodarki Nieruchomościami”. Autor książek i ebooków, m. innymi: „Dystrybucja – rozdzielić czas”, Wydawnictwo PND – Kraków, 2020 r., ”Nieruchomości – szczególna staranność”, Wydawnictwo Śląsk – Katowice, 2020 r.

Rafał Szczeponek

Prawnik z zamiłowania i pośrednik z wyboru, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UŚ w Katowicach, pośrednik w obrocie nieruchomościami. W 2006 r. uzyskał licencję zawodową pośrednika w obrocie nieruchomościami nr 5913 w Ministerstwie Budownictwa. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w dziale ekspansji dużej sieci dyskontowej, kancelariach prawniczych i biurach nieruchomości na Śląsku. Od 2006 roku prowadzi biuro nieruchomości w Katowicach. Wykłada na kursach licencyjnych i studiach podyplomowych, prowadzi wewnętrzne szkolenia dla biur nieruchomości (w tym dla sieci franczyzowych), prelegent na licznych seminariach i szkoleniach dla pośredników oraz zarządców. Uczestnik prac legislacyjnych nad ustawami regulującymi rynek nieruchomości. Ukończył studia podyplomowe "Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Inspektor ochrony danych". Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych. Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z PN-EN ISO/IEC 27001:2017. Słuchacz studiów podyplomowych na UJ „Prawo umów w obrocie konsumenckim i profesjonalnym”. Publikuje w branżowych wydawnictwach.

Wojciech Bajur

Doświadczony pracownik organu nadzoru budowlanego. Absolwent studiów inżynierskich na Wydziale Budownictwa PŚl w Gliwicach oraz studiów podyplomowych w Akademii Górnośląskiej w Katowicach w zakresie zarządzania nieruchomościami i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. W roku 2004 rozpoczął pracę w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Zabrzu gdzie, pracując do dziś, poznał praktyczne zastosowanie przepisów Prawa Budowlanego, Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz powiązanych z nimi innych aktów prawnych. Uczestniczył w wielu szkoleniach specjalistycznych organizowanych przez wojewódzkie organy administracji architektoniczno – budowlanej oraz nadzoru budowlanego, aktualizując wiedzę w związku z kolejnymi nowelizacjami przepisów w tym, przede wszystkim, Prawa Budowlanego, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, jak również zmianami w orzecznictwie sądów administracyjnych. W swojej pracy zawodowej zajmuje się prowadzeniem postępowań administracyjnych, bierze udział w czynnościach kontrolnych oraz wyjaśniających, w tym również, z udziałem przedstawicieli rynku nieruchomości. Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w organie nadzoru budowlanego pozwoliło mu uzyskać kwalifikacje specjalisty w zakresie interpretacji i stosowania przepisów ustawy Prawo budowlane m.in. w zakresie planowania i realizacji inwestycji budowlanych, utrzymania obiektów budowlanych oraz rozwiązywania sytuacji kryzysowych w tych obszarach. Posiada licencję zarządcy nieruchomości wydaną przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

 

OPŁATY:

Opłata rejestracyjna: 85 zł

Opłata rejestracyjna dla Absolwentów AG/GWSH: 0 zł

Czesne: 7 000 zł płatne w ośmiu ratach

najniższa cena z ostatnich 30 dni: 7000 zł

Uwaga! Bonifikata terminowa!

do 15 lipca – minus 1 000,00 zł

Czesne dla absolwentów AG/GWSH: 7 000,00 – 20% = 5 600,00 płatne w ośmiu ratach

najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5600 zł

Termin rozpoczęcia zajęć: październik 2025  (może ulec zmianie w zależności od naboru)

Powyższe terminy mogą ulec zmianie. Liczba miejsc ograniczona.

Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.

Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.

W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.

 

ZAPISY

SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI NT. STUDIÓW UDZIELAJĄ PRACOWNICY CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH, KURSÓW I SZKOLEŃ AG

w sprawach rekrutacji
tel.: (32) 35 70 600, (32) 35 70 619, e-mail: rekrutacja@akademiagornoslaska.pl

w sprawach związanych z realizacją studiów
tel.: (32) 35 70 583, (32) 35 70 584, e-mail: podyplomowe@akademiagornoslaska.pl

 

Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń. Na studia przyjmowane są osoby z wyższym wykształceniem.

Jeśli nie posiadasz wykształcenia wyższego, istnieje możliwość uczestnictwa w zajęciach w formie kursu. Szczegółów udzielają pracownicy.

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy założyć konto w systemie internetowej rejestracji na poniższej stronie:

Prosimy zweryfikować wprowadzone dane oraz zapamiętać hasło.

 

Następnie otrzymasz link aktywacyjny na podaną przez siebie skrzynkę mailową. Jeśli maila z linkiem nie ma, zajrzyj do folderu spam.

Po aktywacji konta, uzupełnij dane osobowe oraz wybierz kierunek na który aplikujesz.

W ostatnim kroku zadzwoń, napisz maila lub poczekaj na kontakt z naszej strony. Umówimy się na formę przekazania dokumentów, osobiście bądź pocztą.

UWAGA - Na studia przyjmowane są osoby, które dopełnią wszystkich formalności. Dokonanie tylko rejestracji internetowej bądź złożenie niekompletnych dokumentów nie gwarantuje miejsca na studiach.

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532