PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej
/dla-studenta/studenckie-praktyki-zawodowe.html

Zarządzanie projektami

Drukuj

Studia prowadzone w formule online

UWAGA! Możliwość uzyskania dofinasowania do 100% na studia podyplomowe z Krajowego Funduszu Szkoleniowego!

Dowiedz się więcej: https://www.gwsh.pl/studia/studia-podyplomowe-dofinansowane.html

 

STUDIA PODYPLOMOWE POD PATRONATEM PMI POLAND CHAPTER

 

 

DLACZEGO WARTO?

Studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie projektami”, prowadzone pod patronatem PMI PC, oferują kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania projektami – zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Program uwzględnia nowoczesne metodyki zarządzania projektami, takie jak PMBOK, PRINCE2, Agile, Scrum czy Kanban. Uczestnicy studiów podyplomowych uczą się efektywnego planowania, zarządzania zespołem, ryzykiem i budżetem, a także wykorzystywania narzędzi IT wspomagających pracę projektową.

PMI to międzynarodowa organizacja non-profit, zrzeszająca ekspertów i entuzjastów zarządzania projektami. Opracowuje wiodące, globalne standardy zarządzania projektami, wydaje międzynarodowe certyfikaty kompetencyjne (m.in. PMP) oraz promuje zwiększanie rozpoznawalności Zarządzania Projektami i roli Project Managera we wszystkich sektorach gospodarki. PMI powstał w 1969 roku i zrzesza ponad 700,000 członków działających niemalże w każdym kraju na świecie (ponad 300 Chapterów).

JAKIE SĄ KLUCZOWE ATUTY?

  • Nowoczesny, praktyczny program – nacisk na realne wyzwania projektowe i zastosowanie teorii w praktyce.
  • Oprócz świadectwa ukończenia studiów podyplomowych Absolwenci uzyskują zaświadczenie, potwierdzające ukończenie studiów podyplomowych pod patronatem PMI PC
  • Kompetencje poszukiwane na rynku pracy – zarządzanie projektami to uniwersalna umiejętność w wielu branżach.
  • Doświadczeni wykładowcy – praktycy z doświadczeniem w prowadzeniu projektów w biznesie i administracji.
  • Narzędzia IT i Agile – praktyczna nauka pracy z MS Project oraz zwinnych metodyk zarządzania.
  • Zarządzanie budżetem i analiza finansowa – przygotowanie do świadomego podejmowania decyzji projektowych.
  • Forma online – elastyczne zajęcia weekendowe prowadzone zdalnie przez Microsoft Teams.

DLA KOGO?

  • Pracowników administracji publicznej i samorządów odpowiedzialnych za projekty i programy rozwojowe.
  • Menedżerów oraz specjalistów z sektora prywatnego zaangażowanych w realizację projektów.
  • Osób aspirujących do roli kierownika projektu lub członka zespołu projektowego.
  • Wszystkich zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji i certyfikowanej wiedzy w obszarze zarządzania projektami.

PROGRAM:

Moduł 1: Wprowadzenie do zarządzania projektami

  • Definicje i cykl życia projektu.
  • Umiejscowienie projektów w kontekście strategicznym organizacji (planowanie strategiczne, portfel projektów, programy projektowe).
  • Strategie realizacji projektów (Time & Material, Fixed Price, SLA, Service Management).
  • Kluczowe kompetencje menedżera projektu i ich rozwój.
  • Przegląd najważniejszych standardów i metodyk zarządzania projektami: PMBOK, PRINCE2, Agile, Waterfall – porównanie podejść.
  • ITIL w nowoczesnym zarządzaniu projektami

Moduł 2: Praktyczne metody zarządzania projektami

  • Zarządzanie zakresem projektu: identyfikacja wymagań, WBS, kontrola zmian.
  • Planowanie harmonogramu i zasobów
  • Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem projektowym: matryce ryzyka, strategie minimalizacji ryzyka.
  • Zarządzanie interesariuszami i oczekiwaniami: mapowanie interesariuszy, plan komunikacji.
  • Kontrola jakości w projektach: standardy jakości, audyty projektowe.
  • Zarządzanie zmianą: wdrażanie zmian, reakcje zespołu, opór wobec zmian.
  • Zarządzanie kryzysowe: analiza sytuacji kryzysowych, plany awaryjne, szybka reakcja projektowa.

Moduł 3: Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie projektami

  • Przegląd narzędzi IT dla projektów.
  • Wprowadzenie do MS Project: Planowanie, harmonogramowanie i raportowanie.
  • Zarządzanie współpracą zespołu z użyciem różnorodnych platform.
  • Integracja narzędzi informatycznych z systemami ERP i AI.

4. Moduł 4: Zarządzanie zespołem projektowym

  • Rola lidera i style przywództwa w zespołach projektowych.
  • Budowanie i motywowanie zespołów, w tym zespołów rozproszonych i międzykulturowych.
  • Kompetencje miękkie: komunikacja interpersonalna, aktywne słuchanie, informacja zwrotna.
  • Zarządzanie konfliktem: techniki rozwiązywania sporów, mediacje w projektach.
  • Delegowanie zadań i monitorowanie realizacji.

5. Moduł 5: Agile i zwinne metody zarządzania projektami

  • Filozofia Agile i jej zastosowanie w różnych branżach.
  • Scrum – zasady, role, artefakty, sprinty, prowadzenie spotkań (Daily, Planning, Review, Retrospective).
  • Lean Management: eliminacja marnotrawstwa, zasady ciągłego doskonalenia.
  • Kanban: wizualizacja pracy, limity WIP, zarządzanie przepływem.
  • Porównanie metodyk Agile z podejściem kaskadowym (Waterfall) – dobór metody w zależności od projektu i grupy docelowej.

6. Moduł 6: Analiza finansowa projektów

  • Wprowadzenie do analizy finansowej projektów.
  • Ocena opłacalności projektu.
  • Zarządzanie budżetem projektowym: planowanie, monitorowanie, kontrola kosztów.
  • Analiza ryzyka finansowego.
  • Elementy wartości niematerialnej projektu.
  • KPI (Key Performance Indicators) w zarządzaniu projektami.

Moduł 7: Rachunkowość zarządcza i budżetowanie projektów

  • Podstawy rachunkowości zarządczej.
  • Tworzenie i kontrola budżetu projektu.
  • Zarządzanie kosztami pośrednimi i bezpośrednimi.

 

Liczba godzin/semestrów: 160 godzin / 2 semestry

Dni odbywania się zajęć: sobota, niedziela

Forma studiów: online w czasie rzeczywistym

 

WŚRÓD WYKŁADOWCÓW:

Przemysław Kik

Jest menadżerem z ponad 15-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w projektach transformacyjnych, zarządzaniu strategicznym i operacyjnym, wdrożeniach systemowych. W szczególności w dziedzinach zarządzania projektami i programami, produkcji, zarządzania zasobami ludzkimi, zintegrowanych systemów zarządzania. Prowadził liczne implementacje: zarządzanie projektami, programem i portfelem projektów, tworzenie i wdrażanie strategii (poprzez systemy MBO, zarządzanie portfelowe), zarządzanie procesami (modelowanie, analiza, optymalizacja), Lean Management (optymalizacja organizacji w oparciu o analizy value stream). Tworzył i zarządzał PMO (Project Management Office), PgMO (Program Management Office) oraz PfMO (biuro zarządzania portfelem) w średnich i dużych organizacjach, w zróżnicowanych branżach (NGO, usługowej, badawczo-naukowej, finansowej, FMCG, energetycznej i budowlanej).

Posiada doświadczenie zarządcze w programach/portfelach projektów o wartości do kilkuset milionów PLN w ujęciu rocznym w branży usługowej oraz miliardów w inwestycjach. Realizował prace w unikatowych programach o długim czasie trwania (ponad 10 lat). Wdrażał rozwiązania systemowe obszaru zarządzania ryzykiem i ciągłością działania (organizacja, projekt, program, portfel). Budował i szkolił zespoły zarządzające projektami. Rozwijał kulturę i kompetencje zarządcze kierowników projektów (ponad kilkanaście tysięcy godzin szkoleniowo-doradczych w obszarze zarządzania projektami i programami).

dr Marcin Tomecki

Ekonomista, prawnik (ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach), specjalizuje się w problematyce prawa budowlanego, ekonomicznej analizie prawa i ocenie projektów inwestycyjnych. Adiunkt w Katedrze Inwestycji UE w Katowicach, wykładowca wizytujący na uniwersytetach m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, USA, Kolumbii. Kierownik Działu Konsultingu Prawno-Ekonomicznego w Grupa KLB, współpracujący z Kancelarią Prawa Gospodarczego i Ubezpieczeniowego dra hab. Radosława Pacuda (obsługa prawna spółek i doradztwo w zakresie prawa inwestycyjnego). Członek zespołów badawczych zajmujących się m.in. problematyką wpływu interwencji publicznej na rynek nieruchomości oraz analizą prawno-porównawczą funkcjonowania systemów prawnych w zakresie interwencji publicznej i jej oddziaływania na procesy inwestycyjne związane z implementacją projektów publicznych.

Prowadzi działalność doradczą i ekspercką na rzecz różnych podmiotów publicznych (implementacja projektów inwestycyjnych, kompensacja szkód legalnych, ocena interwencji publicznej oraz problematyka transformacji energetycznej) m.in dla: Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i Opolskiego, Miasta Katowice, Międzynarodowych Portów lotniczych (cywilnych): Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Katowice, Związku Regionalnych Portów Lotniczych oraz Związku Zawodowego Górników
w Polsce.

Autor publikacji w zakresie oceny efektywności interwencji publicznej dotyczącej projektów publicznych w kontekście teorii kosztów transakcyjnych Coase’a oraz procesów decyzyjnych związanych z implementacją megaprojektów infrastrukturalnych.

Dr inż. Anna Kleszczewska-Zębala

Doświadczona Dyrektor Globalnego Biura Zarządzania Projektami (PMO) oraz ekspertka ds. transformacji biznesowej z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu złożonymi programami w sektorze nauk przyrodniczych, usług korporacyjnych i ochrony środowiska. Kierowała globalnym PMO, gdzie zarządzała portfelem ponad 50 strategicznych inicjatyw i zespołem liczącym ponad 100 osób. Jej działania przełożyły się na wzrost efektywności realizacji projektów i wartości biznesowej.

Jest certyfikowanym ekspertem (PMP oraz PMI-PMO-CP), łączącą naukową precyzję z praktycznym doświadczeniem w zarządzaniu globalnymi operacjami biznesowymi i zgodnością regulacyjną.

W trakcie swojej kariery z powodzeniem łączy strategiczną wizję z operacyjnym wykonaniem — rozwijając zespoły, optymalizując współpracę z partnerami i wdrażając skalowalne modele zarządzania.

 

OPŁATY:

Opłata rejestracyjna: 85 zł

Opłata rejestracyjna dla Absolwentów AG/GWSH: 0 zł

Czesne: 6 500 zł płatne w ośmiu ratach zł

najniższa cena z ostatnich 30 dni: 6500 zł

Uwaga! Bonifikata terminowa!

do 15 lipca – minus 1 000,00 zł

Czesne dla absolwentów AG/GWSH: 5200 zł płatne w ośmiu ratach

najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5200 zł

Termin rozpoczęcia zajęć: październik 2025 / listopad 2025 (może ulec zmianie w zależności od naboru)

UWAGA! Liczba miejsc jest ograniczona.

Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.

W przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.

W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.

 

ZAPISY

Szczegółowych informacji na temat studiów podyplomowych udzielają pracownicy Centrum Studiów Podyplomowych, Kursów i Szkoleń AG

w sprawach rekrutacji

tel.: (32) 35 70 600, (32) 35 70 619, e-mail: rekrutacja@akademiagornoslaska.pl

w sprawach związanych z realizacją studiów

tel.: (32) 35 70 583, (32) 35 70 584, e-mail: podyplomowe@akademiagornoslaska.pl

Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń. Na studia przyjmowane są osoby z wyższym wykształceniem.

Jeśli nie posiadasz wykształcenia wyższego, istnieje możliwość uczestnictwa w zajęciach w formie kursu. Szczegółów udzielają pracownicy.

Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy założyć konto w systemie internetowej rejestracji na poniższej stronie:

Prosimy zweryfikować wprowadzone dane oraz zapamiętać hasło.

Następnie otrzymasz link aktywacyjny na podaną przez siebie skrzynkę mailową. Jeśli maila z linkiem nie ma, zajrzyj do folderu spam.

Po aktywacji konta, uzupełnij dane osobowe oraz wybierz kierunek na który aplikujesz.

W ostatnim kroku zadzwoń, napisz maila lub poczekaj na kontakt z naszej strony. Umówimy się na formę przekazania dokumentów, osobiście bądź pocztą.

UWAGA - Na studia przyjmowane są osoby, które dopełnią wszystkich formalności. Dokonanie tylko rejestracji internetowej bądź złożenie niekompletnych dokumentów nie gwarantuje miejsca na studiach.

 

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532