Rozwój technologii zmienił nasze życie nierozpoznawalnie. Ostatnie 15 lat to niesamowity postęp informatyczny, wejście sztucznej inteligencji itp. Dzieci urodzone w tym stuleciu przyzwyczaiły się do nieustannych zmian, innowacji, idą z postępem czasu. Lecz czy tak jest naprawdę?
Wychowywane są w większości przez ludzi urodzonych w czasach wolnego postępu, którzy mają problemy z przystosowaniem się i zrozumieniem nowych „technologii”, czyli nie posiadających kompetencji niezbędnych w obecnych czasach.
O ile nastąpił znaczący postęp wiedzy dotyczący opieki nad dziećmi to jej wykorzystanie skierowane jest głównie na dzieci z różnymi problemami fizycznymi i mentalnymi. Natomiast niewiele uznawanych za zdrowe dzieci jest w stanie dostać to, co jest im niezbędne, żeby efektywnie i szczęśliwie funkcjonować w obecnym świecie gigantycznego postępu technologicznego. Już nauczyciele wychowania przedszkolnego zgłaszają problemy sprawności fizycznej u dzieci zdrowych w porównaniu do lepszej sprawności dzieci z problemami, które na stałe korzystają z fizjoterapii. Problemy z nauką, rosnąca ilość targnięć na swoje życie, samookaleczeń jako prób zwrócenia na siebie uwagi, problemy z kontaktami międzyludzkimi to tylko kilka zagrożeń stojących przed dziećmi, którym brak właściwej opieki i edukacji.
Większość dzieci wychowana jest na konsumpcjonistów życia, coraz bardziej uzależniających się od nowych technologii. Widmo filmów mówiących o sztucznej inteligencji przejmującej władzę nad ludźmi nie jest wcale fikcją.
Jeśli nie pokażemy dzieciom jak umiejętnie i mądrze korzystać ze zdobyczy współczesnego świata, m.in. sztucznej inteligencji, wynalazków technologicznych i całej przeogromnej wiedzy to świat pójdzie w kierunku, w którym ta fikcja stanie się rzeczywistością.
Dr Lang z zespołem przebadał łącznie ponad milion dorosłych i dzieci i stwierdził, że wśród dzieci w wieku 5 lat jest 98% geniuszy, natomiast w procesie dorastania w wieku 30 lat pozostaje jedynie 2% geniuszy z całej populacji.
Praktycznie nie ma programów uczących rodziców i opiekunów jak zadbać o prawidłowy rozwój dziecka zdrowego.
Przygotowując program studiów postawiliśmy sobie wyzwanie, żeby pomóc rodzicom i pedagogom nabrać umiejętności, które pomogą dzieciom rozwijać się zdrowo, radości a jednocześnie zachować kreatywność i nabrać umiejętności sterowania swoim życiem.
Nasze studia stoją przed wyzwaniem jak pomóc rodzicom i opiekunom nauczyć dziecko korzystać ze sztucznej inteligencji a nie wyręczać się nią stając się pozbawioną wiedzy, leniwą, mało-kreatywną istotą.
Niewielu rodziców posyła dzieci na kursy szybkiej nauki, niewielu rodziców wie jakie są etapy rozwoju mentalnego dziecka, a nawet jak przeczytali w książkach to nikt nie nauczył ich jak tą wiedzę wykorzystywać praktycznie.
Ten kierunek podejmuje wyzwanie, aby przedstawić i pokazać jak nauczyć dzieci kreatywnego myślenia, dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne, dbania o swoje emocje i potrzeby, prawidłowego odzywania, rozsądnego korzystania z techniki i nauki, wiary we własne siły.
Grupa docelowa:
- rodzice, pragnący, aby ich pociechy rozwijały się w poczuciu szczęścia,
- nauczyciele, pedagodzy, którzy dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom będą pomagać rozwijać się dzieciom się w sposób prawidłowy
- psycholodzy i terapeuci pracujący z dziećmi, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę,
- nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy pragną pomóc dzieciom zostać kreatywnymi geniuszami do końca życia
- fizjoterapeutów pracujących z dziećmi,
- opiekunów i niań, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności
- dietetyków dziecięcych,
- przyszłych rodziców, babć, dziadków itp.
Co uzyskam:
- Zrozumienie etapów rozwoju dziecka
- Wiedzę o rozwoju motorycznym i fizycznym dziecka,
- umiejętność wykonywania podstawowych ćwiczeń z dziećmi
- Umiejętność zadbania o swoje emocje i stan psychofizyczny
- Umiejętność zadbania o emocje dziecka oraz wiedzę jak uczyć dzieci radzić sobie z nimi
- Umiejętność uczenia dzieci jak się uczyć skutecznie
- Wiedzę z zagrożeń cywilizacyjnych stojących przed dziećmi i jak sobie z nimi radzić.
- wykorzystanie wiedzy z zakresu żywienia i umiejętności wdrożenia prawidłowych nawyków u dzieci
- poznanie domowych, bezpiecznych sposobów radzenia sobie z powszechnymi dolegliwościami u dzieci
KADRA
Agnieszka Zacher-Łanowska
Psycholog biznesu w specjalizacji z obszaru psychologii społecznej.
Specjalista Lean Thinking i zarządzania projektem wg metodyki LEAN, specjalista skutecznego uczenia się dorosłych. Specjalista zarządzania przez cele, budowania zespołów, zarządzania czasem.
Gabriela Grzechuła
Ukończyła AWF w Katowicach z tytułem magistra fizjoterapii.
Na co dzień w swoim życiu, jak i w praktyce zawodowej stosuje holistyczne podejście do człowieka wg. Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Szkolenia z tego zakresu ukończyła w „Instytucie Medycyny Chińskiej” w Krakowie. Dodatkowo ukończyła liczne warsztaty z Fitoterapii z zakresu leczenia powszechnych dolegliwości u dzieci i dorosłych. W Instytucie Medycyny Klasztornej w Katowicach uzyskała tytuł zawodowy „Zielarz-Fitoterapeuta. W „Międzynarodowej Akademii Refleksologii” uzyskała tytuł Refleksologa.
Pełni funkcję promotora i prowadzi wykłady z Medycyny Chińskiej i Refleksoterapii stóp w Instytucie Zielarstwa Polskiego.
Swoją pracę jako masażysta rozpoczęła już w trakcie trwania studiów. W międzyczasie odbyła kurs masażu klasycznego o profilu rozszerzonym. Ukończyła również szkolenia z zakresu: masaż gorącymi kamieniami, stemplami ziołowymi oraz bańką chińską. W pracy z ciałem wykorzystuje również techniki, które pomagają uzyskać równowagę pomiędzy ciałem, umysłem i duchem jak Lomi Lomi Nui, Peloha, masaże ajurwedyjskie Abhyanga, Shirodara, Udvantara, balijski oraz masaż twarzy Kobido.
Jest na co dzień uśmiechniętą, pełną energii osobą, życzliwą i otwartą dla innych.
Izabella Taborska
Pedagożka zdrowia, socjoterapeutka, certyfikowana edukatorka seksualna, terapeutka TUS. Absolwentka seksuologii klinicznej w SWPS, specjalizuje się w obszarze seksualności dzieci i młodzieży oraz seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z osobami w spektrum autyzmu oraz ich rodzinami. Prowadzi terapię indywidualną i grupową, psychoedukację dla rodziców. Absolwentka Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Wykładowczyni akademicka, autorka wielu szkoleń dla rodziców i specjalistów oraz warsztatów dla kobiet.
Katarzyna Bigos
Dyplomowany nauczyciel wychowania przedszkolnego. Nauczycielka z 18 letnim stażem pracy z powołania z wykształcenia i z wyboru. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej z terapią pedagogiczną w Dolnośląskiej Szkole Wyższej Edukacji we Wrocławiu. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej z arteterapią na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Ukończyła kurs logorytmika w teorii i w praktyce, fitnessu, jumpingu, hula- hop dzięki temu prowadzi zajęcia rytmiczno-muzyczno- taneczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz treningi dla kobiet. W praktyce łączy arteterapie z choreoterapią, muzykoterapią i logorytmiką. Niezwykle kreatywna uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci do twórczej pracy. Jej marzeniem jest uświadomienie współczesnym pedagogom, że szkoła i przedszkole może rozwijać kreatywność a nie skutecznie ją niszczyć. Ciągle szuka odpowiedzi na pytania - jak uczy się mózg i co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał i talenty każdego dziecka.
Mateusz Grzegoszczyk
Absolwent Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku farmacja. Ukończył studia podyplomowe na kierunku pedagogika oraz matematyka z chemią.
Zgodnie z zainteresowaniami wykorzystuje swoją wiedzę z zakresu farmakologii, farmakognozji oraz farmakoterapii spełniając się w pracy w aptece, pomagając pacjentom w walce z dolegliwościami.
Stanowi pieczę nad uczniami technikum farmaceutycznego, przygotowując ich do pełnienia ważnej funkcji jaką jest wspieranie chorych.
Zafascynowany poszerzaniem swojej wiedzy, ale również przekazywaniem jej słuchaczom.
Do jego zainteresowań należą farmakoterapia, zastosowanie leku roślinnego, botanika, matematyka oraz wpływ czynników społecznych i stanu psychicznego na efektywność farmakoterapii i zdrowie pacjenta.
Tomek Michałek
Certyfikowany trener prowadzący kursy Mindfulness-Based Stress Reduction rekomendowany przez Polski Instytut Mindfulness oraz The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA). Aktualnie w trakcie certyfikacji trenerskiej w nurcie Mindfulness-Based Compassionate Living. W ciągu wielu lat poszukiwań i eksploracji ścieżek zmierzających ku stworzeniu optymalnych treningów mentalnych ukończył ponad dwadzieścia rozmaitych kursów i rejsów rozwojowych, w tym między innymi: Mindfulness-Based Compassionate Living, „8 x O”, „Żyj mocno i uważnie”, czy też Apenińską Szkołę Żywej Filozofii. Ze wszystkich nich zaczerpnął wiele inspiracji, które obok swoich autorskich pomysłów wprowadza zarówno do kursów MBSR przeznaczonych dla indywidualnych odbiorców, jak też do opracowywania programów specjalnych treningów organizowanych dla przedstawicieli różnych grup zawodowych, w tym dla nauczycieli, trenerów mentalnych, sportowców, lekarzy, fizjoterapeutów, pracowników różnych firm i instytucji oraz rodziców dzieci w różnym wieku.
Zofia Machowska
Swoją praktykę jogi rozpoczęła w 1998 roku. Od tamtej pory uczestniczyła w warsztatach i szkoleniach związanych z jogą i ruchem. Organizatorka warsztatów Feldenkraisa w Rybniku, treningu dna miednicy metodą Cantenica i CoreFit oraz spotkań z Access Consciousness. Wykonuje zabiegi Marmy, zabiegi BARS i Face Lift, Dragon Moksę. Weekendowo prowadzi szkolenia Bars jako Facylitator Access Bars.
Ukończyła kurs instruktora rekreacji ruchowej ćwiczenia psychofizyczne, szkolenie Zdrowy Kręgosłup, Joga dla Kobiet w Ciąży, Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, Terapeutyczny Trening Dna Miednicy, Joga i medytacja dla Dzieci, Metoda Buteyko oraz wielu innych warsztatach i seminariach związanych z pogłębieniem praktyki własnej, kurs masażu relaksacyjnego, neuromasażu głowy i twarzy, wykonywania zabiegu Marmy (Sri Sri Ayrveda, Instytut Jogi i Ajurwedy), Access Consciousness, Zabiegi BARS i Face Lift, MTVSS, Korygowanie widzenia, Tajemnica ElDorado. Jest również w trakcie certyfikacji Metody Buteyko.
Joga, którą praktykuje i prowadzi to Joga wykonywana w łagodności. Każde zajęcia są okazją do spotkania na macie z własnym ciałem i wsłuchania się w zakresy, które ma ochotę wykonywać. Praktyka, gdzie ambicje zostają poza przestrzenią maty.
Agnieszka Szotek – opiekun merytoryczny
dyplomowany coach, coach prowokatywny, trener biznesu, Transforming Communication™, NLP, Jogi Śmiechu oraz Rezyliencji (budowanie odporności), facylitator FreshBiz™, tłumacz, certyfikowany Agile Project Manager i Scrum Master. Mistrz i nauczyciel Reiki. Konsultant Panoramy Społecznej.
Sukces w pracy z klientem czy pacjentem w dużym stopniu zależy nie tylko od wiedzy merytorycznej, ale w dużej mierze od zdolności budowania pełnej zaufania relacji z klientem/pacjentem, zrozumienia sytuacji, stanu oraz potrzeb klienta. Dopasowania terapii do indywidualnej sytuacji zdrowotnej, życiowej, emocjonalnej. Umiejętności porozumienia, komunikacji i budowania trwałych relacji korzystnych dla wszystkich zainteresowanych stron powinny być bazowym elementem nauki w szkole. Czasami jedno źle zadane pytanie powoduje nieodwracalne szkody dla zdrowia pacjenta. Brak zrozumienia dla sytuacji pacjenta powoduje, że nie jest on w stanie zrealizować określonych zaleceń dietetycznych, zielarskich, lekarskich, psychologicznych.
Budowanie odporności – Rezyliencji jest niezwykle ważne w obecnych czasach pełnych pośpiechu stresu, szumu informacyjnego. Właściwy stosunek do rzeczywistości, zrozumienie procesów psychologicznych budujących zdrowie i odporność wspierają nas samych w zdrowiu i odporności psychologicznej jak również są niezwykle pomocne w pracy z klientem.
Oddech jest niezwykle ważnym elementem życia, wpływa nie tylko na natlenienie organizmu ale też jest ważnym czynnikiem decydującym o poziomie stresu, rozluźnienia, motywacji, termiki organizmu, a nawet spalania. Różne formy medytacji nie tylko wspierają koncentrację i zarządzanie stresem oraz motywacją, ale stanowią również niezwykle ciekawy element budowania zdrowego ciała i ducha.
OPŁATY
Opłata rejestracyjna: 85 zł
Opłata rejestracyjna dla Absolwentów AG/GWSH: 0 zł
Czesne: 6000 zł (-10%) 5400 zł płatne w ośmiu ratach po 675 zł
najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5100 zł
Czesne dla absolwentów AG/GWSH: 6000 zł (-15%) 5100 zł płatne w ośmiu ratach po 637,50 zł
najniższa cena z ostatnich 30 dni: 4800 zł
Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad 2024
Powyższe terminy mogą ulec zmianie. Liczba miejsc ograniczona.
Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.
Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.
W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.
ZAPISY
SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI NT. STUDIÓW UDZIELAJĄ PRACOWNICY CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH, KURSÓW I SZKOLEŃ AG
w sprawach rekrutacji
tel.: (32) 35 70 600, (32) 35 70 619, e-mail: rekrutacja@akademiagornoslaska.pl
w sprawach związanych z realizacją studiów
tel.: (32) 35 70 583, (32) 35 70 584, e-mail: podyplomowe@akademiagornoslaska.pl
Rekrutacja na studia podyplomowe odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń. Na studia przyjmowane są osoby z wyższym wykształceniem.
Jeśli nie posiadasz wykształcenia wyższego, istnieje możliwość uczestnictwa w zajęciach w formie kursu. Szczegółów udzielają pracownicy.
Aby zapisać się na studia podyplomowe, należy założyć konto w systemie internetowej rejestracji na poniższej stronie:
Prosimy zweryfikować wprowadzone dane oraz zapamiętać hasło.
Następnie otrzymasz link aktywacyjny na podaną przez siebie skrzynkę mailową. Jeśli maila z linkiem nie ma, zajrzyj do folderu spam.
Po aktywacji konta, uzupełnij dane osobowe oraz wybierz kierunek na który aplikujesz.
W ostatnim kroku zadzwoń, napisz maila lub poczekaj na kontakt z naszej strony. Umówimy się na formę przekazania dokumentów, osobiście bądź pocztą.
UWAGA - Na studia przyjmowane są osoby, które dopełnią wszystkich formalności. Dokonanie tylko rejestracji internetowej bądź złożenie niekompletnych dokumentów nie gwarantuje miejsca na studiach.
Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532