PERSPEKTYWA NA RYNKU
Współcześnie rola nauczyciela wykracza poza ramy tradycyjnego procesu nauczania, przygotowania i doświadczenia. Największym wyzwaniem dla nauczycieli jest to, jak mają motywować swoich podopiecznych do nauki, a także wspierać ich w procesie rozwoju. Aby sprostać tym oczekiwaniom potrzebują nowej wiedzy i umiejętności, aby skutecznie nie tylko poradzić z nowymi wyzwaniami, lecz mieć wpływ na proces swojego rozwoju zawodowego i osobistego. Dlatego do metod przyszłości należą: coaching, mentoring, tutoring. Zagościły one na wszystkich etapach nauczania – od szkół podstawowych po wyższe.
DLA KOGO?
Studia są adresowane przede wszystkim do:
CEL STUDIÓW
Celem studiów jest wzmocnienie dydaktycznej skuteczności i długotrwałości efektów nauczania. Wyposażony w nowoczesne narzędzia nauczyciel - wychowawca jest w stanie skutecznie zmotywować ucznia, rozwinąć jego mocne strony. Może czerpać więcej satysfakcji ze swojej pracy.
JAKIE ZDOBĘDĘ UMIEJĘTNOŚCI?
Program studiów uwzględnia standardy największych organizacji zrzeszających coachów z całego świata. Uwzględnia rozwój wszystkich zalecanych przez ICF kompetencji coachingowych na poziomie wymaganym dla poziomu Associated Certified Coach (ACC).
Prowadzący zajęcia trenerzy posiadają różnorodne doświadczenia coachingowe i mentoringowe. Każdy z trenerów jest certyfikowanym coachem reprezentującym różne szkoły i podejścia coachingowe m.in.: Ericsson College -The Art and Science of Coaching, International Coaching Certification lub iinną, pracował bądź współpracował z placówkami edukacyjnymi różnych szczebli.
WYKŁADOWCY
Aleksandra Skwara
Psycholog, terapeuta, mediator, trener (poziom 5 EQF – starszy trener, posiada rekomendację trenerską II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego), certyfikowany coach ICC. Ukończyła również renomowany program „The Art and Science of Coaching” prowadzony przez Erickson College. Wykorzystania coachingu w pracy z zespołem uczyła się u Marlyn Atkinson (Coachinh Team Thinking & Team Innovation). Jest absolwentką wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy psychologicznej i pracy z grupą, prowadzonych przez specjalistów z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego w Łodzi, Instytutu Gestalt w Krakowie, Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Od kilkunastu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe dla nauczycieli. Konsultant i superwizor rad pedagogicznych.
Dr n. hum., psycholog, wykładowca akademicki (Uniwesytet Śląski, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej), trener, certyfikowany coach ACC ICF (Associate Certified Coach) oraz Erickson Professional Coach (Erickson College), członek international Coach Federation. Prowadzi sesje i projekty coachingowe oraz wykłady i szkolenia z zakresu coachingu i psychologii coachingu. Egzaminator i mentor coach w Szkole Coachów Akademii SET. Autorka publikacji na temat coachingu. Odbyła staż w Institute od Education University od London poznając projekty coachingowe realizowane w IOE oraz możliwości zastosowania coachingu w edukacji.
Nauczyciel historii z dwudziestoletnim stażem, tutor - praktyk - od lat z powodzeniem pracuje z uczniami jako tutor wychowawca i tutor naukowy. Konsultant tutorów, min. przez pięć lat był konsultantem w tutorskim Gimnazjum nr 16 we Wrocławiu, szkoleniowiec. Współzałożyciel i od 2006 r. prezes Kolegium Tutorów. Od 2008 r. koordynator programu "Tutor we wrocławskiej szkole", wdrażanego w ponad trzydziestu wrocławskich publicznych szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Współautor innowacji pedagogicznych z zakresu tutoringu. W latach 1997 - 2008 pomysłodawca i dyrektor Liceum Akademickiego Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Były dyrektor Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej "TEO". Od 2009 do 2013 r. prezes Towarzystwa Edukacji Otwartej.
Elżbieta Zawodniak
Pedagog szkolny z wieloletnim doświadczeniem, coache, licencjonowany trenerem i superwizor warsztatu umiejętności psychospołecznych oraz treningu interpersonalnego rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Posiada dyplom magisterski z pedagogiki i pomocy socjalnej Uniwersytetu im. Powstańców Śląskich w Opolu. Ukończyła Szkołę Coachów "The Art and Science of Coaching" we Wszechnicy UJ w Krakowie. Jest także absolwentką studiów podyplomowych z zakresu psychokorekcji zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, Śląskiej Szkoły Trenerów, ukończyła Program Pomocy Psychologicznej w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji, coachingu, asertywności, autoprezentacji, radzenia sobie ze zmianą, kreatywności i twórczego rozwiązywania problemów.
Krystyna Szczęsna-Witkowska
Psycholog, konsultant Pracowni Doskonalenia Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ROM-E Metis. Jest absolwentką wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy psychologicznej i pracy z grupą, prowadzonych przez specjalistów z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego w Łodzi, Instytutu Gestalt w Krakowie, Rodzinnego Ośrodka Synapsis w Warszawie i specjalistów z zagranicy. Brała udział w zagranicznych konferencjach szkoleniowych poświęconych terapii krótkoterminowej i terapii ericksonowskiej /USA, Wielka Brytania/. Uczestniczyła w trzyletnim projekcie polsko-holenderskim Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (SFA) nową metodą w systemach opieki społecznej i edukacji w Polsce, w charakterze zarówno uczestnika szkoleń, jak i trenera upowszechniającego tę metodę. Ukończyła studia podyplomowe Coaching - efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie. Posiada wieloletnie doświadczenia w pomocy psychologicznej i pracypsychoprofilaktycznej z dziećmi, młodzieżą oraz rodzinami. Jest autorką licznych programów szkoleniowych, m.in. w zakresie pracy z agresją na terenie placówek oświatowych, konstruktywnego wspierania dzieci w sytuacjach kryzysowych, kształtowania ich umiejętności społecznych. Od wielu lat prowadzi szkolenia i konsultacje dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych zwiększające ich kompetencje wychowawcze i wzmacniające strategie radzenia sobie ze stresem zawodowym.
Beata Łęcka
Psycholog, konsultant Pracowni Doskonalenia Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ROM-E Metis. Absolwentka wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy psychologicznej w pracy indywidualnej, rodzinnej i grupowej, prowadzonych przez specjalistów z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego w Łodzi, Instytutu Gestalt w Krakowie, Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodka Synapsis w Warszawie oraz specjalistów z zagranicy (m.in. Pittsburgh International Children and Families Institute – USA, Uniwersytet Fontys w Tilburgu – Holandia). Brała udział w zagranicznych konferencjach szkoleniowych poświęconych terapii uzależnień (USA) międzynarodowej współpracy między placówkami edukacyjnymi w ramach programu Socrates w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Hiszpanii), pomocy dziecku i rodzinie w ramach instytucji opiekuńczo –wychowawczych (Portugalia). Uczestniczyła w trzyletnim projekcie polsko-holenderskim Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (SFA) nową metodą w systemach opieki społecznej i edukacji w Polsce (w charakterze zarówno uczestnika szkoleń, jak i trenera upowszechniającego tę metodę). Posiada wieloletnie doświadczenia w pomocy psychologicznej i pracy psychoedukacyjnej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi Od wielu lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, zwiększające m.in. ich umiejętności pracy z grupą i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi oraz wspierania dziecka w rozwoju oraz w obliczu różnego rodzaju sytuacji kryzysowych (m. in. przemocy rówieśniczej, rozwodu, adaptacji w rodzinie zrekonstruowanej, śmierci osób bliskich).
ORGANIZACJA STUDIÓW:
Zaliczenie: praca pisemna – realizacja projektu coachingowego, mentoringowego, tutorskiego
Wymagana jest obecność na minimum 80% zajęć
OPŁATY
Opłata rejestracyjna: 85 zł
Opłata rejestracyjna dla Absolwentów GWSH: 0 zł
Czesne: 3200 zł : płatne w ośmiu ratach po 400 zł
Czesne dla absolwentów GWSH: 3200 zł 3040 zł (-5%): płatne w ośmiu ratach po 380zł
Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad 2019
Powyższe terminy mogą ulec zmianie. Liczba miejsc ograniczona.
Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.
Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.
W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.
ZAPISY
SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI NT. STUDIÓW UDZIELAJĄ PRACOWNICY CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH, KURSÓW I SZKOLEŃ GWSH
Anna Włodarz - tel. (32) 3570 582, e-mail: podyplomowe@gwsh.pl
Janusz Centawer - tel. (32) 3570 528, e-mail: janusz.centawer@gwsh.pl
Romualda Węglarska - tel. (32) 3570 582, e-mail: roma.weglarska@gwsh.pl
Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532