Co z tym nastolatkiem? Psychokorekcja zaburzeń zachowania.
DLA KOGO?
Studia podyplomowe adresowane są do nauczycieli szkół i przedszkoli oraz wychowawców Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii w celu doskonalenia kompetencji wychowawczych, a także innych osób zainteresowanych rozwojem kompetencji wychowawczych.
OPIS KIERUNKU:
W programie studiów podyplomowych zostały wykorzystane najnowsze doświadczenia w zakresie pomocy dzieciom i rodzinom wypracowane przez Aleksandrę Karasowską – autorkę książki Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Mogą stać się one refleksją nad własnymi modelami myślenia o tych dzieciach i działaniami na ich rzecz, a jednocześnie mogą przyczynić się do poszerzenia umiejętności budowania systemowych rozwiązań w szkole/placówce na rzecz wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami zachowania i podejmowania prób ich eliminowania z pożytkiem dla dzieci i pracujących z nimi nauczycieli/wychowawców.
CO MOGĘ OSIĄGNĄĆ?
Celem studiów jest pogłębienie wiedzy o wpływie czynników środowiskowych na zachowania oraz pogłębienie wiedzy na temat nauczania i wychowania dzieci o zaburzonym rozwoju psychospołecznym w szkole lub w placówkach opieki. Dzieci przejawiające zaburzenia zachowania są dla nas wyzwaniem. Pokonanie trudności, jakich doświadczamy w pracy z nimi, może nas wiele nauczyć. Każdy nauczyciel czy wychowawca, poprzez swoje reakcje, może przyczynić się do korygowania zaburzonych zachowań lub do ich wzmacniania. Może tez w istotny sposób wpływać na procesy zachodzące w grupie, której uczestnikami są takie dzieci. Program studiów oraz prezentowane podejście do problematyki zaburzonych zachowań, jak i procesów zachodzących pomiędzy dzieckiem – rodziną – instytucją/szkołą, może być inspiracją do dalszych działań i poszukiwań zgodnie ze słowami Marii Montessori, iż w życiu dziecka trzeba wytworzyć tyle dobra, aby wyparło zło. Nie jest bowiem naszym celem prezentowanie gotowych rozwiązań, ponieważ takich nie ma, ale nauczenie umiejętnego analizowania sytuacji i budowania strategii, które prowadzą do korygowania zaburzonych zachowań.
STRUKTURA PROGRAMU:
CZAS TRWANIA
3 semestry - 350 godzin w tym 150 godzin praktyk
OPŁATY
Opłata rejestracyjna: 85 zł
Opłata rejestracyjna dla Absolwentów GWSH oraz WSTH: 0 zł
Czesne: 3000 zł 2850 zł (-5%): płatne w ośmiu ratach po 356,25zł
Czesne dla absolwentów GWSH: 3000 zł 2700 zł (-10%): płatne w ośmiu ratach po 337,50 zł
Aby skorzystać z kwoty promocyjnej należy dokonać rejestracji w systemie ehms do 30 września 2019 r. oraz złożyć dokumenty do 7 października 2019 r.
Termin rozpoczęcia zajęć: październik/listopad 2019
Powyższe terminy mogą ulec zmianie. Liczba miejsc ograniczona.
Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.
Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.
W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.
Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532