Partnerzy Programu M.B.A.

Uczelnie partnerskie


University of West Hungary

The University of West Hungary jest uczelnią mającą zasadnicze znaczenie dla węgierskiego szkolnictwa wyższego. Jest znanym na arenie międzynarodowej Uniwersytetem i jednocześnie kluczowym centrum badań i rozwoju dla wschodniej części kraju.

Historia Uniwersytetu pisze się od kilku stuleci, rozpoczynając się założeniem w 1735 roku przez króla Karola III Szkoły Górniczej. Królowa Maria Terasa podniosła jej rangę do poziomu akademii w 1770. W 1919 roku Węgierska Królewska Szkoła Górnicza i Inżynierii Leśnej została przeniesiona do Sopron, niespełna 50 lat później przekształcając się w Uniwersytet Leśnictwa i Nauk o Drewnie. W wyniku procesu integracji w szkolnictwie wyższym, uniwersytet funkcjonuje pod nazwą University of West Hungary z siedzibą w Sopron od 1stycznia 2000 r.

Szkolenie studentów nauk ekonomicznych zostało wprowadzone kursem korespondencyjnym w 1995 roku. Pierwsze pełne studia Business and Management rozpoczęły się we wrześniu 1996. Po zdobyciu akredytacji, w 2000 roku powstał Wydział Ekonomii, a rok później szkoła uzyskała możliwość przeprowadzania przewodów i nadawania stopni doktorskich.
Celem Wydziału Ekonomii w Sopron jest wykształcenie dyplomantów o unikalnych, wysokiej klasy kompetencjach, wyposażonych w najnowszą wiedzę, stanowiąc gwarancję bezpieczeństwa na rynku pracy. Wynika to z elastycznych, opartych nainnowacyjności programów rozwojowych.

Wydział dynamicznie rozwija międzynarodowe relacje naukowe stara się rozwinąć swoje międzynarodowe dynamicznie, relacje biznesowe i naukowe. W związku z tym założona  w 2014 roku sieć uniwersytecka Amber Road, Central European Network of Faculties of Economics umożliwia studentom i nauczycielom studiowanie i nauczanie w partnerskich uczelniach zagranicznych.
Oprócz relacji ściśle naukowych, uczelnia dba o dobre kontakty z biznesem i instytucjami publicznymi. Wyzwaniem, z którego uczelnia zdaje sobie sprawę, jest ciągłe nadążanie za zmieniającymi się warunkami prowadzenia biznesu i dostosowanie do nich procesów dydaktycznych.

Vysoká Škola Ekonómie a Managementu w Pradze

VŠEM funkcjonuje na rynku niewiele krócej niż Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach – w 2016 roku będzie obchodzić 20-lecie swojej działalności. VŠEM prowadzi studia w dziedzinach gospodarczych i społecznych dla prawie 3000studentów na wielu kierunkach, w tym m.in.: zasoby ludzkie, finanse, marketing, reklama, ekonomia, polityka gospodarcza, prawo, zarządzanie, stosunki międzynarodowe, biznes i kultura organizacyjna, psychologia, socjologia, administracja publiczna i innych. Oferuje swoim studentom możliwość indywidualnego dopasowania toku studiów i egzaminów, ponieważ jako instytucja rynkowa doskonale rozumie, że elastyczność jest dziś kluczowym czynnikiem sukcesu, kształcąc swoich studentów w tym duchu. Dopełnieniem tej idei jest możliwość wybrania pełnego lub częściowego odbycia studiów nie tylko po czesku, ale i w języku angielskim. Programy studiów VŠEM otrzymały prestiżowe czeskie akredytacje ministerialne oraz międzynarodowe (ACBSP). Studenci mają możliwość wyjazdu i kształcenia na ponad 40 partnerskich uczelniach na świecie.
Nowoczesność nie ominęła sposobów kształcenia. Uniwersytet coraz szerzej korzysta z interaktywnych form nie tylko nauczania, ale i egzaminowania. Uczelnia stawia na praktyczne zastosowanie wiedzy w formie ćwiczeń i pracy indywidualnej – to zapewnia rozwój umiejętności i zdolności uczniów w komunikacji, prezentacji, argumentacji, analizy, negocjacji i pracy zespołowej. Szerokiej publiczności oferuje się otwarte kursy online (MOOC) oraz internetowe kursy zawodowe w ramach programu uczenia się przez całe życie. Badania własne prowadzone są w Centrum Badań Ekonomicznych i Centrum Badań Innowacyjnych.
VŠEM wspiera wolność myślenia, badań, a także wolność wyrażania opinii i idei. Zdecydowanie popiera społeczną potrzebę równych szans, skutecznie eliminując przeszkody na drodze do edukacji osób niepełnosprawnych oraz słabiej uposażonych. Uczelnia na stałe współpracuje organizacją non-profit People in Need i uczestniczy w wielu społecznych projektach krótko i długoterminowych. VŠEM prowadzi również ambitny i naszym zdaniem szalenie potrzebny projekt w Afryce, którego celem jest sukcesywne eliminowanie analfabetyzm u krajach tego kontynentu.

Uczelnia jest przekonana o potrzebie rzetelnej informacji i wyciągania wniosków z przeszłości. W związku z tym wspiera projekt Post Bellum – Pamięć Narodu, którego celem jest, aby informacje dotyczące historii XX wieku były powszechnie dostępne.

Partnerzy biznesowi


Alstom

Alstom to globalna firma specjalizująca się w energetyce, transporcie oraz sieciach przesyłowych. W Polsce dzisiejszy ALSTOM Konstal powstał w 1864 roku przy Hucie Królewskiej, jako zakład produkujący podzespoły do taboru kolejowego. Obecnie, po ponad 150 latach pisania swojej historii, jest to organizacja silnie wspierająca rozwój polskiej gospodarki, stale zwiększając liczbę pracowników, która obecnie wynosi ponad 3 200 osób.
Alstom kreuje innowacyjne oraz przyjazne środowisku technologie i produkty. Firma zawdzięcza to najnowocześniejszemu zapleczu projektowo-wytwórczemu, wiedzy eksperckiej, wieloletniemu międzynarodowemu doświadczeniu, a przede wszystkim wysokiej klasy specjalistom, których zatrudnia. 
„Jesteśmy dumni mogąc uczestniczyć w projektach modernizacji infrastruktury, budowie największych w Polsce bloków energetycznych, czy dostarczając szybkie i komfortowe pociągi Pendolino dla polskich kolei”. Polskie fabryki Alstom to także produkcja taboru szynowego, przeznaczonego na eksport, a przy okazji odpowiedzialny partner, otwarty na potrzeby swoich interesariuszy, inwestujący w rozwój i szkolenie swoich pracowników, dbający o środowisko i promujący etyczne postawy oraz wspierający lokalne społeczności.

Marco

Firma Marco powstała piętnaście lat temu z genialnie prostej obserwacji – wszystko, co jest produkowane na świecie, ma swoją etykietę. Początki tej organizacji to najprostsze, papierowe etykiety. Wizja przedsiębiorstwa brzmiąca „Będziemy jedną z najbardziej innowacyjnych i wpływowych firm na świecie z punktu widzenia globalnego postępu i rozwoju” staje się faktem.
Dziś współpracuje między innymi z branżami lotniczą, zbrojeniowa i elektroniczną. Produkuje nie tylko najbardziej specjalistyczne etykiety, ale także podkładki, uszczelki, płytki izolujące – wszystko to, co zapewnia szczelność, tłumi hałas i drgania, zapobiega zawilgoceniu, chroni przed przegrzaniem. Obroty firmy sięgają kilkudziesięciu milionów złotych, w jej historii zapisały się także lata, w których odnotowano 100-procentowy wzrost sprzedaży w ciągu jednego roku.
Marco produkuje dla największych marek w kraju i zagranicą – m.in.: Sharp, Panasonic, Siemens, Black & Decker czy IKEA. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju naszej firmy poprzez szeroko rozumiany szacunek dla ludzi, ciągłe doskonalenie procesów oraz wyjątkowe podejście do działalności charytatywnej i pracy na rzecz lokalnej społeczności – podkreśla Marek Śliboda, właściciel Marco i zdobywca Gliwickiego Lwa dla efektywnych liderów firm i instytucji.

Partnerzy merytoryczni


Altkom i Altkom Akademia

Jest polską spółką od 25 lat specjalizującą się w edukacji informatycznej i biznesowej przedsiębiorstw oraz dostarczaniu rozwiązań IT dla biznesu. Zakres działalności Grupy Altkom obejmuje usługi edukacyjne, usługi projektowo-programistyczne oraz usługi integratorskie. Stworzona przez Grupę Altkom oferta kompleksowych usług wychodzi naprzeciw najbardziej złożonym oczekiwaniom a kompetencje spółki we wszystkich obszarach działalności potwierdzają posiadane certyfikaty ISO 9001:2008.Obecnie firma zatrudnia kilkuset wykwalifikowanych pracowników w ośmiu lokalizacjach na terenie Polski. „Produkty i usługi, których dostarczamy, pomagają przedsiębiorstwom i ich pracownikom "Zobaczyć inaczej" swoją organizację, rynek, otoczenie, projekty i zadania”.
Akademia Altkom od 21 lat tworzy standardy polskiego rynku edukacji. W 2014 roku po raz kolejny została uhonorowana tytułem Partnera Roku. Na konto firmy wpłynęły dwa prestiżowe wyróżnienia – „2014 – Partner of the Year – Learning Center” od Microsoft i „Best Training Partner of the Year 2014” od Red Hat.Z usług Altkom Akademii skorzystało już ponad 450 tysięcy osób. Dbałość o wysokie standardy pracy i doskonalenie oferty usługowej, doceniła większość światowych dostawców technologii oraz właścicieli standardów zarządzania projektami między innymi: Microsoft, VMware, Symantec, Red Hat, Ubuntu, APMG, nadając Altkom Akademii najwyższe statusy partnerstwa.

Mindlab i Mindlab Games

MindLab to szkolenia i doradztwo nakierowane na poszukiwanie innowacyjnych odpowiedzi na potrzeby dojrzałych organizacji. Na rynku funkcjonuje od 2006, tworząc usługi dla firm poprzez sprawdzoną metodologię, która pozwala dobrze rozpoznać potrzeby i dopasować do nich szkolenie. MindLab przygotowuje również bardziej rozbudowane programy rozwojowe, których celem jest skuteczne wprowadzenie zmiany w organizacji. „Nie lubimy nudzić – ani uczestników szkoleń, ani siebie – dlatego ciągle szukamy innowacji”.
MindLab składa się z trzech jednostek organizacyjnych. Pod nazwą MindLab Games kryje się odrębna jednostka analityczno-kreatywna w strukturach grupy szkoleniowo-doradczej MindLab. Zespół tworzą doświadczeni trenerzy, analitycy, badacze i projektanci gier. Wierzą, że gry są świetnym narzędziem do pracy z ludźmi – niekoniecznie tylko na szkoleniach. Oferta firmy obfituje w wiele gotowych tytułów, ale, jak twierdzą pracownicy, największa radość i wyzwanie stanowi projektowanie nowych gier – szytych na miarę, pod konkretnego klienta. „Niezależnie, czy fabuła dotyczy zarządzania działem sprzedaży firmy czy poszukiwania złota na Dzikim Zachodzie, wszystkie gry MindLab Games łączy jedno – są zaprojektowane tak, aby przede wszystkim realizowały cele edukacyjne”.

Training Partners

Firma Training Partners istnieje od 2000 roku, przeprowadzając w tym czasie projekty dla ponad 600 klientów z różnych branż. Niezmiennie, od początku głównym przedmiotem działalności firmy były treningi i szkolenia stawiające na rozwój kompetencji menedżerów, handlowców i specjalistów. Od kilku lat Training Partners zajmuje się również projektami badawczymi, doradczymi i wdrożeniowymi.
W 2011 roku utworzono Grupę Training Partners – na którą składają się dedykowane marki Badania dla Biznesu oraz TP Consulting. 2 lata później na rynku pojawiła się kolejna marka, TP Simulation, której celem jest tworzenie na potrzeby naszych klientów dedykowanych biznesowych gier symulacyjnych. „Uczymy jak osiągać optymalne efekty zachowując dobre relacje”. Podstawą ich działań jest określeniu obecnego poziomu efektywności – kompetencji menedżerów i pracowników oraz aktualnych narzędzi i rozwiązań organizacyjnych. Efektem dobrze przeprowadzonej diagnozy jest możliwość zaproponowania nowych narzędzi i rozwiązań.