Warsztaty przeznaczone są dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym, osób chcących zwiększyć swoją efektywność osobistą, praktyków biznesu chcących rozwijać swoje kompetencje.
CEL SZKOLENIA:
- Uświadomienie Uczestnikom roli jaką kompetencje społeczne odgrywają w dzisiejszym świecie
- Podjęcie przez Uczestników aktywności pozwalającej rozwijać sój potencjał
- Przedstawienie metod zarządzania sobą w czasie i realizacji celów
- Doskonalenie procesów komunikacji interpersonalnej
PLANOWANE EFEKTY I KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
Uczestnicy dowiedzą się:
- Jak skutecznie zwiększyć swoją efektywność w codziennych działaniach
- Jakie umiejętności są im potrzebne, aby skutecznie realizować swoje cele prywatne i biznesowe
- Jaką rolę pełnią w grupie/zespole
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- Samodzielnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych
- Efektywnego zarządzania sobą w czasie
- Budowania precyzyjnych i jasnych komunikatów
- Skutecznego współdziałania w grupie i zespole
PROGRAM:
Spotkanie 1. Efektywność osobista
- Temperament
• Autoanaliza cech temperamentu wg Hipokratesa-Galena
• Introwersja i ekstrawersja wg Carla Gustava Junga
- Moje mocne i słabe strony
- Definiowanie celów długo i krótkoterminowych
• Metoda SMART i SMARTER
Spotkanie 2. Komunikacja interpersonalna
- Komunikacja jako narzędzie pracy
• Model procesu komunikacji
• Typy odbiorców
• Precyzyjny komunikat
• Fakty i opinie
• Różnice w pojmowaniu
• Teoria Schulza Von Thuna
- Ton głosu
- Komunikacja niewerbalna
• Gesty i mimika
• Postawa
- Efektywna komunikacja w zespole
• Ludzie i kultura organizacyjna
• Potrzeby – wzajemne zrozumienie
• Konfrontacja przekonań
• Asertywność
• Rola i znaczenie informacji zwrotnej
Spotkanie 3. Umiejętność pracy w grupie
- Człowiek a organizacja
• Badanie cech osobowości
• Badanie roli w zespole
- Techniki motywowania pracowników – jak zainspirować pracowników do wykonania zadania, jak wynagrodzić ich za to i jak zapobiec wypaleniu zawodowemu
• Konstruowanie celów a motywacja
• Motywatory pozytywne/negatywne
• Style kierowania a efektywność pracowników
• Kwestionariusz stylów kierowania
- Konflikt w zespole – czyli jak rozpoznać, reagować i zapobiegać negatywnym skutkom występowania konfliktu.
• Czym jest konflikt w organizacji
• Konsekwencje konfliktów
• Jak wykorzystać konflikt dla dobra organizacji
Spotkanie 4. Warsztat asertywności
- Asertywność
• Asertywna autoprezentacja
• Umiejętność wyrażania swoich potrzeb i opinii.
• Różnice pomiędzy asertywnością, kłamstwem, agresją, uległością, manipulacją
- Asertywna komunikacja
• Sztuka mówienia NIE
• Asertywna postawa
• Techniki asertywne
- Zachowania asertywne
• Świadomość siebie
• Mapa asertywności
• Konfrontacja przekonań
• Wyrażanie krytyki i pochwał
- Asertywność w zespole
• Stawianie granic
• Informacja zwrotna
Spotkanie 5. Automotywacja i zarządzanie sobą w czasie
- Metoda Trzos
• Zasada Pareto
• Ustalanie celów długo i krótkoterminowych
• Zapoznanie z metodyką SMART
- Macierz Eisenhowera
• Jak określić ważność i pilność spraw do zrobienia
• Prawo Parkinsona
- Metoda Pomodoro
• Krzywa wydajności – samoorganizacja i dyscyplina w zarządzaniu sobą w czasie
• Poczta elektroniczna
• Komputer
• Telefon
- Aplikacje i programy pomocne w kontroli swojego czasu
• Rozszerzenia do przeglądarek internetowych
• Aplikacje na smartfony
• Programy poprawiające koncentrację
KADRA DYDAKTYCZNO- SZKOLENIOWA
Maciej Westerowski - absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku zarządzanie i marketing. 20 lat doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy w branży handlowo – usługowej, kilkuletnie doświadczenie w koordynacji sprzedaży i marketingu firmy produkcyjnej, certyfikowany coach metodyki sprzedaży CustomerCentric Selling. Ukończył kursy coachingu wg standardów ICF i zarządzania sprzedażą z wykorzystaniem metod coachingowych, członek zarządu i instruktor Polskiego Klubu Alpejskiego, przewodnik górski, organizator eventów, pokazów autorskich, wystaw i festiwali. Współtwórca cyklicznych darmowych warsztatów marketingowych „Interaktywne Czwartki”.
CZAS TRWANIA: 5 dni, 25h szkoleniowych (każde spotkanie po 5h szkoleniowych)
Maksymalana ilość uczestników - 12 osób
Organizujemy również szkolenia wewnętrzene /zamknięte - chętnych prosimy o kontakt
MIEJSCE REALIZACJI: Katowice, Budynek A GWSH, ul. Harcerzy Września 1939 nr3
GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: 09:00 - 13:00
KOSZT UCZESTNICTWA: 250 zł każdy warsztat
CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwę kawową, certyfikat uczestnictwa
INFORMACJE I ZAPISY:
tel. +48 32 357 06 05/06, 696-721-366, 696 728 230, e-mail: szkolenia@gwsh.pl
https://www.facebook.com/CSPKiS.GWSH/