PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej
/dla-studenta/studenckie-praktyki-zawodowe.html

Warsztaty kompetencji interpersonalnych

Drukuj

Warsztaty przeznaczone są dla osób zainteresowanych rozwojem osobistym, osób chcących zwiększyć swoją efektywność osobistą, praktyków biznesu chcących rozwijać swoje kompetencje.

CEL SZKOLENIA:

  • Uświadomienie Uczestnikom roli jaką kompetencje społeczne odgrywają w dzisiejszym świecie
  • Podjęcie przez Uczestników aktywności pozwalającej rozwijać sój potencjał
  • Przedstawienie metod zarządzania sobą w czasie i realizacji celów
  • Doskonalenie procesów komunikacji interpersonalnej

PLANOWANE EFEKTY I KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak skutecznie zwiększyć swoją efektywność w codziennych działaniach
  • Jakie umiejętności są im potrzebne, aby skutecznie realizować swoje cele prywatne i biznesowe
  • Jaką rolę pełnią w grupie/zespole

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Samodzielnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych
  • Efektywnego zarządzania sobą w czasie
  • Budowania precyzyjnych i jasnych komunikatów
  • Skutecznego współdziałania w grupie i zespole

PROGRAM:

Spotkanie 1. Efektywność osobista 

  1. Temperament
    • Autoanaliza cech temperamentu wg Hipokratesa-Galena
    • Introwersja i ekstrawersja wg Carla Gustava Junga
  2. Moje mocne i słabe strony
  3. Definiowanie celów długo i krótkoterminowych
    • Metoda SMART i SMARTER

Spotkanie 2. Komunikacja interpersonalna

  1. Komunikacja jako narzędzie pracy
    • Model procesu komunikacji
    • Typy odbiorców
    • Precyzyjny komunikat
    • Fakty i opinie
    • Różnice w pojmowaniu
    • Teoria Schulza Von Thuna
  2. Ton głosu
  3. Komunikacja niewerbalna
    • Gesty i mimika
    • Postawa
  4. Efektywna komunikacja w zespole
    • Ludzie i kultura organizacyjna
    • Potrzeby – wzajemne zrozumienie
    • Konfrontacja przekonań
    • Asertywność
    • Rola i znaczenie informacji zwrotnej

Spotkanie 3. Umiejętność pracy w grupie

  1. Człowiek a organizacja
    • Badanie cech osobowości
    • Badanie roli w zespole
  2. Techniki motywowania pracowników – jak zainspirować pracowników do wykonania zadania, jak wynagrodzić ich za to i jak zapobiec wypaleniu zawodowemu
    • Konstruowanie celów a motywacja
    • Motywatory pozytywne/negatywne
    • Style kierowania a efektywność pracowników
    • Kwestionariusz stylów kierowania
  3. Konflikt w zespole – czyli jak rozpoznać, reagować i zapobiegać negatywnym skutkom występowania konfliktu.
    • Czym jest konflikt w organizacji
    • Konsekwencje konfliktów
    • Jak wykorzystać konflikt dla dobra organizacji

Spotkanie 4. Warsztat asertywności

  1. Asertywność
    • Asertywna autoprezentacja
    • Umiejętność wyrażania swoich potrzeb i opinii.
    • Różnice pomiędzy asertywnością, kłamstwem, agresją, uległością, manipulacją
  2. Asertywna komunikacja
    • Sztuka mówienia NIE
    • Asertywna postawa
    • Techniki asertywne
  3. Zachowania asertywne
    • Świadomość siebie
    • Mapa asertywności
    • Konfrontacja przekonań
    • Wyrażanie krytyki i pochwał
  4. Asertywność w zespole
    • Stawianie granic
    • Informacja zwrotna

Spotkanie 5. Automotywacja i zarządzanie sobą w czasie

  1. Metoda Trzos
    • Zasada Pareto
    • Ustalanie celów długo i krótkoterminowych
    • Zapoznanie z metodyką SMART
  2. Macierz Eisenhowera
    • Jak określić ważność i pilność spraw do zrobienia
    • Prawo Parkinsona
  3. Metoda Pomodoro
    • Krzywa wydajności – samoorganizacja i dyscyplina w zarządzaniu sobą w czasie
    • Poczta elektroniczna
    • Komputer
    • Telefon
  4. Aplikacje i programy pomocne w kontroli swojego czasu
    • Rozszerzenia do przeglądarek internetowych
    • Aplikacje na smartfony
    • Programy poprawiające koncentrację

KADRA DYDAKTYCZNO- SZKOLENIOWA

Maciej Westerowski - absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku zarządzanie i marketing. 20 lat doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy w branży handlowo – usługowej, kilkuletnie doświadczenie w koordynacji sprzedaży i marketingu firmy produkcyjnej, certyfikowany coach metodyki sprzedaży CustomerCentric Selling.  Ukończył kursy coachingu wg standardów ICF i zarządzania sprzedażą z wykorzystaniem metod coachingowych, członek zarządu i instruktor Polskiego Klubu Alpejskiego, przewodnik górski, organizator eventów, pokazów autorskich, wystaw i festiwali. Współtwórca cyklicznych darmowych warsztatów marketingowych „Interaktywne Czwartki”.


CZAS TRWANIA:
5 dni, 25h szkoleniowych (każde spotkanie po 5h szkoleniowych)

                                      

                                           Maksymalana ilość uczestników - 12 osób

 

                    Organizujemy również szkolenia wewnętrzene /zamknięte  - chętnych prosimy o kontakt

MIEJSCE REALIZACJI: Katowice, Budynek A GWSH, ul. Harcerzy Września 1939 nr3

GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: 09:00 - 13:00 

KOSZT UCZESTNICTWA: 250 zł każdy warsztat  

CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwę kawową, certyfikat uczestnictwa

INFORMACJE I ZAPISY:
tel. +48 32 357 06 05/06, 696-721-366, 696 728 230, e-mail: szkolenia@gwsh.pl

https://www.facebook.com/CSPKiS.GWSH/

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+