PL | EN
logo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej
rejestracja

Zapisz się na kurs w terminie:

Nowatorskie podejście do terapii neurorozwojowej dzieci młodszych i starszych

Drukuj

 Nowatorskie podejście do terapii neurorozwojowej dzieci młodszych i starszych - DENEMS 2

                           Kurs  jest akredytowany przez Polskie Towarzystwo Fizjoterapii 

Metoda fizjoterapeutyczna Developmental Neuro-Motor Stimulation (DENEMS) jest nie tylko metodą fizjoterapeutyczną ale przede wszystkim sposobem myślenia o usprawnianiu osób z dysfunkcjami układu nerwowego. Kierowana jest do dzieci i młodzieży cierpiących z powodu nerwowo-motorycznych zaburzeń powstających w procesie rozwoju organizmu, od urodzenia, aż do zakończenia procesów wzrostowych. W całym tym okresie podstawową zasadą metody pozostaje utrzymanie ciągłości procesu usprawniania, przez co przybiera on jednolity charakter i opiera się o spójnie ewoluujące cele terapeutyczne.

 

Cechy charakterystyczne metody DENEMS:

  • usystematyzowany proces diagnostyczny (istnieje ścisły związek pomiędzy wynikami badania a doborem środków terapeutycznych)
  • wykorzystanie biernych oddziaływań manualnych w celu poprawy stanu tkanek lub pobudzenia receptorów
  • opracowanie czynnej części terapii z uwzględnieniem progresywnego charakteru ćwiczeń zarówno dla dzieci małych, jak również starszych
  • wykorzystanie koncepcji wysokiej i niskiej stymulacji układu nerwowego zależnie od typu zaburzenia napięcia mięśniowego i ruchu
  • wykorzystanie systemu podwieszeń jako wspomagania czynnej i biernej części procesu terapeutycznego, szczególnie u dzieci starszych
  • podejście procesualne i nakierowane na realizację celu na poziomie sesji terapeutycznej, cyklu terapeutycznego i całego leczenia.

DENEMS dąży do wykorzystania pełni dostępnego poziomu samodzielności, samorealizacji oraz zwykłej codziennej szczęśliwości dla pacjentów i ich najbliższych

Grupa docelowa:

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do fizjoterapeutów (techników, licencjatów, magistrów), dyplomowanych masażystów, dyplomowanych specjalistów gimnastyki korekcyjnej, studentów fizjoterapii (od IV roku studiów), specjalistów integracji sensorycznej i  lekarzy pediatrów oraz o specjalizacji rehabilitacja ruchowa

Cel edukacyjny:

Opanowanie praktycznych umiejętności przeprowadzenia ćwiczeń typowych dla małego dziecka (tzw. ćw. ze starterem ’wzorzec ruchu’) oraz dla starszego dziecka (tzw. ćw. ze starterem ‘funkcja mięśnia’).

Efekty kształcenia:

Uczestnicy po zakończeniu usługi osiągną następując efekty:

  • będą potrafili sprawnie wykonywać wszystkie ćwiczenia typowe dla dzieci młodszych (starter ‘wzorzec ruchu’) i starszych (starter ‘funkcja mięśnia’)
  • będą potrafili sprawnie dobrać ćwiczenia w zależności od wyników badania
  • będą potrafili sprawnie przeprowadzić pojedynczą sesje terapeutyczną w przypadku dziecka małego (starter ‘wzorzec ruchu’) stanowiącą część główną terapii
  • będą potrafili sprawnie przeprowadzić pojedynczą sesje terapeutyczną w przypadku dziecka starszego (starter ‘funkcja mięśnia’) stanowiącą część główną terapii
  • będą potrafili poprawnie komunikować się z opiekunami w trakcie całego procesu terapeutycznego dziecka w poszczególnych okresach rozwojowych

Wiedza:

  • Absolwent charakteryzuje i rozróżnia sposoby przeprowadzenia ćwiczenia w różnych grupach wiekowych oraz na różnych poziomach skali niepełnosprawności (GMFCS)
  • Absolwent definiuje wszystkie wzorce ruchowe typowe dla dziecka małego i posiada teoretyczną wiedzę na temat konstrukcji ćwiczenia ze starterem ’wzorzec ruchu’ opartego na działaniu odruchowym w części głównej terapii
  • Absolwent charakteryzuje wszystkie ćwiczenia typowe dla dziecka starszego i posiada teoretyczną wiedzę na temat konstrukcji ćwiczenia ze starterem ‘funkcja mięśnia’ opartego na aktywnej współpracy z terapeutą

Umiejętności:

  • Absolwent sprawnie posługuje się ruchem podłoża oraz komunikacją proiprioceptywna w celu opanowania zasad pracy z dzieckiem małym opartym na działaniu odruchowym
  • Absolwent sprawnie wykonuje wszystkie ćwiczenia ze starterem ’wzorzec ruchu’ z wykorzystaniem lalek oraz na sobie
  • Absolwent sprawnie posługuje się systemem podwieszeń w celu dostarczenia dodatkowego wsparcia w terapii dziecka na poziomie IV-V GMFCS
  • Absolwent sprawnie wykonuje wszystkie ćwiczenia ze starterem ’funkcja mięśnia’’ w terapii dziecka starszego (na sobie)
  • Absolwent poprawnie łączy wyniki karty badania z doborem ćwiczeń zarówno dla dziecka małego i starszego oraz potrafi poprawnie zaplanować część główną terapii w ramach jednostki terapeutycznej

 Kompetencje społeczne:

  • Absolwent samodzielnie organizuje i przeprowadza proces terapeutyczny dziecka w  całym okresie rozwojowym od urodzenia do zakończenia procesów wzrostowych
  • Absolwent poprawnie komunikuje się z opiekunami w celu wyjaśnienia celowości i charakteru stosowanej terapii u dziecka
  • Absolwent okazuje zrozumienie dla problemów rodzinnych i społecznych  wynikających z niepełnosprawności dziecka
  • Absolwent organizuje różne formy działań w zakresie promocji wiedzy terapeutycznej dotyczącej wieku rozwojowego
  • Absolwent jest świadomy własnych ograniczeń w zakresie wiedzy terapeutycznej i odczuwa potrzebę dalszego rozwoju

Program szkolenia:

  1. Opanowanie zasad terapii małego dziecka opartej na odruchowych odpowiedziach ze strony układu nerwowo-mięśniowego
  2. Przepracowanie wszystkich ćwiczeń typowych dla małego dziecka z wykorzystaniem lalek oraz na sobie
  3. Przepracowanie wszystkich ćwiczeń typowych dla starszego dziecka opartych na współpracy z terapeutą (z wykorzystaniem systemu podwieszanego – praca na sobie)
  4. Planowanie procesu terapeutycznego w DENEMS (budowa sesji terapeutycznej i mikrocyklu terapeutycznego)

Szczegółowy harmonogram szkolenia (kilknij w odpowiedni):

Weekendowy

Tygodniowy

 

Kadra szkoleniowa:

 dr Anna Gogola - dr Anna Gogola – Wykładowca akademicki przedmiotów związanych z fizjoterapią wieku rozwojowego, prelegent szeregu konferencji, kierownik 2 projektów naukowo-badawczych w zakresie opracowania egzoszkieletu dla dzieci, autor publikacji w czasopismach krajowych i zagranicznych, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy z wieloletnim stażem pracy, instruktor specjalistycznych kursów z zakresu diagnozy oraz terapii neurorozwojowej dla fizjoterapeutów i lekarzy w kraju i za granicą, współtwórca metody DENEMS.

 

 dr hab. Rafał Gnat - profesor nadzwyczajny AWF w Katowicach pracownik Wydziału Fizjoterapii. Od 2012 roku pełni funkcję kierownika Laboratorium Analizy Ruchu tej uczelni. Wchodzi w skład zespołu międzynarodowych instruktorów norweskiej metody Neurac. Jest autorem wielu prac naukowych z dziedziny fizjoterapii w tematyce biomechaniki, biomechaniki klinicznej, kontroli nerwowo-mięśniowej, neurofizjologii, ewaluacji metod diagnostycznych, terapii manualnej. W swej karierze miał przyjemność dokonania przekładów kilkunastu książek związanych z dziedziną fizjoterapii na język polski. Około trzech lat temu swe zainteresowania kliniczne zwrócił w stronę terapii neurorozwojowej, czego efektem stało się opracowanie, we współpracy z dr Anną Gogolą, autorskiej metody postępowania terapeutycznego DENEMS. Jest również współautorem nowego programu oraz instruktorem studiów podyplomowych Neurorozwojowa terapia dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego realizowanych na GWSH w Katowicach.

Po ukończeniu kursów DENEMS 1-4 każdy uczestnik otrzyma CERTYFIKAT TERAPEUTY METODY DENEMS opatrzony indywiduanym numerem, pod którym absolwenci zostaną zapisani w rejestrze certyfikowanych terapeutów DENEMS prowadzonym przez Fundację Developmental Neuro-Motor Stimulation Institute.

                              Kurs  jest akredytowany przez Polskie Towarzystwo Fizjoterapii

Ukończenie WARSZTATÓW DENEMS nie jest konieczne do uzyskania CERTYFIKATU. Osobom, które ukończyły cykl kursów DENEMS dają one możliwość poznania praktycznej aplikacji koncepcji DENEMS podczas pracy z pacjentem. Osobom zainteresowanym uczestnictwem w kursach DENEMS 1-4 pozwolą na uzyskanie ogólnego obrazu DENEMS oraz ułatwią podjecie decyzji o uczestnictwie.

W kursach DENEMS 1-4 oraz WARSZTATACH DENEMS mozna uczestniczyć w dowolnej kolejności, najkorzystniejsze dla uczestników jest jednak zachowanie układu: DENEMS 1-2-3-4. Szczególnie kłopotliwe wydaje się przejście kursu DENEMS 4 bez wcześniejszego uczestnictwa w kursie DENEMS 2, nie jest to jednak zabieg niewykonalny. W WARSZTATACH DENEMS dobrze z kolei wziąc udział przed rozpoczęciem cyklu DENEMS 1-4, bądź po jego zakończeniu.


 Zapisz sie juz dzisiaj na DENEMS 3


 

CZAS TRWANIA (weekendowy): 3 dni, 20 h zegarowych

NAJBLIŻSZY TERMIN (weekendowy):  28-30.10.2022 r - rekrutacja otwarta

GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ (weekendowy):  PT: 13:00-18:00, SOB: 09:00-17:30, NIE: 08:00 - 14:30

MIEJSCE REALIZACJI: Katowice, Budynek C GWSH, ul. Kostki Napierskiego 38/ Budynek B GWSH ul. Harcerzy Września 1939 r nr 5.

KOSZT UCZESTNICTWA: 1500 zł/ osobę, 

GRUPA liczy min 15 osób, max. 20 osób

CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia

UWAGI ORGANIZACYJNE: Na zajęcia należy zabrać ze sobą strój sportowy oraz obuwie zmienne. W przypadku uczestnictwa w kilku kursach DENEMS na kolejne należy koniecznie zabrać materiały poprzednich.

INFORMACJE I ZAPISY:
tel. +48 32 357 06 05/06, 696 721 366, 696 728 230, e-mail: szkolenia@gwsh.pl

  https://www.facebook.com/CSPKiS.GWSH/

Zapisz się na kurs w terminie:

logo gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+