Negocjacje w praktyce
CZYM SĄ NEGOCJACJE:
Negocjacje jako sposób rozwiązywania konfliktów przeżywają obecnie rewolucję – zarówno na płaszczyźnie zawodowej, społecznej jak i prywatnej. Stały się wręcz sposobem komunikacji międzyludzkiej, a znajomość ich zasad i praktyczna umiejętność negocjowania to jedna z podstawowych kompetencji językowych. Umieć negocjować to umieć rozmawiać i dążyć do porozumienia w oparciu o zasady szacunku do drugiego człowieka. To także umieć się upomnieć o swoje tak, by nie zrażać do siebie innych.
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE:
Szkolenie adresujemy przede wszystkim do tych, którzy chcą:
- nauczyć się negocjować,
- czuć się w sytuacjach kryzysowych pewnie,
- poznać uniwersalne sposoby komunikacji, które ułatwią porozumiewanie się podczas konfliktu, ale i w życiu codziennym,
- zdobyć praktyczną wiedzę o zarządzaniu emocjami.
CEL SZKOLENIA:
celem szkolenia jest poznanie podstawowych zasad z teorii negocjacji i nauka praktycznej sztuki negocjowania.
EFEKTY SZKOLENIA:
Wiedza:
- Uczestnik posiadł wiedzę na temat przedmiotu negocjacji i jej poszczególnych etapów (definicja negocjacji, terminy: kompromis, porozumienie, siła w negocjacjach, mity negocjacyjne, impas itd.).
- Uczestnik opanował wiadomości na temat harwardzkiej szkoły negocjacyjnej i prowadzenia tzw. negocjacji rzeczowych opartych o zasady harwardzkie.
- Uczestnik wie, czym są warunki brzegowe i jaka jest kolejność negocjowania poszczególnych kwestii.
- Uczestnik zapoznał się z tym, według jakich wytycznych opracować plan negocjowania.
- Uczestnik rozumie, czym jest idea asertywności realizowana w negocjacjach.
- Uczestnik dowiedział się, czym jest BATNA.
- Uczestnik wie, jakie są stopery komunikacyjne.
- Uczestnik zapoznał się z piramidą potrzeb Maslowa.
- Uczestnik posiadł wiedzę o rodzajach emocji.
- Uczestnik poznał zasady negocjowania z przeciwnikiem o agresywnym stylu negocjacyjnym.
- Uczestnik rozumie rolę sztuki aktywnego słuchania (parafraza).
- Uczestnik otrzymał wiedzę z zakresu prowadzenia negocjacji cenowych.
Umiejętności:
- Uczestnik potrafi negocjować w oparciu o zasady harwardzkie (oddziela człowieka od problemu; negocjuje z pozycji interesu, nie stanowiska; odwołuje się do obiektywnych kryteriów; poszukuje nowych rozwiązań korzystnych dla obu stron).
- Uczestnik umie się targować, bazując na wytycznych negocjacji cenowych.
- Uczestnik posiadł umiejętność negocjowania kwestii według kryterium ich ważności.
- Uczestnik rozpoznaje stopery komunikacyjne i stara się ich unikać, aby komunikacja była procesem porozumiewania się bez barier.
- Uczestnik wie, jak wyjść z impasu w negocjacjach.
- Uczestnik stosuje techniki aktywnego słuchania i formułuje komunikaty w duchu asertywności.
- Uczestnik rozpoznaje w toku negocjacji tzw. emocje podstawowe i stosuje techniki pracy z emocjami.
Kompetencje społeczne:
- Uczestnik jest świadom, że negocjacje są spotkaniem co najmniej dwóch stron, z których każda jest tak samo ważna.
- Uczestnik uświadamia sobie swoje potrzeby, do negocjowania których ma prawo.
- Uczestnik zdaje sobie sprawę z roli stoperów komunikacyjnych i tego, jak wpływają one na proces porozumiewania się, co pozwala formułować mu komunikaty służące rozwiązywaniu sporów.
- Uczestnik ma świadomość swoich emocji i ich roli w negocjacjach.
PROGRAM:
- Podstawowe pojęcia z zakresu teorii negocjacji (definicja, etapy negocjacji, plan negocjowania, zasady harwardzkie, piramida potrzeb Maslowa, zasady gradacji kwestii, impas, kompromis, BATNA).
- Zajęcia praktyczne.
- Rola emocji, techniki zarządzania emocjami w negocjacjach.
- Zajęcia praktyczne.
- Komunikacja interpersonalna, stopery komunikacyjne.
- Techniki aktywnego słuchania.
- Zajęcia praktyczne.
- Zasady komunikatów asertywnych.
- Zajęcia praktyczne
KADRA DYDAKTYCZNO - SZKOLENIOWA:

Marta Dargiewicz - absolwentka Negocjacji i mediacji w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach, mediator sądowy w prawach karnych, doktorantka Uniwersytetu Śląskiego ucząca studentów wydziału Komunikacji promocyjnej i kryzysowej negocjacji gospodarczych, międzykulturowych, technik negocjacji (manipulacja i perswazja) oraz warsztatu pracy negocjatora. Fotograf prowadząca własną firmę, w dorobku zawodowym posiada również doświadczenie z budowania wizerunku instytucji kulturalnych. Trenerka, autorka komedii kryminalnych, które pisze pod pseudonimem. Miłośniczka dobrej książki i filmu.
CZAS TRWANIA: 2 dni po 8 godzin szkoleniowych
GODZINY REALIZACJI: 09:00 - 16:00
MIEJSCE REALIZACJI: budynek A - Akademii Górnośląskiej, ul. Harcerzy Września 1939 r. nr 3, 40-659 Katowice
CENA: 1200 zł
CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia
szkolenie realizujemy jako zamknięte/ chętnych prosimy o kontakt (dla jednej Instytucji)
INFORMACJE I ZAPISY:
tel. 32/ 35-70-605,
mobil: 696-721-366,
e-mail: szkolenia@akademiagornoslaska.pl
https://www.facebook.com/CSPKiS.AG