Kurs Marketing internetowy – kompleksowo o obecności marki w sieci
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE:
szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli firm z sektora MŚP, pracowników działów marketingu, początkujących pracowników agencji marketingowych, osób odpowiedzialnych za obecność firmy w Internecie oraz osób, które chcą poszerzać swoje umiejętności w zakresie marketingu internetowego.
CEL SZKOLENIA:
przygotowanie uczestników kursu do skutecznego wykorzystania narzędzi marketingu internetowego w promowaniu firmy, marki, instytucji, czy organów samorządu terytorialnego oraz oceny skuteczności prowadzonych działań marketingowych, jako podstawy do wprowadzania w nich zmian. Zwiększenie świadomości roli tych narzędzi w komunikacji z klientami.
EFEKTY SZKOLENIA:
Wiedza:
- Uczestnik posiada ogólną wiedzę o dostępnych narzędziach marketingu internetowego
- Uczestnik posiada wiedzę jak zainteresować potencjalnych klientów swoim przekazem reklamowym
- Uczestnik wie jakie cele powinny realizować kampanie internetowe i jak je osiągnąć
- Uczestnik wie jakie są możliwości narzędzia Google Analytics – bezpłatnego narzędzia do monitorowania ruchu na stronach internetowych
- Uczestnik wie jak przygotować stronę docelową dla kampanii Google Ads
- Uczestnik wie jak dzięki automatyzacji oszczędzić czas potrzebny na pracę z kampaniami Google Ads
- Uczestnik wie jakie są narzędzia do analizy stron internetowych pod kątem SEO
- Uczestnik zna zasady pozycjonowania lokalnego i pozyskiwania linków
- Uczestnik zna wtyczki dla WordPress wspomagające pozycjonowanie strony www
- Uczestnik posiada wiedzę o typach mediów społecznościowych i ich zastosowaniu
- Uczestnik zna funkcjonalności najpopularniejszych mediów społecznościowych
Umiejętności:
- Uczestnik umiejętnie dobiera cele i narzędzia do zaplanowanych działań marketingowych
- Uczestnik potrafi mierzyć efekty działań w Internecie i wyciągać z nich właściwe wnioski
- Uczestnik posiada umiejętność wykorzystania danych z Google Analytics do oceny skuteczności prowadzonych działań marketingowych i jako podstawy do wprowadzania w nich zmian
- Uczestnik potrafi stworzyć kampanię Google Ads na własne potrzeby
- Uczestnik potrafi ocenić wyniki kampanii Google Ads
- Uczestnik potrafi prowadzić działania reklamowe w Sieci Reklamowej Google
- Uczestnik potrafi sprawnie zoptymalizować stronę internetową, aby była przyjazna wyszukiwarce Google
- Uczestnik wie jak prawidłowo korzystać z wizytówki Google Moja Firma
- Uczestnik potrafi samodzielnie zaplanować prostą strategię komunikacji w social media
- Uczestnik potrafi samodzielnie wdrożyć strategię działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych
Kompetencje społeczne:
- Uczestnik jest świadom swoich umiejętności, potrafi je zastosować w codziennej pracy z innymi osobami
- Uczestnik potrafi wykorzystać nabytą widzę na rynku pracy i spełnić oczekiwania pracodawcy lub partnera/klienta w obszarze szkolenia
- Uczestnik umiejętnie dzieli się nabytą widzą i potrafi wytłumaczyć mechanizmy rządzące marketingiem internetowym współpracownikom, podwładnym i partnerom
- Uczestnik potrafi zaprezentować wyniki prowadzonej przez siebie kampanii swoim współpracownikom, zwierzchnikom i partnerom biznesowym
- Uczestnik posiada kompetencje do prowadzenia współpracy z agencją interaktywną na warunkach partnerskich.
PROGRAM:
Google AdWords - 16 godzin
- Platforma reklamowa Google AdWords
- Jak pisać teksty reklamowe
- Jak przygotować stronę docelową kampanii
- Dobór słów kluczowych
- Sposoby oceny skuteczności słów kluczowych
- Zasady redagowania tekstów i reklam
- Jak wybrać grupę docelową
- Jak dopasować budżet
- Sposoby mierzenia celów kampanii
- Fakty i mity na temat Google AdWords
- AdWords Express jako alternatywa dla mikro firm
Google Analytics - 8 godzin
- Platforma Google Analytics
- Definiowanie celów dla witryny
- Jak prowadzić analizę źródeł ruchu w witrynie
- Skąd się biorą odwiedzający
- Mierzenie ruchu z kampanii AdWords, mailingu, social media
- Jak analizować zachowania użytkowników w witrynie
- Jak wykorzystać dane demograficzne
SEO od podstaw - 8 godzin
- Czym jest pozycjonowanie stron internetowych
- Pozycjonowanie on site i off site
- Podstawy budowy stron www
- Słowa kluczowe
- Zasady linkowania
Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO - 8 godzin
- Narzędzia do audytu strony www
- Narzędzia do mierzenia szybkości witryny
- Optymalizacja treści pod kątem SEO
- Tytuły i meta descriptions
- Nagłówki H1-H5 i ich znaczenie
- Wtyczki WordPress do optymalizacji strony i zwiększające skuteczność pozycjonowania
Pozycjonowanie lokalne i narzędzia webmastera – 8 godzin
- Tworzenie strony www w oparciu o wizytówkę gogle Moja Firma
- Pozycjonowanie lokalne wizytówka GMF
- Content marketing i storytelling
- Narzędzia webmastera – SEMSTORM,Google Trends, Seostation,
- Artykuły sponsorowane – portale dziennikarstwa obywatelskiego
- Jak zoptymalizować grafiki pod kątem wyszukiwarki
Media społecznościowe, czyli komunikacja w modelu 3.0 – 24 godz.
- portale
- mikroblogi
- blogi
- fora internetowe
- aplikacje mobilne
- platformy crowdfoundingowe
- Typologia social media
- Elementy składowe strategii social media
- Twitter – o potencjale kanału
- Podstawy komunikacji
- Kampanie reklamowe
- Korzyści wynikające z działań
- Case studies
- Youtube jako druga największa przeglądarka w sieci
- Funkcjonalności: tworzenie, edycja filmów, transmisje na żywo
- Zaawansowane opcje edycji filmów
- Case studies
- Potencjał mediów obrazkowych – Instagram, Pinterest
- Podstawowe informacje o kanałach
- Funkcjonalności
- Case studies
- Linkedin jako platofrma social media wspierająca relacje business to businness i rekrutację
- Facebook – potencjał, zastosowanie, statystyki
- Podstawowe cele działalności na portalu Facebook
- Komunikacja na portalu:
- Targetowanie postów do wybranych grup odbiorców
- Analiza statystyk
- Możliwości reklamowe portalu
- Użyteczne narzędzia zewnętrzne przydatne do działań na portalu
- Narzędzia wspierające zintegrowaną komunikację w wielu kanałach social media
- Monitoring
- Zarządzanie treściami
- Analityka
KADRA DYDAKTYCZNO - SZKOLENIOWA:
Maciej Westerowski - absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku zarządzanie i marketing. 20 lat doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy w branży handlowo – usługowej, kilkuletnie doświadczenie w koordynacji sprzedaży i marketingu firmy produkcyjnej, certyfikowany coach metodyki sprzedaży CustomerCentric Selling. Ukończył kursy coachingu wg standardów ICF i zarządzania sprzedażą z wykorzystaniem metod coachingowych, członek zarządu i instruktor Polskiego Klubu Alpejskiego, przewodnik górski, organizator eventów, pokazów autorskich, wystaw i festiwali. Współtwórca cyklicznych darmowych warsztatów marketingowych „Interaktywne Czwartki”.
Paweł Bilczyński - ponad dziesięciu lat związany zawodowo z marketingiem. Doświadczenie zdobywał zajmując się komunikacją marketingową ogólnopolskich spółek. Od ośmiu lat wykorzystuje w pracy narzędzia marketingu internetowego. Od 2010 roku, jako uczestnik programu Google Partners poszerza swoją wiedzę i doświadczenie. Koordynator i trener ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Google Internetowe Rewolucje. Absolwent Szkoły Trenerów Meritum.

Jakub Nagórski - specjalista od marketingu z naciskiem na marketing internetowy z 13 letnim doświadczeniem. Od 10 lat zarządza agencją marketingu zintegrowanego i agencją e-marketingu, współpracował z ponad 500 klientami na terenie Polski i poza granicami naszego kraju. Tworzył kampanie o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym. Posiada certyfikat trenerski na poziomie 5EQF, na przestrzeni 9 lat przeprowadził około 3000 godzin szkoleniowych dla firm, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych i w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Szkolił z zakresu marketingu internetowego, social media, strategii marketingowych i personal brandingu. Studiował Nauki Polityczne na specjalizacji Europeistyka na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego.
CZAS TRWANIA: 9 dni, 72 godziny szkoleniowe/ 63 godziny zegarowe
TERMIN : szkolenie zamknięte/ chętnych prosimy o kontakt
GODZINY REALIZACJI: 09:00 - 16:00
MIEJSCE REALIZACJI: budynek A - Akademii Górnośląskiej, ul. Harcerzy Września 1939 r. nr 3, 40-659 Katowice
CENA: 4650 zł brutto/ osobę
CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
INFORMACJE I ZAPISY:
tel. 32/ 35-70-605, 32/ 35-70-606,
mobil: 696-721-366, 696-728-230,
e-mail: szkolenia@akademiagornoslaska.pl
https://www.facebook.com/CSPKiS.AG
Aktualne usługi w Bazie Usług Rozwojowych: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=9407