PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej
/dla-studenta/studenckie-praktyki-zawodowe.html

Komunikacja interpersonalna podstawą umiejętności XXI wieku, czyli jak skutecznie zarządzać komunikacją w projekcie

Drukuj

Komunikacja interpersonalna podstawową umiejętności XXI wieku, czyli jak skutecznie zarządzać komunikacją w projekcie.

CZYM JEST KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA:

Komunikacja to umiejętność, którą bardzo często pomija się w listach szkoleń dla pracowników. A tymczasem wypracowanie efektywnego zarzadzanie komunikacją w projekcie przyczynia się do terminowego i mieszczącego się w budżecie zakończenia projektu w ponad 70% organizacji. Odpowiednio opracowana strategia i model komunikacji w zespole, to oszczędność czasu i szansa na powodzenie. Dlatego nie należy komunikacji traktować jako mało istotnego elementu w projekcie.

Pamiętać należy, że komunikacja, to nie tylko ustalenie przepływu informacji oraz raportowanie o realizacji kolejnych etapów projektu. Komunikacja to przede wszystkim umiejętność dostosowania komunikatów do uczestników projektu, umiejętność wychwytywania pojawiających się trudności, w tym konfliktów i szybkie reagowanie. Komunikacja to również umiejętność zgłaszania pomysłów, występujących trudności czy też komunikowania otrzymania niezbędnej pomocy.

Kiedy jest najwłaściwszy moment na opracowanie strategii komunikacji w projekcie?
Każdy projekt za nim jeszcze ruszy z realizacją powinien mieć doprecyzowaną strategię komunikacji w zespołach projektowych. Co zatem zrobić jeśli projekt jest w trakcie realizacji a zarzadzanie informacją w projekcie nie jest precyzyjnie dopracowane? Odpowiedź znajdziecie poniżej. W krótkim czasie zdobędziecie potrzebne umiejętności dzięki warsztatowej metodzie prowadzenia szkolenia, podczas której przekujemy od razu wiedzę w działanie. Zapraszamy!

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE:

Szkolenie jest dedykowane dla:

  • pracowników zaangażowanych w realizacjię projektów
  • kierowników projektów
  • kadry zarządzającej
  • pracowników biur projektu
  • każdego kto chce podnieść jakość i efektywność pracy

EFEKTY SZKOLENIA:

Wiedza:

  • poznanie czym jest i na czym polega skuteczna komunikacja, co przeszkadza w efektywnym   komunikowaniu się
  • jaka jest rola komunikacji w projekcie
  • czym jest asertywność i dlaczego jest niezbędnym elementem efektywnego komunikowania się
  • jak skutecznie zapobiegać i rozwiązywać konflikty w zespole
  • podniesienie umiejętności lepszych relacji z podwładnymi i współpracownikami
  • mechanizmy skutecznej motywacji pracowników zespołów projektowych
  • efektywne delegowanie zadań w zespołach
  • określanie i realizacja celów projektowych – narzędzia TOC
  • jak umiejętnie reagować na krytykę i wyznaczać granicę
  • modele komunikacji w projekcie
  • uczestnicy komunikacji w projekcie – opracowanie ról i odpowiedzialności za komunikację
    w projekcie
  • określenie ścieżki i kanałów efektywnego przekazywania informacji
  • planowanie komunikacji - strategie opracowywania modelu komunikacji w projekcie

Umiejętności

  • skutecznego komunikowania się
  • efektywnej pracy zespołowej
  • rozwiązywania konfliktów

Umiejętności społeczne:

Uczestnicy zdobędą wiedzę:

  • jak tworzyć precyzyjne i zrozumiałe komunikaty
  • czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać
  • zrozumieją działanie firmy i zespołu jako elementów jednego systemu
  • zasady konstruktywnej krytyki
  • po czym poznać dobrego lidera projektu
  • jakie są modele komunikacji w zespołach i jak wybrać najlepszy model w ramach projektu
  • jakie role każdy z uczestników projektu ma przypisane w ogólnym przepływie informacji
  • jak skutecznie delegować zadania
  • jak krok po kroku opracować strategię komunikacji w ramach projektu
  • narzędzia krytycznego myślenia TOC

PROGRAM::

  1. Czym jest komunikacja?
  2. Rola komunikacji w projekcie
  3. Asertywność elementem skutecznej komunikacji
  4. Skuteczna Informacja zwrotna
  5. Motywacja jako podstawa efektywnej pracy
  6. Konflikt w zespole i jak sobie z nim radzić
  7. Skuteczna informacja zwrotna
  8. Cele zespołu i jak je osiągnąć
  9. Skuteczne delegowanie zadań
  10. Modele komunikacji
  11. Planowanie komunikacji

KADRA DYDAKTYCZNO - SZKOLENIOWA

Agnieszka Rataj-Zięba –  Jestem trenerem biznesu i coachem, praktykiem biznesu, Posiadam 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Pracuję metodą warsztatową. Specjalizuję się w szkoleniach tj.: zarządzanie informacją i komunikacją w projektach, szybkie czytanie i techniki pamięciowe, narzędzia krytycznego myślenia oraz kreatywność w praktyce.

 

Katarzyna Rataj –  Od 2013 jestem właścicielem firmy szkoleniowej. Z zamiłowania i pasji jestem nauczycielem fizyki, trenerem i coachem. Od 2007 roku nieprzerwanie prowadzę kursy i szkolenia. Jestem trenerem szybkiego czytania i technik pamięciowych, specjalizuję się w kursach z efektywnej nauki, komunikacji, narzędzi krytycznego myślenia.

CZAS TRWANIA: 2 dni, 16 h szkoleniowych/ 14 h zegarowych

WIELKOŚĆ GRUPY: 12-16 osób

NAJBLIŻSZY TERMIN:     19-20.11.2022 r. (sobota-niedziela) -rekrutacja otwarta

KOLEJNY TERMIN: 10-11.12.2022 

GODZINY REALIZACJI: 09:00 - 16:00

MIEJSCE REALIZACJI: budynek A - Akademii Górnośląskiej, ul. Harcerzy Września 1939 r. nr 3, 40-659 Katowice

CENA: 600 zł

CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, 

INFORMACJE I ZAPISY:

tel. 32/ 35-70-605, 32/ 35-70-606,

mobil: 696-721-366, 696-728-230,

e-mail: szkolenia@akademiagornoslaska.pl

 https://www.facebook.com/CSPKiS.AG

Aktualne usługi w Bazie Usług Rozwojowych: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/uslugi/search?SearchFilterView[podmiot_id]=9407

 https://www.facebook.com/iloraz77/

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+