PL | EN
logo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej
rejestracja

Zapisz się na kurs w terminie:

E-mail marketing z wykorzystaniem oprogramowania AnoMail Premium

Drukuj

E-mail marketing
z wykorzystaniem oprogramowania AnoMail Premium

 

DLA KOGO?

  • właścicieli firm z sektora mikro i małych przedsiębiorstw (MŚP);
  • pracowników działów marketingu lub agencji marketingowych;
  • osób rozpoczynających pracę w działach marketingu internetowego;
  • osób, które chcą pozyskiwać nowe kontakty z wykorzystaniem poczty e-mail;
  • osób, które chcą zweryfikować lub uporządkować swoje bazy adresowe;
  • osób, które chcą poszerzać swoje umiejętności w zakresie e-mail marketingu z wykorzystaniem oprogramowania e-mailingowego AnoMail;
  • osób, które realizowały masowe wysyłki ale miały problemy z dostarczalnością poczty lub były blokowane przez swojego dostawcą poczty w związku ze zgłoszeniami antyspamowymi itp.

CEL KURSU:

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia kampanii e-mail marketingowych z wykorzystaniem pełnych możliwości oprogramowania AnoMail Premium. Kurs prowadzony jest w formie warsztatu praktycznego w trakcie którego każdy z uczestników poznaje program AnoMail, zasady działania filtrów antyspamowych oraz zdobywa umiejętność niezbędne do tworzenia skutecznych wiadomości, które nie będą automatycznie blokowane przez filtry antyspamowe oraz traktowane przez odbiorców jako niezamówiona informacja handlowa.

CZEGO UCZYMY NA KURSIE:

W czasie warsztatu Uczestnicy poznają oprogramowanie e-mailingowe AnoMail Premium w którym budują własną bazą adresową, tworzą spersonalizowane wiadomości e-mail, sprawdzają treść listu przy użyciu analizatorów antyspamowych oraz realizują masowe wysyłki i analizują ich skuteczność. Uczymy w jaki sposób zwiększyć dostarczalność poczty, pozyskiwać kontakty zgodnie z obowiązującym prawem. Omawiamy także w jaki sposób wysyłać zapytania lub oferty aby generowały jak największy współczynnik konwersji. Szkolenie oparte jest na realnych przykładach, żadnej teorii, tylko praktyka wynikająca z doświadczenia trenera oraz kontaktu z osobami realizującymi kampanie e-mailingowe.

EFEKTY:

Uczestnik warsztatu dowie się:

  • z jakich funkcji w programie AnoMail powinien korzystać przed i po wysyłce;
  • w jaki sposób można poprawić dostarczalność wiadomości e-mail;
  • jak działają filtry antyspamowe, na co zwracają uwagę oraz w jaki sposób ograniczyć ryzyko blokady serwera wysyłkowego;
  • w jaki sposób przygotować wiadomość e-mail aby była neutralna dla mechanizmów antyspamowych;
  • jak zbierać adresy e-mail ze stron internetowych oraz w jaki sposób wykorzystać „zimny mail” (ang. cold mail) do pozyskiwania nowych klientów;
  • jakie obowiązki musi spełnić nadawca wiadomości w stosunku do odbiorcy korespondencji e-mail;
  • jak porządkować bazy adresowe wg określonych kryteriów oraz jak zweryfikować aktualność adresów e-mail a także jak usunąć ryzykowne adresy oraz adresy odbiorców, którzy nie życzą sobie otrzymywać żadnych zapytań ani ofert;
  • jak tworzyć wiadomości graficzne z odnośnikami, pociętymi obrazkami oraz wieloma zmieniającymi się tematami i nagłówkami przyciągającymi uwagę odbiorcy;
  • jak wykonywać testy ekranowe wiadomości oraz jak używać testerów i analizatorów antyspamowych pokazujących co poprawić w wiadomości e-mail aby ta nie miała znamion spamu i była neutralna dla filtrów antyspamowych;
  • jak wysyłać masową korespondencję e-mail do wybranych grup odbiorców oraz jak używać list zastrzeżonych, wykluczeń, historii wysyłki i archiwum korespondencji umożliwiając ponowienie wysyłki (tzw. follow up) do określonych adresatów;
  • jak zmieniać sygnatury antyspamowe listu aby masowa korespondencja wysyłana do popularnych serwisów poczty (GMail, Onet, Interia, WP) nie miała takiej samej treści;
  • jak zobaczyć oraz usunąć z listy wysyłkowej adresy odbiorców do których nie można było dostarczyć poczty ze względu na nieistniejące adresy, zapchane skrzynki, blokady antyspamowe itp.;
  • jak wstawić do listu link wypisania oraz jak dodać osoby, które rezygnują z mailingu na listę zastrzeżoną aby nic do nich nie wysyłać w przyszłości;
  • jak wstawić do listu link zgody na przesłanie oferty oraz jak zautomatyzować proces wysyłania oferty do osób, które wyrażą zgodę na przesłanie informacji handlowych;
  • jak śledzić skuteczność wysyłki tzn. sprawdzić kto kliknął w określony link zamieszczony w wiadomości lub ile osób przeczytało wiadomość;
  • jak personalizować załączniki czyli do każdego odbiorcy wysłać inny załącznik np. fakturę VAT;
  • jak skorzystać z generatora kuponów rabatowych i do każdego odbiorcy wysłać imienny kupon, bon rabatowy lub inny spersonalizowany dokument PDF;
  • jak przesyłać poufne informacje w wiadomości e-mail (szyfrowanie całej poczty zgodnie ze standardem S/MIME, szyfrowanie załączników oraz ochrona dokumentów PDF indywidualnymi hasłami);
  • jak wykorzystać statyczne i dynamiczne kody QR (ang. Quick Code) na potrzeby kampanii promocyjnych lub innych działań e-marketingowych;
  • jak powinien wyglądać prawidłowy cykl kampanii mailingowej czyli wysyłka, analiza wyników, porządkowanie bazy, modyfikacja treści listu i kolejna wysyłka.

Uczestnik szkolenia nauczy się:

  • obsługiwać oprogramowanie AnoMail pod kątem prowadzenia prawidłowego cyklu kampanii e-mailingowej;
  • budować spersonalizowane bazy adresowe w programie AnoMail oraz Excel;
  • porządkować i segmentować bazy odbiorców z wykorzystaniem szerokiej gamy funkcji jakie oferuje oprogramowanie AnoMail w opcji Premium;
  • tworzyć graficzne wiadomości e-mail, które będą neutralne pod względem antyspamowym i będą wyświetlały się prawidłowo u odbiorców;
  • wstawiać do listu treść oraz grafikę tak aby od razu wyświetliła się u adresata listu i nie była blokowana lub uznana jako spam przez filtry antyspamowe;
  • przygotowywać spersonalizowane treści wykorzystując tzw. zimny mail (cold mail);
  • korzystać z testerów antyspamowych oraz analizatorów wbudowanych w AnoMail, które pokazują co poprawić w wiadomości aby ta nie miała znamion spamu;
  • realizować masowe wysyłki do wybranych grup odbiorców, ponawiać korespondencję do określonych osób oraz korzystać z historii aby nie wysyłać poczty e-mail do adresatów, którzy już otrzymali np. zapytanie o możliwość przesłania oferty;
  • korzystania z mieszacza tematów, który losowo zmienia tematy wiadomości oraz losowych bloków tekstów, które zmieniają sygnaturę antyspamową listu i zwiększają skuteczność wysyłek;
  • zarządzać adresami e-mail z tzw. zwrotów czyli z niedostarczonej korespondencji e-mail wraz z możliwością automatycznego usunięcia ich z bazy adresowej;
  • wstawiać link wypisania lub link zgody na przesłanie informacji handlowych wraz z automatyczną obsługą zgód i rezygnacji;
  • śledzić skuteczność swoich wysyłek czyli sprawdzać ile osób odczytało wiadomość (OR, Open Rate) lub kto konkretnie kliknął, i w jaki link (CR, Click Rate);
  • ustalać kto z odbiorców do których wysyłano mailing wykazał zainteresowane ofertą;
  • korzystać z funkcji do generowania spersonalizowanych dokumentów PDF;
  • stosować statyczne lub zmienne kody kreskowe QR w celach marketingowych;
  • używać funkcji do personalizacji i ochrony załączników dzięki, której każdy z odbiorców może otrzymać unikalny załącznik np. faktura VAT lub umowa zabezpieczona hasłem.

Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności społeczne:

  • świadomość swoich umiejętności i ich zastosowania w codziennej pracy;
  • wykorzystanie nabytej wiedzy na rynku pracy i spełnienie oczekiwań pracodawcy lub klienta biznesowego w odniesieniu do prowadzenia kampanii e-mail marketingowych;
  • dzielenie się nabytą widzą oraz umiejętność przekazania zasad realizacji e-mailingów współpracownikom, podwładnym lub partnerom biznesowym.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1.       Przedstawienie możliwości i omówienie najważniejszych funkcji programu AnoMail w najwyższej opcji licencji o nazwie Premium.
  2.       Od czego zależy i jak poprawić dostarczalność poczty e-mail z Państwa serwerów.
  3.       Filtry antyspamowe jak działają oraz w jaki sposób można je omijać.
  4.       Kwestie prawne związane z e-mailingami w tym obowiązek informacyjny oraz RODO.
  5.       Zbieranie adresów e-mail, legalizacja baz adresowych oraz zasady pozyskiwania zgód marketingowych na przesłanie informacji handlowej (podstawy cold mailingu).
  6.       Porządkowanie, segmentacja oraz higiena baz adresowych z wykorzystaniem AnoMail.
  7.       Zasady tworzenia spersonalizowanych wiadomości e-mail w formacie graficznym.
  8.       Wykonywanie testów antyspamowych oraz korzystanie z analizatorów antyspamowych.
  9.       Wysyłanie masowej korespondencji e-mail, ponawianie wysyłek (follow up) i korzystanie z historii mailingu oraz archiwum korespondencji.
  10.   Użycie funkcji do zmiany sygnatur antyspamowych wiadomości e-mail (mieszacz tematów, losowe bloki tekstu oraz inne pola personalizacji, które warto znać).
  11.   Obsługa zwrotów z niedostarczonej korespondencji e-mail (Mail Delivery System).
  12.   Automatyzacja procesu rezygnacji oraz wyrażania zgód marketingowych w AnoMail.
  13.   Raporty oraz śledzenie skuteczności e-mailingów (CTR, OR, DSN oraz śledzik).
  14.   Obsługa imiennych kuponów rabatowych w PDF oraz personalizacja załączników.
  15.   Ochrona danych osobowych lub poufnych informacji dołączonych do listu.
  16.   Jak wygląda prawidłowy cykl realizacji kampanii e-mailingowej z AnoMail.

KTO PROWADZI ZAJĘCIA?

dr Przemysław Rusiecki – ekspert w dziedzinie e-marketingu, wieloletni praktyk i nauczyciel akademicki, który od ponad 20 lat prowadzi szkolenia biznesowe i konsultacje z zakresu e-mail marketingu dla firm z sektora MŚP. Realizował wiele projektów szkoleniowych oraz wdrożeniowych w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. O masowych wysyłkach wie prawie wszystko gdyż jest autorem pierwszego polskiego programu do e-mailingu, który od wielu lat rozwijany jest we współpracy z osobami zajmującymi się e-mail marketingiem. Doskonale zna potrzeby oraz problemy z jakimi borykają się na co dzień właściciele mikro i małych przedsiębiorstw. Informatyk, który umie przekazać wiedzę w sposób zrozumiały dla każdego. Członek Śląskiego Towarzystwa Marketingowego, absolwent Uniwersytetu Śląskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Właściciel firmy AnoMail Software, w której odpowiedzialny jest m.in. za szkolenia klientów oraz doradztwo w kwestii rozwiązywanie problemów z wysyłkami.

CZAS TRWANIA:  1 dzień, 8 godzin zegarowych

TERMIN: 21.06.2022 r. - rekrutacja otwarta

GODZINY REALIZACJI:  08.30-16.30

MIEJSCE REALIZACJI: Budynek A GWSH, ul. Harcerzy Września 3, 40-659 Katowice

Szkolenie odbywać się będzie w sali komputerowej i każdy z użytkowników na czas szkolenia otrzymuje dostęp do zainstalowanego oprogramowania, testowego konta pocztowego oraz dodatkowych materiałów umożliwiających naukę obsługi programu AnoMail.

KOSZT UCZESTNICTWA:  1599 zł brutto/ osobę z licencją AnoMail Premium*

KOSZT UCZESTNICTWA:  999 zł brutto/ osobę bez licencji AnoMail 

CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, poczęstunek, materiały szkoleniowe w wersji papierowej oraz elektronicznej (płyta DVD), certyfikat ukończenia szkolenia oraz licencję na oprogramowanie e-mailingowe AnoMail w opcji Premium*. Każdy uczestnik otrzyma także kupon rabatowy uprawniający do 20% zniżki na zakup serwera do mailingu u partnera firmy AnoMail Software.

INFORMACJE I ZAPISY:

tel. +48 32 357 06 05/06, 696 728 230, 696 721 366, e-mail: szkolenia@gwsh.pl

 

Czym jest program AnoMail 2022 Premium.

AnoMail w opcji licencji Premium to najbardziej funkcjonalna wersja programu AnoMail 2022, służącego do realizacji masowych wysyłek e-mail. AnoMail jest transparentny dla filtrów antyspamowych więc charakteryzuje się wysoką dostarczalnością poczty. Bazy adresowe znajdują się komputerze użytkownika. AnoMail oferuje pełną personalizację newsletterów, w tym dynamiczne fotokody QR (Quick Code), kody rabatowe i wiele innych. Przy jego pomocy, oprócz zwykłych newsletterów można wysyłać spersonalizowane kupony rabatowe, certyfikaty oraz dyplomy w PDF. Całe wiadomości e-mail lub same załączniki można zabezpieczyć przed dostępem osób niepowołanych.

Ponadto program AnoMail 2022 obsługuje podpisy cyfrowe (S/MIME) więc newslettery wysłane przy jego pomocy wyróżniają się na tle innych mailingów. Dodatkowo AnoMail jest neutralny dla filtrów antyspamowych. Możliwe jest to między innymi dlatego, że posiada specjalne analizatory antyspamowe pokazujące co poprawić w wiadomości przed wysyłką. Program instalowany jest w komputerze z Windows a wysyłka realizowana jest z serwera poczty użytkownika. Dzięki temu nie ma abonamentu ani opłat za każdą wysłaną wiadomość.

WYBRANE FUNKCJE DOSTĘPNE W LICENCJI ANOMAIL 2022 PREMIUM

  •          Ilość adresów e-mail w pojedynczej grupie wysyłkowej 100 tys., dowolna ilość grup adresowych oraz brak limitów wysyłek i opłat za każdą wysłaną wiadomość
  •          Instalacja w komputerze z Windows. W sumie 25 stanowisk.
  •          Instalacja na komputerach wirtualnych np. z Hyper-V lub serwerach VPS z Windows Server, dysku sieciowym lub dysku USB (pendrive).
  •          Wysyłanie wiadomości z różnych kont pocztowych (tożsamości).
  •          Funkcja do wypisywania lub zapisywania poprzez link do strony lub email.
  •          Priorytetowe wsparcie techniczne poprzez e-mail, TeamViewer lub telefon.
  •          Płyta DVD-ROM z materiałami szkoleniowymi.

FUNKCJE ZMNIEJSZAJĄCE RYZYKO ZGŁOSZEŃ ANTYSPAMOWYCH

  •          Funkcja „Brak zgód (zakaz wysyłki)” na wysyłanie ofert minimalizująca ryzyko trafienia na listy spamerów (ang. RBL) po wysłaniu zapytań lub ofert.
  •          Klasyfikator adresów „RODO” do segmentacji odbiorców mailingu pod kątem danych osobowych.
  •          Monitoring na żywo reputacji domeny wysyłkowej, serwera oraz adresu e-mail nadawcy poczty.
  •          Analizator ryzykownych adresów  ograniczający ryzyko blokady antyspamowej serwera wysyłkowego.
  •          Międzynarodowa baza błędnych adresów do czyszczenia bazy przed wysyłką zapytań lub ofert.
  •          Analizator „porzuconych” domen zmniejszający ryzyko blokady serwera przy wysyłce zapytań na nieistniejące adresy firm.

TWORZENIE TREŚCI WIADOMOŚCI E-MAIL ORAZ OBSŁUGA ZAŁĄCZNIKÓW

  •          Podpisywanie cyfrowe wiadomości e-mail, darmowym lub komercyjnym podpisem Mail-ID (S/MIME).
  •          Szyfrowanie całej wiadomości email z wykorzystaniem standardu S/MIME.
  •          Możliwość tworzenia dynamicznych treści newsletterów zależnych od odbiorcy wiadomości e-mail.
  •          Generatory statycznych kodów QR (ang. Quick Response) oraz seryjnych kodów kreskowych (zmienne fotokody).
  •          Rozpoznawanie imion i nazwisk na podstawie adresów e-mail odbiorców.
  •          Obsługa zwrotów warunkowych zależnych od płci odbiorcy listu.
  •          Dwa graficzne edytory (WYSIWYG) do tworzenia szablonów wiadomości e-mail w sposób wizualny.
  •          Personalizacja grafiki czyli każdy odbiorca może zobaczyć indywidualne obrazki
  •          Obsługa losowych bloków tekstów do zmiany sygnatury antyspamowej wiadomości e-mail
  •          Możliwość dołączania do listu wielu załączników w dowolnym formacie np. PDF, DOCX, ZIP, RAR itp.
  •          Ochrona załączników indywidualnymi hasłami przypisanymi do odbiorców.
  •          Obsługa spersonalizowanych dokumentów PDF wraz z generatorem kodów rabatowych.
  •          Szyfrowanie i ochrona plików PDF indywidualnymi hasłami.

TESTERY I ANALIZATORY ANTYSPAMOWE

  •          Analizatory antyspamowe pokazujące co poprawić w wiadomości e-mail aby nie miała znamion spamu.
  •          Integracja z filtrami antyspamowymi Google oraz Microsoft i wykonywanie testów antyspamowych wiadomości.
  •          Wykrywanie adresów e-mail odbiorców korzystających z filtrów antyspamowych Google (GMail) lub Microsoft (Outlook).

FUNKCJONALNOŚĆ DLA OSÓB POZYSKUJĄCYCH KONTAKTY

  •          Sprawdzanie poprawności adresów e-mail przed i po wysyłce.
  •          Obsługa zwrotów z niedostarczonej korespondencji (twarde, miękkie, RBL) i autoresponderów.
  •          Obsługa rezygnacji i zgód wraz z autoresponderem obsługującym załączniki powitalne/pożegnalne oraz podgląd komentarzy.
  •          Automatyczne pobieranie nazwy firmy oraz profilu jej działalności ze strony internetowej przedsiębiorstw.
  •          Analizator „porzuconych” domen ograniczający ryzyko blokady serwera lub domeny przy wysyłce zapytań.

FUNKCJA DO IMPORTU ADRESÓW E-MAIL

  •          Import adresów e-mail z różnych formatów TXT, CSV, DOCx, XLSx itp.
  •          Mapowanie danych z Microsoft Excel na potrzeby personalizacji email.
  •          Import adresów e-mail bezpośrednio z plików wiadomości EML (Live Mail, Outlook Ex, Thunderbird).
  •          Zbieranie adresów e-mail ze stron internetowych (trzy moduły).
  •          Odzyskiwanie błędnych adresów e-mail czyli zamiana adresów osób, które nie pracują już w firmie.
  •          Konwerter wiadomości z formatu MSG i import adresów email z listów Microsoft Outlook MSG (32-bity).

FUNKCJA DO PORZĄDKOWANIA ADRESÓW E-MAIL

  •          Porządkowanie listy wysyłkowej według słów kluczowych oraz dozwolonych domen.
  •          Porządkowanie listy wysyłkowej pod kątem darmowych kont pocztowych.
  •          Deduplikacja, sortowanie i podział wielomilionowych baz adresowych.
  •          Porządkowanie listy wysyłkowej na podstawie wielu osobnych baz adresów umieszczonych we wskazanym folderze na dysku.
  •          Automatyczny podział dużej grupy wysyłkowej na mniejsze części.

DODATKOWA FUNKCJONALNOŚĆ

  •          Wysyłka terminowa z odroczoną datą kiedy rozpocząć mailing.
  •          Obsługa kodów śledzących (tzw. śledzik) wraz z białą i czarną listą śledzonych odbiorców wiadomości.
  •          Blokada dostępu do bazy adresowej na hasło oraz obsługa trybu tylko do wysyłki.
  •          Generator bezpiecznych, losowych haseł i kuponów rabatowych.
  •          Aktualizacje oprogramowania i wsparcie techniczne na 12 miesięcy.

Zapisz się na kurs w terminie:

logo gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+