Artykuły do pobrania / Articles for download:
Marta Adamczyk
Wpływ wizerunku na kształtowanie przewagi konkurencyjnej niepublicznej uczelni akademickiej
The influence of image on the formation of the competitive advantage of a non-public academic university
Engin Aytekin, Bircan Ergün, Anna Staszewska
A comparison of spa and wellness facilities on the examples of Silesia region (Poland) and Afyon region (Türkiye)
Porównanie obiektów spa i wellness na przykładach regionu śląskiego (Polska) i regionu Afyon (Türkiye)
Marlena A. Bednarska, Paweł Łuka
Exploring the linkage between customer-targeted counterproductive work behaviour and competitive performance of enterprises: the case of the food service business
Badanie relacji pomiędzy kontrproduktywnymi zachowaniami wymierzonymi w klientów a pozycją konkurencyjną przedsiębiorstw: studium branży usług gastronomicznych
Joanna Błach, Maria Gorczyńska
Projektowanie uniwersalne w procesie kształcenia na studiach wyższych – studium przypadku
Universal design for learning in higer education – case study
Iwona Burka
Badanie marnotrawstwa w ochronie zdrowia: analiza przypadku i perspektywa interesariuszy
Researching waste in health care: a case study and stakeholder perspective
Piotr Dzik, Anna Adamus-Matuszyńska
Neoliberal zeitgeist vs. cultural genius loci in place marketing and branding in Poland
Neoliberalny zeitgeist a genius loci w praktyce marketingu terytorialnego i place brandingu w Polsce
Adam Jan Kaźmierczak, Maria Agnieszka Paszkowicz, Marzanna Agnieszka Farnicka
Postawy niepełnosprawnych pracowników ZPCH wobec osób chorujących psychicznie. Część I: podstawy teoretyczne
Attitudes disabled employess in sheltered workshops towarda people with mental disabilities. Part I: theoretical foundations
Adam Jan Kaźmierczak, Maria Agnieszka Paszkowicz, Marzanna Agnieszka Farnicka
Postawy niepełnosprawnych pracowników ZPCH wobec osób chorujących psychicznie (studium przypadku wybranego ZPCH). Część II: badania empiryczne
Attitudes of employees with disabilities from ZPCH towards mentally ill people (case study of a selected ZPCH). Part II: empirical research
Katarzyna Kiliańska, Michał Pajęcki
Discrimination against people with disabilities in the workplace - a challenge for corporate social responsibility
Dyskryminowanie osób z niepełnosprawnością przez współpracowników - wyzwanie dla społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
Zuzanna Kolbuch, Anna Sobczyk-Kolbuch
Advertising as a promotion tool – the case study of the Football Association of Wales and Underarmour
Reklama jako narzędzie promocji – studium przypadku Związku Piłki Nożnej Walii oraz firmy Underarmour
Danuta Kozłowska-Makóś, Dawid Pogorzelski
Optymalizacja podatkowa jako sposób zmniejszania obciążeń z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych
Tax optimization as a way to reduce corporate income tax burdens
Paulina Król
Inwestycje w złoto w kontekście poziomu realnej stopy procentowej
Investments in gold in the context of the real interest rate level
Michał Kuzia
Plan mobilności jako narzędzie zmniejszające ślad węglowy przedsiębiorstwa
Mobility plan as a tool decreasing enterprise carbon footprint
Stanisław Marszałek
Zarządzanie transportem zbiorowym jako składową dóbr publicznych
Public transport management as a part of common goods
Eryka Probierz, Anita I. Gałuszka, Adam Gałuszka
Can the previous experiences help us to make more rational decisions? Research on people with conviction experience
Czy dotychczasowe doświadczenia mogą pomóc nam w podejmowaniu bardziej racjonalnych decyzji? Badania osób z doświadczeniem orzeczonego wyroku
Jacek Pyka
Organizacja i zrównoważone zarządzanie środowiskiem pracy
Organization and sustainable management of work environment
Sylwia Sadowska
Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób niepełnosprawnych na przykładzie Fundacji Europa+
Activity of non-governmental organizations for disabled people on the example of the Europa+ Foundation
Elżbieta Stolarska-Szeląg, Kinga Jarząbek
Education versus the earning potential and economic discrimination of people with disabilities
Edukacja a potencjał zarobkowy i dyskryminacja ekonomiczna osób z niepełnosprawnością
Marek Szelągowski, Magdalena Wójcik-Jurkiewicz, Justyna Berniak-Woźny
Redefining the Deming Cycle for industry 4.0/5.0
Redefinicja Cyklu Deminga dla przemysłu 4.0/5.0
Andrzej Szteliga
Dyplomacja ekonomiczna w polskiej służbie zagranicznej
Economic diplomacy in the polish foreign service
Dariusz Tworzydło, Agata Opolska-Bielańska, Zbigniew Kotula
Oblicza zespołu Downa w mediach. Między informacją a stereotypem
Faces of Down syndrome in the media. Between information and stereotype
Magdalena Wysocka, Majka Łojko, Joanna Zielińska-Szczepkowska
The society towards war refugees from Ukraine. The case of Warmian-Masurian Voivodeship
Społeczeństwo wobec uchodźców wojennych z Ukrainy. Przypadek województwa warmińsko-mazurskiego
Aneta Zaremba
Rynek lokali mieszkalnych w stolicach województw Polski w latach 2017- 2022
Residential units market in provincial capitals in Poland from 2017 to 2022
Sławomir Ziółkowski
Zmiany wywołane pandemią Covid-19 na rynku usług rozwojowych w kontekście dostępności
Changes caused by Covid-19 pandemic in the development services market in the context of accessibility
Krzysztof Szaflarski, Jerzy Rokita
Ryzyko związane z handlem międzynarodowym oraz metody jego ograniczenia
Risk associated with international trade and the methods of reducing it
Weronika Trybała
Economic and marketing aspects of small and medium enterprises at Katowice Special Economic Zone (KSSE)
Aspekty ekonomiczne i marketingowe małych i średnich przedsiębiorstw w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSE)
Sylwia Henhappel, Katarzyna Łobacz, Jordan Klimek, Julia Anna Klimek
The importance of crowdsourcing in building the competitive advantage of Polish enterprises. Effect of creative social culture
Znaczenie crowdsourcingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw. Efekt kreatywnej kultury społecznej
Joanna Strzelczyk-Łucka
Rozwój kompetencji z perspektywy studentów Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach – wyniki badań pilotażowych
Development of competencies from the perspective of students of the Wojciech Korfanty Silesian Business School in Katowice – pilot study results
Zeszyty naukowe AG są dostępne
na licencji Creative Commons
Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach
40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532