PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej

Marketing i zarządzanie sprzedażą

Drukuj

Ukończenie tej specjalności to początek kariery w branży marketingowej, ale sukces zawodowy w tym obszarze wymaga doświadczenia, dlatego im wcześniej zaczniesz je zbierać, tym lepiej.Nad swoim portfolio powinieneś pracować tak naprawdę jeszcze w trakcie studiów, a umożliwi Ci to bogata oferta naszego Biura Karier. Ponadto musisz wiedzieć, że w marketingu dobrze jest mieć wiedzę z wielu dziedzin i interesować się różnymi rzeczami, mieć otwarty umysł. W tej pracy istotna jest też współpraca z ludźmi, a więc wysoko rozwinięte kompetencje miękkie.

Przedmioty specjalnościowe – obowiązujące w ramach specjalności Marketing i zarządzanie sprzedażą (studia I stopnia)

  • Techniki komunikacji marketingowej
  • Metody i techniki reklamy
  • Zarządzanie marką
  • Analiza rynku i strategii marketingowych
  • Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa
  • Kampanie reklamowe i akcje promocyjne
  • Wprowadzenie do negocjacji
  • Język obcy specjalnościowy (angielski lub niemiecki lub rosyjski)
  • Proseminarium
  • Seminarium dyplomowe

 

Studia i co dalej? Perspektywy zawodowe

Marketing dzisiaj wymaga coraz doskonalszych rozwiązań, ponieważ przebicie się z przekazem reklamowym do świadomości konsumenta jest niezwykle trudne. To jednak sprawia, że praca ta niesie za sobą wiele wyzwań i nie pozwala się nudzić. Specjalności w pracy marketingowca jest właściwie nieskończenie wiele – możesz być copywriterem, zajmować się stricte sprzedażą, planować kampanie w mediach społecznościowych, długofalowe strategie wizerunkowe lub plany sprzedażowe, projektować grafiki w mniej lub bardziej złożonych programach, obsługiwać stoiska, tworzyć wydarzenia i eventy – słowem, w tej branży możesz być niemal każdym, kim tylko zechcesz.

Lista przykładowych stanowisk: http://www.praca.pl/poradniki/lista-stanowisk/marketing-reklama-pr

Pracę po ukończeniu tej specjalności możesz znaleźć w większości średnich i dużych firm, ponieważ mają one zazwyczaj swoje wewnętrzne działy zajmujące się marketingiem i sprzedażą – choć równie często korzystają z usług agencji reklamowych i kreatywnych, w których też możesz spróbować swoich sił. Praca w obu tych przypadkach będzie się jednak zdecydowanie różnić – w firmie dobrze poznasz marketing jednego sektora, jego strukturę, zachowania klientów – dzięki temu ukierunkujesz swoją wiedzę. Agencje z kolei pracują dla bardzo różnych zleceniodawców, realizują mnóstwo projektów, które mocno się między sobą różnią – to pozwoli Ci z kolei na maksymalnie szerokie spojrzenie na temat promocji.

 

 

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+