PL | EN
logo Akademii Górnośląskiej

Podsumowanie V edycji Młodzieżowego Lidera Biznesu

Drukuj

Wzbudzanie przedsiębiorczości wśród młodzieży – to cel Młodzieżowego Lidera Biznesu, projektu, który GWSH realizowała wraz z Żorską Izbą Gospodarczą. Ostatnia, piątkowa konferencja zgromadziła kilkudziesięciu uczniów zainteresowanych przedsiębiorczością i zamknęła tegoroczną, piątą już, edycję konkursu.

W tym roku konkurs uzyskał dofinansowanie Narodowego Banku Polskiego, więc zrobiliśmy go z jeszcze większą pompą niż dotychczas” – wyjaśnia Gabriela Król, prezes Żorskiej Izby Gospodarczej. – „Prawdę mówiąc mocno liczę na to, że dzięki takim inicjatywom każdy kolejny kontakt z rynkiem pracy będzie dla tych młodych ludzi choć trochę łatwiejszy”.

Po poziomie merytorycznym prac konkursowych możemy wnioskować, że rzeczywiście tak jest. Dziekan Wydziału Zamiejscowego GWSH w Ostrawie, doc. dr Jacek Pyka gratulował młodzieży wielu doskonałych pomysłów – „Oceniałem prace konkursowe i muszę przyznać, że nie powstydziliby się ich studenci pierwszego roku!”. Dziekan poprowadził w ramach konferencji wykład, w którym przybliżał młodzieży początki przedsiębiorczości i ekonomii.

W programie konferencji znalazł się również inne wykłady naukowców GWSH na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz pokolenia Neet i psychologicznych aspektów korzystania z Facebooka, a także marketingowych strategii i narzędzi stosowanych przez firmę Inis – partnera projektu.

Z badań wynika, że jeśli rzeczywiście siedzimy na Facebooku i przyglądamy się innym, obserwując, jakie to mają wspaniałe sztuczne życie i porównujemy je do naszego realnego, to niestety może się to wiązać z symptomami depresji” – przestrzegała mgr Dominika Ochnik, której wykład o psychologicznych aspektach korzystania z mediów społecznościowych wzbudzał żywe reakcje publiczności. Pani magister zauważyła, że mężczyźni są bardziej od kobiet zagrożeni depresją wynikającą właśnie z korzystania z Facebooka i porównywania się z innymi, a dawanie „lajków” ma właściwości… odstresowujące.

„Młodzieżowy Lider Biznesu” to konkurs ekonomiczny skierowany do uczniów szkół średnich z Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego. W ramach Konkursu odbyły się trzy etapy, podczas których uczniowie wykazali się wiedzą, kreatywnością, logiką myślenia oraz umiejętnością autoprezentacji. Zwycięzcą tegorocznej, piątej już edycji konkursu został Filip Szymczyk z Zespołu Szkół Nr 1 im. Powstańców Śląskich w Rybniku.
- „W projekcie logo mojej koncepcji wykorzystałem kod QR odnoszący do strony internetowej, która miała zachęcać przedsiębiorców do inwestowania w Rybniku. Myślę, że duże wrażenie zrobiło to, że na żywo podpiąłem telefon do projektora, zeskanowałem kod i pokazałem, jak to działa i że to nie jest żadna tam… technologia z kosmosu” – podsumował swoje finałowe show zwycięzca konkursu. Filip otrzymał nagrodę rzeczową w postaci iPada Apple, ufundowanego przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. oraz dwa bezpłatne semestry na dowolnie wybranym kierunku studiów w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach. Dodatkowo zwycięzca wyjedzie na wycieczkę do Parlamentu Europejskiego w Brukseli na zaproszenie prof. Jerzego Buzka.     

logo gwsh.pl

Akademia Górnośląska
im. Wojciecha Korfantego
w Katowicach

40-659 Katowice
ul. Harcerzy Września 1939 nr 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

logo Erasmus+