Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korgantego - Uczelnia Akademicka

BHP - Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy

Drukuj

DLACZEGO ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM I HIGIENĄ PRACY?

Ponieważ nasze studia są jednymi najbardziej kompleksowych kierunków z tego zakresu w regionie. Analitycy rynku pracy prognozują, że zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów w zakresie BHP w ciągu najbliższych lat będzie systematycznie wzrastać. Bezpieczeństwo procesów produkcyjnych oraz jakość, trwałość i stabilność warunków pracy stanowi ogromne wyzwanie w zakresie gospodarowania potencjałem organizacyjnym nowoczesnych przedsiębiorstw – wymaga coraz doskonalszych rozwiązań w zakresie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Determinuje to konieczność sprawnego funkcjonowania służb BHP w zakładzie pracy, które powinny eliminować lub ograniczać do minimum ryzyko szkodliwego oddziaływania otoczenia na pracowników, ale także zachęcać ich samych do uważnego podejścia do kwestii związanych z ochroną warunków pracy, tworząc coraz doskonalsze i bezpieczniejsze środowisko pracy.

 

DLA KOGO?

Zarówno dla osób już pracujących w służbach bezpieczeństwa i higieny pracy, jak również tych, którzy zamierzają związać się zawodowo z tą branżą, a w szczególności dla:

  • przyszłych i obecnych specjalistów, chcących zdobyć, odświeżyć lub poszerzyć swoje kwalifikacje,
  • pracodawców i menedżerów rozumiejących wagę BHP w ich organizacji,
  • przedsiębiorców i przyszłych przedsiębiorców, zajmujących się działalnością BHP,
  • wszystkich zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji celem rozpoczęcia działalności w zakresie obsługi BHP.

 

CO MOGĘ OSIĄGNĄĆ?

Wiedzę i umiejętności profesjonalnego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy w przedsiębiorstwach. W dzisiejszych czasach służba BHP powinna być profesjonalnym, merytorycznym, a przede wszystkim pełnoprawnym partnerem wspierającym kierownictwo organizacji w kształtowaniu i zapewnieniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy – nasze studia umożliwią Państwu tę ewolucję.

 

JAKIE KWALIFIKACJE ZDOBĘDĘ?

Niezbędne do:

  • stworzenia systemu zarządzania bezpieczeństwa i higieny pracy w przedsiębiorstwie,
  • szacowania ekonomicznych, społecznych, prawnych aspektów i uwarunkowań działalności BHP,
  • zarządzania ryzykiem zawodowym,
  • współpracy z organami nadzoru,
  • sporządzania dokumentacji wypadkowej, szkoleniowej,
  • współpracy w organizowaniu i realizacji szkoleń w zakresie BHP i w zapewnieniu ich właściwego poziomu,
  • prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004r. (Dz. U. nr246, poz. 2468).

Absolwent studiów podyplomowych zdobędzie także dodatkowe, specjalistyczne kompetencje z obszaru zarządzania przedsiębiorstwem, kształtowania wizerunku organizacji dbającej o pracownika oraz skutecznej komunikacji sieciowej, rozwijając kluczowe kompetencje interpersonalne niezbędne do efektywnej pracy w służbach BHP.

Ukończenie studiów poprawi ponadto pozycję słuchacza na rynku pracy, umożliwi pracę w komórkach BHP w przedsiębiorstwach, jak i prowadzenie własnej działalności szkoleniowej i doradczej w przedmiotowym obszarze. Pozwoli również na uzyskanie wiedzy z zakresu normatywnych systemów zarządzania jakością (ISO 9001), środowiskiem (ISO 14001) oraz bezpieczeństwem i higieną pracy (ISO 18001).

 

ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PROGRAMEM STUDIÓW KLIKNIJ TUTAJ

 

CO NAS WYRÓŻNIA?

Studia odpowiadają wymaganiom kwalifikacyjnym w zakresie poziomu i rodzaju wykształcenia wytycznym z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 (Dz. U. Nr 246, poz. 2468). Uprawniają one absolwentów do pracy na stanowisku inspektora, starszego inspektora, specjalisty, starszego specjalisty oraz głównego specjalisty ds. bezpieczeństwa i higieny pracy (stanowiska od specjalisty wzwyż wymagają ponadto odpowiedniego stażu pracy w służbach BHP). Ukończenie studiów umożliwi absolwentom prowadzenie szkoleń BHP zgodnie z zasadami metodyki nauczania.

Słuchacze będą mogli, w ramach wniesionej opłaty za studia, wziąć udział w realizowanych w ramach programu studiów ponadprogramowych kursach pozwalających na uzyskanie dodatkowych certyfikatów/zaświadczeń:

  • Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (PN-EN ISO 18001) – wystawiony przez QUALISO, (nie dotyczy Słuchaczy w Nysie)
  • Pierwsza pomoc – wystawiony przez CSD Kontra,
  • Metodyka i dydaktyka szkoleń BHP – wystawiony przez CSD Kontra. (nie dotyczy Słuchaczy w Nysie)

Przedmiotowe kursy będą poświadczone certyfikatem lub zaświadczeniem MEN, które będą wydawane przez niezależne instytucje (np. organizacje szkoleniowe, niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego).

 

KTO PROWADZI ZAJĘCIA

Wysokiej klasy eksperci i specjaliści z zakresu teorii i praktyki w zakresie BHP, pracownicy dydaktyczni GWSH, pracownicy organów państwowego nadzoru nad warunkami pracy (PIP, PIS, ZUS).

Zbigniew Jóźwiak

Dr inż. Zbigniew Jóźwiak jest pracownikiem naukowym Instytutu Medycyny Pracy im. prof. Jerzego Nofera w Łodzi. Pracuje w Zakładzie Fizjologii Pracy i Ergonomii prowadząc m.in. badania w zakresie obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego oraz ergonomii stanowisk pracy w biurach, transporcie ręcznym, a także służbie zdrowia (w szczególności pielęgniarek i stomatologów). W swojej pracy wykorzystuje zarówno metody kwestionariuszowe, jak i zaawansowane metody instrumentalne: EMG powierzchniowe, goniometryczne, dynamometryczne oraz skomputeryzowane metody oceny obciążenia układu ruchu ErgoShape, WATBAK, RULA i REBA. Pracuje również jako wykładowca ergonomii na Politechnice Łódzkiej. Popularyzuje wiedzę na temat prawidłowego, w sensie fizjologicznym i ergonomicznym, wykonywania pracy. Efektem tej działalności popularyzatorskiej jest kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w czasopismach o tematyce bhp-owskiej (ATEST-Ochrona Pracy, PROMOTOR, Przyjaciel Przy Pracy, Praca i Zdrowie, Lekarz Medycyny Pracy czy Doradca Biurowy), jak również branżowych – poświęconych meblom (Świat Mebli, Meble Plus, Urządzamy z MURATOREM), pielęgniarkom (Magazyn Pielęgniarki i Położnej) i stomatologom (Twój Przegląd Stomatologiczny, As Stomatologii). Od roku 2001 dr Jóźwiak jest sekretarzem naukowym Fundacji Zdrowe Biuro i autorem publikacji nt. zdrowej pracy biurowej w magazynie PROJEKT: Dom i Biuro. Członek rad konsultacyjnych wydawnictw ELAMED i AS MEDIA. Współtwórca strony internetowej dla pielęgniarek – http://old.imp.lodz.pl/pielegniarki oraz współpracownik strony www.zdrowebiuro.pl.  Laureat nagrody miesięcznika ATEST Ochrona Pracy „Złote szelki 2010” w kategorii najlepszy wykładowca ergonomii. W swojej działalności promującej zdrową pracę w biurze współpracuje ze znanymi europejskimi producentami krzeseł i mebli biurowych takimi, jak: Dauphin, Drabert, Humanscale, Martela, Kinnarps, Sitag, Wilkhahn, oraz krajowymi: Balma, Bejot, Mikomax, Nowy Styl, Profim,. Dr Jóźwiak wykonał również ekspertyzy dotyczące poprawności ergonomicznej kilkuset wzorów krzeseł i mebli biurowych znajdujących się na naszym rynku.

 

Katarzyna Kościelny

Pracowała w departamencie prawa pracy w kancelarii adwokackiej, gdzie zajmowała się obsługą prawną dużych podmiotów gospodarczych oraz uczestniczyła w audytach prawnych i kadrowych. Specjalizuje się w prawie pracy oraz powiązaniu twardego i miękkiego HR-u. Posiada doświadczenie w prowadzeniu negocjacji ze związkami zawodowymi. Jest ponadto konsultantką w zakresie organizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwach. Prowadzi szkolenia z prawa pracy oraz szkolenia dla kadry kierowniczej dotyczące budowania zespołów oraz wykorzystania wiedzy z zakresu prawa pracy w zarządzaniu zespołem. Organizuje efektywne procesy prowadzenia dokumentacji kadrowej, uczestniczy w tworzeniu i wdrażaniu narzędzi kadrowych, między innymi procesów wdrażania nowych pracowników, regulaminów pracy czy wynagradzania oraz ZFŚS. opracowuje regulaminy organizacyjne. Uczestniczy w projektach Assestment i Development Center oraz oceny 360°. Prowadzi projekty badawcze w obszarze satysfakcji pracowników oraz klientów.

Waldemar Korczak

Starszy inspektor pracy – specjalista w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Katowicach. Sprawuje nadzór i kontrolę głównie w zakładach branży metalowej, automotive oraz przemysłu ciężkiego i maszynowego. Specjalizuje się w kontrolach technicznego bezpieczeństwa pracy, w szczególności przestrzegania przepisów dyrektyw: maszynowej, narzędziowej oraz w sprawie środków ochrony indywidualnej. Należy do zespołu inspektorów pracy zajmujących się nadzorem rynku – koordynator tematów w ww. zakresie. W podległych zakładach prowadzi dochodzenia powypadkowe. Brał udział w kilkudziesięciu specjalistycznych szkoleniach potwierdzonych zaświadczeniami, które organizowane były w Ośrodku Szkoleniowym PIP we Wrocławiu m.in. w zakresie: czynników szkodliwych i uciążliwych w środowisku pracy, transportu wewnątrzzakładowego, bezpieczeństwa pracowników narażonych na hałas i drgania mechaniczne, minimalnych i zasadniczych wymaganiach dla maszyn i urządzeń technicznych oraz urządzeń podlegających dozorowi technicznemu, zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej oraz bhp przy obróbce skrawaniem, a także w procesach spawalniczych. Jest autorem artykułów i opracowań w dziedzinie bhp oraz prawa pracy publikowanych na łamach: miesięcznika INSPEKTOR PRACY oraz na portalu www.znamibezpiecznie.pl. Absolwent studiów podyplomowych „Bezpieczeństwo i Higiena Pracy” na Politechnice Śląskiej. Prowadzi szkolenia i warsztaty specjalistyczne w dziedzinie prawa pracy i bhp w ośrodkach szkoleniowych na terenie woj. Śląskiego.

 

Dariusz Kosiorek

Wykładowca, trener i konsultant oraz praktyk zarządzania. Absolwent socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończył studia MBA w Akademii L. Koźmińskiego, studia podyplomowe z Nowoczesnego Marketingu w Wyższej Szkole Bankowej oraz studia z Coachingu Międzynarodowego w Szkole Wyższej im. B. Jańskiego. Opiekun studiów podyplomowych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Ekspert ds. metodologii Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz autor publikacji poświęconych Opracowaniu i Upowszechnieniu Krajowych Standardów Kwalifikacji Zawodowych. Był konsultantem i trenerem w firmie doradczej Ernst & Young, gdzie zajmował się analizami  i badaniami rynku, opracowywaniem planów i strategii marketingowych, strategii wejścia na rynek oraz realizacją projektów opartych na unijnych programach pomocowych PHARE i STRUDER. Kolejne doświadczenia zawodowe zdobywał na stanowiskach menedżerskich pracując bezpośrednio lub pośrednio (jako interim manager) dla takich organizacji jak Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, Akademia Biznesu MDDP, Demos Polska, Nemiroff, Commercial Union, Plus Discount, Mona Classic. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu metodyk zarządzania projektami (PMI - STS Sauter Training & Simulation SA, Ten Step Project Management), negocjacji, sprzedaży, zarządzania strategicznego. Wykładowca brytyjskiej organizacji szkoleniowej „Euroforum” zajmującej się prowadzeniem seminariów dla Top Managementu. W pracy dydaktycznej specjalizuje się w tematyce dotyczącej doskonalenia umiejętności menedżerskich, budowania efektywnych zespołów pracowniczych, sprzedaży i zarządzania sprzedażą, negocjacji handlowych, rozwoju i doskonalenia pracowniczego oraz innych, w szczególności związanych z rozwojem organizacji i jej zasobów ludzkich. Autor publikacji z zakresu mechanizmów kształtowania satysfakcji z pracy, motywacji, zarządzania jakością, kultury organizacyjnej i modeli doskonałości biznesowej.

 

Aneta Gawlas

Jest przedsiębiorcą, trenerem i szkoleniowcem. Ukończyła studia podyplomowe „Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy” i ciągle podnosi swoje kwalifikacje –specjalizuje się w praktycznych aspektach prawa pracy. Od 2004r. prowadzi własną działalność gospodarczą w branży usługowej. Od 2007r. jest głównym konsultantem w przedsiębiorstwie eksportowym, gdzie odpowiada za zarządzanie kontraktami zagranicznymi na rynku UE, za kontakty z klientami i negocjacje. Zajmuje się zawodowo również doradztwem prawnym w zakresie kadr i BHP, obsługując firmy na zasadach outsourcingu – organizuje szkolenia warsztatowe dla pracowników, kadry kierowniczej i pracodawców.  Współpracuje z firmami zewnętrznymi jako doradca i mediator w zakresie prawnych aspektów prowadzenia działalności, reprezentuje pracodawców przed organami nadzoru nad warunkami pracy. Dba o rozwój polityki bezpieczeństwa i higieny pracy w organizacjach.

 

Edyta Nowak-Żółty

Wykładowca i trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, przede wszystkim biznesowych, dotyczących szeroko rozumianego rozwoju osobistego. Specjalizuje się w komunikacji interpersonalnej. Jest coachem z dyplomem Akademii Profesjonalnego Coachingu oraz akredytowanym trenerem metody Insight Discovery. Na co dzień jest pracuje na uczelniach wyższych w Bielsku-Białej, Cieszynie i Żywcu. Samodzielnie stworzyła i obecnie współrealizuje swój autorski program dla studiów podyplomowych z „Komunikacji menadżerskiej” oraz „Coachingu w zarządzaniu”. Obecnie jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół tutoringu akademickiego, który jest tematem jej rozprawy doktorskiej i badań naukowych. Ponadto rozwija swoją wiedzę w obszarach szybkich sposobów nauki i neurodydaktyki.

 


Cezary Koczorski

Absolwent Politechniki Śląskiej w Katowicach – tytuł magistra Technologii Ochrony Środowiska i Odnawialnych Źródeł Energii – obroniona praca dyplomowa z wyróżnieniem w marcu 2010 r. Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach – tytuł inżyniera Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy – obroniona praca dyplomowa w lutym 2008 r. Pracę w służbie bhp od 1990 r. w różnych branżach: kolejnictwo, przemysł stalowy, chemiczny, budowlany oraz usług: fryzjerstwo, księgowość i handlu. Ukończony Kurs Pedagogiczny Kwalifikacyjny dla Nauczycieli Teoretycznych Przedmiotów Zawodowych – egzamin państwowy w listopadzie 2010 r. Uzyskanie uprawnień inspektora ds. ochrony ppoż. od 1994 r. Właściciel firmy od 1992 roku BIO – EKO doradzającej i obsługującej firmy pod względem przepisów i zasad bhp oraz ochrony ppoż. Biegły sądowy ds. spraw bhp przy Sądach Okręgowych w: Gliwicach, Katowicach i Częstochowie od 2009 r. Wykładowca – w latach od dnia 01-09-2009 r. do 30-06-2014 r. prowadzący zajęcia dla przyszłych Techników BHP w firmie edukacyjnej „PROFESJA” Centrum Kształcenia Kadr Sp. z o. o.  Łódź  o/Katowice, AP Edukacja Łódź o/Chorzów – zakres prowadzonych zajęć obejmował materiał z tematów: Techniczne Bezpieczeństwo Pracy, Ocena ryzyka zawodowego, Zagrożenia w środowisku pracy, Szkolenie i popularyzacja zagadnień bhp, Techniczne bezpieczeństwo pracy. Partner prowadzący akcje profilaktyczne organizowane przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy z siedzibą w Hiszpanii, Centralny Instytut Ochrony Pracy z siedzibą w Warszawie, Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera z siedzibą w Łodzi. Organizator i wykładowca szkoleń z zakresu przepisów i zasad bhp oraz ochrony ppoż. dla wszystkich grup zatrudnionych pracowników m. in. w branżach przemysłowych, chemicznych, samochodowych, energetycznych, medycznej, administracji państwowej, sądownictwa, służbach mundurowych ( wojsko, policja ).

 



 

CZAS TRWANIA

2 semestry – 174 godziny, w tym 144 godzin zajęć dydaktycznych (wykłady, ćwiczenia, seminaria, egzamin) oraz 30 godzin praktyki zawodowej w działach BHP w organizacjach współpracujących z GWSH na terenie województwa śląskiego.

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu:

  • soboty: 8.00 - 15.00 
  • niedziele: 8.00 - 15.00

 

OPŁATY

Opłata rejestracyjna:  120 zł

Opłata rejestracyjna dla Absolwentów GWSH: 0 zł

Czesne: 3800 zł 3040 zł (płatne w ośmiu ratach po 380 zł)

Czesne dla Absolwentów GWSH: 3800 zł 2850 zł (płatne w ośmiu ratach po 356,25 zł)

Aby skorzystać z promocji należy dokonać rejestracji w systemie ehms do 31 stycznia 2017 oraz złożyć dokumenty w nieprzekraczalnym terminie do 7 lutego 2017 r.

Termin rozpoczęcia zajęć: kwiecień 2017

Powyższe terminy mogą ulec zmianie. Liczba miejsc ograniczona.

 

Uczelnia zastrzega sobie prawo zakończenia rekrutacji przed planowanym terminem.

Informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów kierunek może nie zostać uruchomiony.

W przypadku nieuruchomienia studiów opłata rejestracyjna oraz czesne podlega zwrotowi.

 

REJESTRACJA NA STUDIA

Członek - Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich Członek - Alliance, Universities For Democracy Członek - Światowa Organizacja Turystyki Członek - European Council for Business Education Akredytacja - Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej Forum Członek - Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach Członek - Instytut Gospodarki Nieruchomościami Partner - IBM Partner - Kamsoft Partner - Alstom Partner - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów Partner - Marco Partner - Zakłady Mięsne Henryk Kania Partner - Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Członek - Ogólnopolska Sieć Biur Karier Partner - Capgemini Partner - PWC Partner - BZWBK Partner - Ataxo Partner - Kariera w Finansach.pl Partner - Górnośląskie Forum Informatyczne Partner - Jobs.pl Partner - e-kapita.pl Partner - mlody-inzynier.pl Partner - Cyclad Partner - DlaStudenta.pl Partner - HRInvestment Partner - Rockwell Automation Partner - Randstad Partner - Eures Partner - ING Partner - Logotec Partner - Work Express Partner - Raben
gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice, ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

Erasmus+