Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korgantego - Uczelnia Akademicka
Na podstawie pozytywnej oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej, GWSH otrzymała uprawnienia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego do prowadzenie studiów na kierunku Kosmetologia - szczegóły.

Kosmetologia - studia I stopnia (licencjackie)

Drukuj

KIERUNEK STUDIÓW: KOSMETOLOGIA
POZIOM STUDIÓW: studia I stopnia (licencjackie) 
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 lata (6 semestrów) 

 

CHARAKTERYSTYKA STUDIÓW

Celem studiów I stopnia (licencjackich) na kierunku Kosmetologia w GWSH jest wykształcenie specjalistów, którzy: 

  • posiadają szeroką teoretyczną i praktyczną wiedzę pozwalającą na wykonywanie zabiegów kosmetycznych m.in. zabiegów rewitalizacji skóry, zabiegów opóźniających procesy starzenia oraz upiększania i korygowania skóry,
  • dokonują perfekcyjnego doboru kosmetyków oraz wskazują ich zastosowania w oparciu o wiedzę farmakologiczną,
  • profesjonalnie posługują się aparaturą fizykalną stosowaną w zabiegach kosmetycznych. 

W ramach tego kierunku studenci nabywają umiejętności praktyczne w zakresie:

  • poprawy stanu fizjologicznego skóry i całego ciała  
  • działania w ścisłej współpracy z personelem medycznym (dermatologiem, alergologiem, chirurgiem plastycznym) podczas dokonywania zabiegów pielęgnacji skóry zmienionej chorobowo.

Na poszczególnych etapach kształcenia nauka na tym kierunku studiów obejmuje także zagadnienia z zakresu: 

  • estetyki,
  • promocji zdrowia,
  • fizjoterapii i masażu,
  • chemii kosmetyków,
  • receptury kosmetycznej,
  • organizacji gabinetu kosmetycznego
  • zarządzania i marketingu w kosmetologii
  • etyki zawodowej.

Dużym atutem studiów jest ponadstandardowa ilość godzin praktycznych (łącznie prawie 750 godzin) w ramach takich przedmiotów jak:

  • kosmetologia pielęgnacyjna
  • kosmetologia upiększająca,
  • wizaż,
  • techniki relaksacyjne,
  • kosmetyka anty-aging,

dzięki czemu nasi absolwenci są dobrze przygotowani do sprawnej i skutecznej pracy kosmetologicznej z ciałem człowieka.

Zdobyta wiedza pozwala im również na samodzielne organizowanie, urządzanie, wyposażanie i prowadzenie gabinetu kosmetycznego.

 

SPECJALNOŚCI

W toku studiów student wybiera z zakresu kosmetologii dwie spośród trzech ścieżek specjalnościowych, co zwiększa zdecydowanie jego konkurencyjność na rynku pracy. Są to:

  • WIZAŻ I KREOWANIE WIZERUNKU
    Celem tej specjalności jest wykształcenie specjalistów: kosmetologów-wizażystów i stylistów, specjalizujących się w kreowaniu wizerunku
    Studenci zdobędą wiedzę w zakresie: 
    - stylizacji ubioru, 
    - dress codu, 
    - autoprezentacji, 
    - savoir vivru
    - podstaw projektowania ubioru. 
    Będą potrafili stworzyć indywidualny wizerunek klienta dopasowany do jego potrzeb (statusu zawodowego, typu urody, czy też stylu życia). 
    Ważnym elementem tej specjalności jest kształcenie praktycznych umiejętności w zakresie:
    - elementów charakteryzacji, 
    - technik makijażu, 
    - korekcji defektów ciała, 
    - korzystania z teorii barw 
    - dobierania stroju, dodatków, koloru włosów i fryzury. 

  • ODNOWA BIOLOGICZNA I WELLNESS
    Celem tej specjalności jest wykształcenie specjalistów: kosmetologów przygotowanych do obsługi klienta, który odczuwa potrzebę lub stoi przed koniecznością poprawy własnego stanu zdrowia i budowy ciała (w salonach SPA, ośrodkach fitness, itp.). 
    Studenci zdobędą wiedzę:
    - o mechanizmach i rodzajach zmęczenia organizmu i regeneracji sił, 
    - z zakresu dietetyki czyli zdrowego żywienia. 
    Ważnym elementem specjalności jest opanowanie ćwiczeń dla kształtowania sylwetki ciała z wykorzystaniem różnych form aktywności ruchowej. 
    W trakcie specjalności studenci zdobędą praktyczne umiejętności:
     - wykorzystania specjalistycznej aparatury kosmetycznej, 
    - balneologii, balneoterapii 
    - technik masażu (masaż orientalny, cząstkowy, relaksacyjny, kamieniami i inne)

  • PSYCHOLOGIA W KOSMETOLOGII
    Celem tej specjalności jest wykształcenie specjalistów: kosmetologów, którzy posiadają wiedzę o psychologicznym funkcjonowaniu człowieka w życiu społecznym
    Wiedza ta przekłada się na umiejętność:
    - profesjonalnej obsługi klienta, 
    - diagnozy potrzeb klienta, 
    - słuchania, 
    - swobodnego nawiązywania kontaktów, 
    - prezentowania własnego zdania 
    - przyjmowania ocen krytycznych i pochwał. 
    Dzięki wiedzy o zarządzaniu konfliktami, na poziomie jednostki, studenci będą potrafili szybko rozpoznawać ich źródła, szukać rozwiązań oraz wyszukać korzyści, jakie pojawią się dzięki trudnej sytuacji. 
    Powyższe umiejętności są niezbędne w pracy kosmetologa, który podczas wykonywania zadań powinien indywidualnie traktować każdego klienta.

 

PERSPEKTYWY ZAWODOWE

Absolwenci GWSH, studiów I stopnia, kierunku Kosmetologia są merytorycznie i praktycznie przygotowani do wykonywania zawodu kosmetologa w gabinetach kosmetycznych o pełnym zakresie świadczonych usług. 
W oparciu o przygotowanie ogólne, zdobytą wiedzę praktyczną mogą zajmować stanowiska kierownicze, specjalistyczne oraz pomocnicze w rozwijającym się sektorze usług związanych z odnową biologiczną w:

  • salonach piękności,
  • profesjonalnych gabinetach kosmetycznych,
  • klubach fitness,
  • ośrodkach promocji zdrowia i higieny osobistej,
  • produkcji i dystrybucji kosmetyków.

Dodatkowo absolwenci specjalności Wizaż i kreacja wizerunku będą przygotowani do pracy podczas planów zdjęciowych oraz sesji fotograficznych w:

  • agencjach reklamowych,
  • stacjach telewizyjnych,
  • magazynach dotyczących mody i urody

Natomiast absolwenci specjalności Odnowa biologiczna i wellness będą przygotowani do pracy w:

  • salonach SPA,
  • ośrodkach rekreacyjno-leczniczych
  • sanatoriach

Absolwenci specjalności Psychologia w kosmetologii będą dysponowali wiedzą o zachowaniach klienta i umiejętnością diagnozy jego potrzeb. 

Absolwenci GWSH tego kierunku studiów mogą także, w ramach własnej działalności gospodarczej, w oparciu o uzyskaną na studiach wiedzę, otwierać i prowadzić prywatne gabinety kosmetyczne.

 

PRZEDMIOTY NA KIERUNKU KOSMETOLOGIA

Przedmioty kształcenia ogólnego

  • Anatomia
  • Histologia
  • Biologia z genetyką
  • Chemia kosmetyczna
  • Technologia informacyjna
  • Rośliny i ich naturalne wyciągi w produkcji kosmetykó
  • Higiena
  • Kosmetologia pielęgnacyjna
  • Biofizyka
  • Fizjologia z elementami patofizjologii
  • Mikrobiologia
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Dermatologia
  • Podstawy fizjoterapii i masażu
  • Innowacje w kosmetologii
  • Farmakologia
  • Biochemia
  • Wizaż
  • Psychodermatologia
  • Przedmiot zawodowy ( Techniki relaksacyjne/ Kosmetyka anty-aging)
  • Promocja zdrowia
  • Podstawy alergologi
  • Podstawy receptury kosmetycznej
  • Prawo w ochronie zdrowia i ochrona własności intelektualnej
  • Przedmiot społeczny
  • Przedmiot humanistyczny
  • Kosmetologia upiększająca
  • Podstawy biznesu i zarządzania w kosmetologii
  • Immunologia
  • Toksykologia środowiska człowieka
  • Przedmiot specjalizacyjny
  • Estetyka
  • Medycyna estetyczna z elementami chirurgii plastycznej
  • Profesjonalna stylizacja paznokci
  • Język obcy (angielski lub niemiecki)
  • Wychowanie fizyczne/ Wychowanie fizyczne w teorii
  • Wprowadzenie na rynek pracy
  • Praktyka zawodowa
  • Seminarium
  • Egzamin dyplomowy

Obowiązkowe praktyki zawodowe

  • Praktyka wdrożeniowa w zakresie kosmetyki pielęgnacyjnej
  • Praktyka kosmetologiczna w zakresie kosmetyki pielęgnacyjnej, korekcyjnej i upiększającej

 

Przedmioty specjalnościowe:

Specjalność: Wizaż i kreacja wizerunku

  • Stylizacja ubioru, dress code
  • Psychologia kreowania wizerunku
  • Autoprezentacja i savoir vivre
  • Stylizacja fryzur
  • Makijaż telewizyjny i fotograficzny

Specjalność: Odnowa biologiczna i wellness

  • Zmęczenie i regeneracja sił
  • Balneologia w kosmetologii
  • Zdrowe odżywianie i podstawy dietetyki
  • Kształtowanie sylwetki i ćwiczenia fizyczne w kosmetologii
  • Specjalistyczne techniki manualne i aparaturowe w kosmetologii

Specjalność: Psychologia w kosmetologii

  • Zasady autoprezentacji
  • Kształtowanie ocen dotyczących ludzi. Podstawy wnioskowania i błędy w percepcji interpersonalnej.
  • Komunikacja interpersonalna
  • Warsztaty asertywności
  • Sytuacje konfliktowe i sposoby ich rozwiązywania
  • Wpływ społeczny - sposoby wpływania na innych
Członek - Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich Członek - Alliance, Universities For Democracy Członek - Światowa Organizacja Turystyki Członek - European Council for Business Education Akredytacja - Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej Forum Członek - Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach Członek - Instytut Gospodarki Nieruchomościami Partner - IBM Partner - Kamsoft Partner - Alstom Partner - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów Partner - Marco Partner - Zakłady Mięsne Henryk Kania Partner - Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Członek - Ogólnopolska Sieć Biur Karier Partner - Capgemini Partner - PWC Partner - BZWBK Partner - Ataxo Partner - Kariera w Finansach.pl Partner - Górnośląskie Forum Informatyczne Partner - Jobs.pl Partner - e-kapita.pl Partner - mlody-inzynier.pl Partner - Cyclad Partner - DlaStudenta.pl Partner - HRInvestment Partner - Rockwell Automation Partner - Randstad Partner - Eures Partner - ING Partner - Logotec Partner - Work Express Partner - Raben
gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice, ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

Erasmus+