Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korgantego - Uczelnia Akademicka

Marketing w sieci - jak robić to z głową?

Drukuj

Kurs przeznaczony jest dla właścicieli przedsiebiorstw z sektora MŚP, pracowników działów marketingu, poczatkujących pracowników agencji marketingowych.

CEL SZKOLENIA:

  • Nabycie umiejętności pozwalających w skuteczny sposób zarządzać marketingiem internetowym i komunikacją w social media organizacji
  • Zdobycie wiedzy pozwalającej na realizowanie mierzalnych i efektywnych kampanii internetowych przekładających się na realizację celów wizerunkowych i sprzedażowych organizacji
  • Umiejętność kontroli zewnętrznego podmiotu (agencji/freelancera) prowadzącego komunikację w sieci dla firmy

PLANOWANE EFEKTY I KORZYŚCI SZKOLENIA:

Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jakie są dostępne podstawowe narzędzia marketingu internetowego
  • Jakie są różnice między marketingiem tradycyjnym, internetowym i społecznościowym
  • Jak wykorzystać narzędzia marketingu internetowego dla budowy własnej marki

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Strategicznego planowania działań związanych z komunikacją w sieci
  • Samodzielnego prowadzenia kampanii marketingowych z wykorzystaniem Internetu
  • Zarządzania zespołem odpowiedzialnym za komunikację w Internecie i kontrolowania jego pracy

PROGRAM:

DZIEŃ 1

  1. Czym jest e-marketing?
  • Ogólne definicje
  • Różnice między e-marketingiem a marketingiem offline
  • Inbound, kontent Affiliate Marketing i inne odmiany marketingu w Internecie
  • Rola e-marketingu w ogóle działań marketingowych (budżety, zasięgi itd.)
  • Podstawowe narzędzia e-marketingu
  • Cele e-marketingu – employer branding, personal branding, pro sprzedaż, budowanie wizerunku/e-PR
  1. Marketing tradycyjny a marketing internetowy
  • Podstawowe różnice komunikacyjne
  • Podstawowe różnice techniczne
  • Różnice strategiczne
  1. Drzewo marketingu internetowego
  • Korzenie – branding, strategia, content
  • Pień – strona www
  • Korona – pozostałe kanały marketingu internetowego
  1. Tworzenie strategii marketingu internetowego
  • Elementy składowe
  • Analityka
  • Narzędzia wspierające

DZIEŃ 2

  1. Dobra strona internetowa
  • Narzędzia do tworzenia
  • Narzędzia do optymalizacji
  • Współczesne trendy w projektowaniu
  • Najlepsze strony w branży
  1. SEM - Search engine marketing
  • Podstawy marketingu wyszukiwarkowego
  • Podstawy optymalizacji pod pozycjonowanie
  • Podstawy pozycjonowania
  • Google Adwords
  • Google Display Network
  1. E-mail marketing
  • Skuteczność
  • Typy e-mail marketingu – płatne wysyłki i newslettery
  • Optymalizacja treści
  • Optymalizacja grafiki
  • Narzędzia do wysyłki
  • Tworzenie strategii wysyłek
  1. Reklama odsłonowa
  • Skuteczność
  • Modele rozliczeń
  • Możliwości targetowania
  • Remarketing
  1. Tworzenie strategii marketingu internetowego
  • Elementy składowe
  • Analityka
  • Narzędzia wspierające
  1. Dlaczego warto inwestować w social media?
  • Czym są social media – wielość rynku, typy social media
  • Filmiki + infografiki + case studies pokazujące wzrost i zasięg ich roli
  • Największe marki i ich budżety w social media
  • Kampanie crossmediowie – czy sam Internet wystarcza
  1. Specyfika komunikacji w social media
  • Kierunki komunikacji/wielokierunkowość
  • Interaktywność/dialog
  • Budowanie lojalności
  • Marketing szeptany
  • Marketing wirusowy
  • 4 poziomy angażowania odbiorców w social media

DZIEŃ 3,4

  1. Facebook a liczby
  2. Facebook w Polsce
  3. Podstawowe cele działalności na portalu Facebook
  4. Zawiłości regulaminu portalu Facebook
  5. Marka a osoba prywatna
  6. Jak zacząć jako marka w social media – tworzenie fanpage’a
  • Początkowa faza tworzenia strony
  • Podstawowe funkcjonalności panelu administracyjnego
  • Ustawienia strony i role administracyjne
  • Parę słów o dodawaniu do strony gotowych aplikacji
  • Grafika i jej wymiary
  • Kreator historii marki
  1. Zbieranie publiczność – możliwości zebrania fanów już na początkowym etapie działalności
  2. Komunikacja na portalu:
  • Typy postów i ich skuteczność
  • Posty zawieszone i wyróżnione
  • Grafika w publikowanych treściach
  • Wiadomości prywatne
  • Relacje marka - użytkownik prywatny
  • Dziennik aktywności
  • Planowanie i lokalizacja postów
  • Kiedy publikować, aby było najskuteczniej
  • Strategia komunikacji na portalu
  • Edge Rank
  1. Targetowanie postów do wybranych grup odbiorców
  • Czym jest targetowanie postów
  • Ile to kosztuje
  • Na jakie grupy odbiorców można targetować wpisy
  • Co daje nam targetowanie wpisów
  • Jaki jest wpływ targetowania postów na Edge Rank
  1. Komunikowanie się jako marka wewnątrz facebook’a
  • Głos na portalu
  • Wypowiadanie się poza własną stroną
  • Marketing szeptany
  1. Analiza statystyk
  • Do jakich danych mamy dostęp
  • Co daje nam dostęp do statystyk
  • Jakie wnioski możemy z nich wyciągnąć
  • Jak często i jakimi narzędziami powinniśmy je analizować
  1. Możliwości reklamowe portalu
  • Reklamy na portalu/manager reklam/Power editor
  • Rodzaje reklam i ich zastosowanie
  • Targetowanie kampanii  - najdokładniejsze ze wszystkich kanałów świata
  • Efektywność i pomiar rezultatów
  • Podstawowe sposoby na optymalizację kosztów reklamy, czyli jak zaoszczędzić 50% budżetu
  1. Bardziej rozbudowane aplikacje i planowanie konkursów
  • Platformy dostarczające aplikacje
  • Zastosowania aplikacji
  • Konkursy i ich regulaminy na portalu
  1. Kryzysy na portalu
  • Czym jest kryzys na portalu
  • Czym różni się od małej „zagwozdki”
  • Jakie mogą być jego konsekwencje
  • Jak sobie z nim radzic, aby minimalizować skutki
  • Przykładowe kryzysy polskich marek w social media
  1. Użyteczne narzędzia zewnętrzne przydatne do działań na portalu
  • Narzędzia do monitorowania social media
  • Narzędzia do skracania linków
  • Narzędzia analityczne
  • Narzędzia do planowania pracy na portalu Facebook
  1. Case studies – najlepsze realizacje w social media

DZIEŃ 5,6

  1. Typologia social media
  • Portale
  • Mikroblogi
  • Blogi
  • Fora internetowe
  • Aplikacje mobilne
  • Platformy crowdfoundingowe
  1. Najnowsze kanały social media
  • Co nowego pojawiło się na mapie social media
  • Perspektywy na przyszłość
  1. Twitter – o potencjale kanału
  • Podstawy komunikacji
  • Kampanie reklamowe
  • Korzyści wynikające z działań
  • Case studies
  1. Youtube jako druga największa przeglądarka w sieci
  • Historia
  • Funkcjonalności: tworzenie, edycja filmów, transmisje na żywo
  • Zaawansowane opcje edycji filmów
  • Case studies
  1. Potencjał mediów obrazkowych – Instagram, Pinterest, Vine
  • Podstawowe informacje o kanałach
  • Funkcjonalności
  • Case studies
  1. Narzędzia wspierające zintegrowaną komunikację w wielu kanałach social media
  • Monitoring
  • Zarządzanie treściami
  • Analityka

PROWADZĄCY:

Jakub Nagórski - specjalista od marketingu zintegrowanego, miłośnik social media, szkoleniowiec. Jako współwłaściciel agencji kreatywnej tworzy kampanie marketingowe dla podmiotów o różnym zasięgu – od małych firm regionalnych, przez samorządy, po międzynarodowe korporacje. Regularnie występuje jako prelegent na eventach związanych z marketingiem i mediami społecznościowym na terenie całej Polski. Publikuje i komentuje w mediach branżowych (m.in. Brief, Nowy Marketing, Wirtualne Media, Press, Sotrender Fanpage Trends), lokalnych i regionalnych.

 

 

 

CZAS TRWANIA: 6 dni, 48 h szkoleniowych

NAJBLIŻSZY TERMIN: 17-18.09, 24-25.09, 1-2.10.2016r., godz. 9.00-16.00

MIEJSCE REALIZACJI: Katowice, Budynek A GWSH, ul. Harcerzy Września 3

KOSZT UCZESTNICTWA: 1 500 zł brutto/osobę

CENA OBEJMUJE: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.

INFORMACJE I ZAPISY: Magdalena Baron, Katarzyna Westerowska
tel. +48 32 357 06 05/06, 696 728 230, 696 721 366 e-mail: szkolenia@gwsh.pl

Członek - Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich Członek - Alliance, Universities For Democracy Członek - Światowa Organizacja Turystyki Członek - European Council for Business Education Akredytacja - Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej Forum Członek - Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach Członek - Instytut Gospodarki Nieruchomościami Partner - IBM Partner - Kamsoft Partner - Alstom Partner - Krajowa Izba Biegłych Rewidentów Partner - Marco Partner - Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Członek - Ogólnopolska Sieć Biur Karier Partner - Capgemini Partner - PWC Partner - BZWBK Partner - Ataxo Partner - Kariera w Finansach.pl Partner - Górnośląskie Forum Informatyczne Partner - Jobs.pl Partner - e-kapita.pl Partner - mlody-inzynier.pl Partner - Cyclad Partner - DlaStudenta.pl Partner - HRInvestment Partner - Rockwell Automation Partner - Randstad Partner - Eures Partner - ING Partner - Logotec Partner - Work Express Partner - Raben
gwsh.pl

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
im. Wojciecha Korfantego

40-659 Katowice, ul. Harcerzy Września 3
tel. +48 32 35 70 500, 32 35 70 532

Erasmus+